Opsigelse af abonnement
Fra : phk

Dato : 20-01-05 18:37

Jeg ringede til Telia for at opsige mit fastnetoabonnement. Jeg fik at vide
jeg skulle skrive en mail på nogle få linjer til dem, hvilket jeg gjorde.

De skrev så tilbage at jeg ikke kan opsige uden mit kontraktnummer.

Spørgsmålet er så - kan de det?

Har der ikke været store problemer med at opsige abonnementer hos Telia?

--
Per, Esbjerg

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 20-01-05 18:46

phk wrote:

> De skrev så tilbage at jeg ikke kan opsige uden mit kontraktnummer.

> Spørgsmålet er så - kan de det?

Naturligvis kan du ikke det. Hvis du ønsker at opsige dit abonnement, kan de
ikke bremse dig. Du kunne jo have forlagt kontraktnummeret (mener det står
på regningerne, men alligevel. Husk at gemme opsigelses-mailen i din
udbakke.

> Har der ikke været store problemer med at opsige abonnementer hos
> Telia?

Jo.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : www.tele-mobil.dk

Dato : 20-01-05 19:49

på sin vis skal du da kun være glad for at de kun accepterer opsigelsen hvis
du kender dit kontrakt nr
forestil dig at der er andre der vil chikanerer dig og kender dit navn og
adr tlf nr og så opsiger den ..

med hensyn til email er der måske medsendt et dokument med din underskrift
..

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 21-01-05 07:35

> [...]
> du kender dit kontrakt nr
> forestil dig at der er andre der vil chikanerer dig og kender dit navn og

Alle selskaber sender jo en bekræftigelse på, at opsigelsen er modtaget, og
at nummeret bliver lukket den og den dato. Så skal man da vidst sove godt i
timen hvis man modtager sådan et brev og bare smider det ud uden at tænke
over det..

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Kenneth K.

Dato : 20-01-05 20:09

--

/Kenneth K

> [...]
> står på regningerne, men alligevel. Husk at gemme opsigelses-mailen i din

Der tror jeg altså du er lidt forkert på den, for hos fks. Tele2 står det i
abo. vilkårene at ALT henvendelse skal ske med kunde/kontrakt nr.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 20-01-05 22:16

Kenneth K. wrote:

> Der tror jeg altså du er lidt forkert på den, for hos fks. Tele2 står
> det i abo. vilkårene at ALT henvendelse skal ske med kunde/kontrakt
> nr.

Jeg vil mene, det er et urimeligt aftalevilkår, at man skal kunne fremvise
en bestemt kode for at opsige abonnementet. Det er jo ikke alt, man kan
slippe fra at skrive i sådan en aftale. Hvis et abonnement er opsigeligt, må
det i det mindste kunne ske ved at man legitimere sig overfor udbyder. Jeg
kender dog ikke til eventuelle afgørelser på området.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : phk

Dato : 21-01-05 15:24

> [...]

> Spørgsmålet er så - kan de det?

> Har der ikke været store problemer med at opsige abonnementer hos Telia?

Kan så tilføje at der var en der ringede fra Telia og vi diskuterede det
rimelige i at de fremsatte diverse krav i forbindelse med opsigelsen, krav
der ikke stod i kontrakten. Hun diskuterede løs i 15 minutter før det blev
for meget for mig.

Mon www.lortetelia.dk er optaget?

--
Per, Esbjerg

Fra : phk

Dato : 21-01-05 18:56

> [...]

> der ikke stod i kontrakten. Hun diskuterede løs i 15 minutter før det blev

Sandelig om de ikke akcepterede min opsigelse uden at skulle have diverse
numre retur - numre man iøvrigt kan få ved at ringe til dem og bede dem få
dem tilsendt (det fandt jeg selv ud af, så det var ikke Telia´s
servicecenter der reddede dagen nogle timer).

Hold jer ikke tilbage hvis I skal opsige noget hos Telia. Vent ikke et halvt
år på at tage jer sammen lige som jeg gjorde :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jimmy

Dato : 22-01-05 02:44

> [...]
halvt
> år på at tage jer sammen lige som jeg gjorde :)

Nu kommer det nok som et shok, men engang så skulle man faktisk opsige
diverse ting per brev med underskrift. Så at finde min kontrakt frem,
hvilket er rimelig smart at gemme, og give nummeret til dem havde nok ikke
forvoldt besvær, svige, smerte og tage et halvt år. Men tak for det gode
råd.