I Fogedretten igen igen
Fra : ibber

Dato : 24-01-05 21:22

Jeg har netop været i fogedretten pga sagsomkostninger i en tabt straffesag.
Havde ellers indgået en afdragsordning med politiet. Denne afdragsordning
var åbenbart ikke nok for politiet så jeg skulle i fogedretten selv om alle
afdrag er overholdt.
I fogedretten fremviste jeg min indtægter (alt for lidt) og mine udgifter
(alt for mange)
og så kunne jeg ellers gå hjem igen.

Nu har jeg modtaget en ny indkaldelse til fogedretten, og det ser ud til at
politiet har fået en ide om det er smart at sende mig i fogedretten hver
måned.

Er der nogen der kan oplyse om denne fremgangsmåde fra politiets side er
ganske normal.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-01-05 21:28

ibber telepaterede følgende til sin PC:
> Nu har jeg modtaget en ny indkaldelse til fogedretten, og det ser ud
> til at politiet har fået en ide om det er smart at sende mig i
> fogedretten hver måned.

Mindre mindre politiet har specielle beføjelser (hvilket jeg er sikker på,
at du mener) så kan man kun i specielle tillæde indkaldelse indenfor den 6
måneders "fredningsperiode"...

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : ibber

Dato : 24-01-05 21:31

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
> [...]
> www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...

Hvad gør jeg så ?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-01-05 21:43

ibber telepaterede følgende til sin PC:
> Hvad gør jeg så ?

Henvender dig til Fogedretten og spørger om det kan passe at du skal møde
igen..
Enten siger de, at indkaldelsen har krydset dit sidste møde eller også
kommer de med en grund til at du skal møde igen. Hvis de aflyser, så få det
på skrift...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-01-05 21:45

Den 24-01-05 21.30 skrev ibber følgende:

> Hvad gør jeg så ?

Møder op og finder ud af, om der er tale om et specielt tilfælde. Du
skal i hvert fald ikke bare blive væk, medmindre du gerne vil have en
køretur i en politibil.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Leg med verdens første regneark, VisiCalc, og mærk historiens vingesus

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 24-01-05 23:52

meddelelse news:41f55a77$0$48320$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> at du mener) så kan man kun i specielle tillæde indkaldelse indenfor den 6

Her er den: RPL:

§ 490. En fordringshaver, der ikke har fået tilstrækkeligt udlæg til at
dække sin fordring, kan først, når der er forløbet 6 måneder siden sidste
forretning, på ny begære afholdt forretning til foretagelse af udlæg.
Fogedretten kan også i øvrigt afvise at foretage udlægsforretning hos en
skyldner, såfremt fogedretten er bekendt med, at der inden for de sidste 6
måneder har været afholdt en forretning, hvor det ikke har været muligt at
opnå dækning.

Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1 gælder ikke, hvis der er rimelig grund til at
antage, at skyldneren ejer aktiver, hvori udlæg kan foretages, eller der i
øvrigt foreligger særlige omstændigheder, som gør det rimeligt at afholde
udlægsforretning.

PH

Fra : ibber

Dato : 25-01-05 08:23

> [...]
> øvrigt foreligger særlige omstændigheder, som gør det rimeligt at afholde

Rimelig grund til at antage, at ejeren ejer aktiver
hvad kan en rimelig grund være ?
Oplyst til retten arbejdsløs på 4 år bor i socialbolibyggeri

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 25-01-05 10:46

"ibber" <127873@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> at
>
> Rimelig grund til at antage, at ejeren ejer aktiver
> hvad kan en rimelig grund være ?
> Oplyst til retten arbejdsløs på 4 år bor i socialbolibyggeri

Oplysninger fra f.eks. motorregistret, værdipapircentralen m.v. banker. Hvad
ved jeg. Det er op til fogeden at vurdere dette.

PH

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-01-05 21:29

Den 24-01-05 21.22 skrev ibber følgende:

> [...]
> måned.
> Er der nogen der kan oplyse om denne fremgangsmåde fra politiets side er

Det er den ikke, medmindre noget i den stil blev aftalt ved sidste møde,
eller hvis politiet har en stærk formodning om, at dine forhold har
ændret sig, eller at du har afgivet urigtige oplysninger.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gratis Tetris-klon i form af Tetrix

Fra : pni

Dato : 25-01-05 20:14

Du kan også erklære dig selv insolvent, dette medfører at du er fredet i 6
måneder fra alle indkaldelser til Fogedretten, med mindre din kreditor kan
godtgøre at du har erhvervet vædier - i så fald kan du indkaldes.