Førstegangs boligkøb, alt råd modtages
Fra : Ukendt

Dato : 20-01-05 08:38

Hej, vi er et ung par, som har set på flere boligere i vores ønskedet lokal
område.
Men jeg er hverken revisor, ejendomsmægler eller bankmand. Så synes det er
lidt svært at gennemskue det hele. Er det nogen, som kan skære alt vedr.
boligkøb, ud i så tyk pap som muligt?
Eks. Hvad man skal betale til ved køb af bolig. Tinglys, skøde osv? Og på
salgsopstilling som vi har, står der anslået hvad skøde koster (10.000), men
er der ikke også nogle skødekontor, som kun laver det, og er billigere.
Ejendomsmælgeren snakkede noget om en advokat. Noget med at når han lavede
en købsaftale, så lavede han den sammen med sælger og os, og så var det en
god ide at sende den til en advokat, som ser den igennem? Han sagde det
kostede nok et sted mellem 8-10.000. Hvad er det lige den advokat skal se
igennem og gør? Og er det noget man skal, behøver, eller bare en god ting at
gøre, eller penge ud af vinduet?
Hvad med optagelse af lån? Er der noget at hente ved at kontakte flere
forskellige, Nykredit, realkreditdk og den lokal bank? Eller er den lokale
det bedste valg, hvad angår rådgivning og service?
Men igen, alt hvad men ellers skal være vågen efter, se efter og undersøge
bedre. Skriv det endelig..

Mvh

Kim

Fra : anders majland

Dato : 20-01-05 11:01

> Hej, vi er et ung par, som har set på flere boligere i vores ønskedet
> lokal område.

Har i en traditionel murstensbank så kontakt jeres bankrådgiver der - Det er
nu de skal gøres sig fortjente til at have jer som kunder. De kan sagtens
holde i hånden gemmen købet, og forventer så selvfølgelig også at i tager
lånet igennem dem. Som førstegangskøber kan det sagtens være bedste valg.

> Ejendomsmælgeren snakkede noget om en advokat. Noget med at når han lavede
> en købsaftale, så lavede han den sammen med sælger og os, og så var det en
> god ide at sende den til en advokat, som ser den igennem?

Advokaten ville jeg ikke spare væk. Ejendomsmægleren er sælgers mand. Vi
valgte bare en som vores bankrådgiver sagde god for. Vi undersøgte nogle af
de andre der reklamerer online men vi fik en fast pris i samme
størrelsesorden og var tilfreds med arbejdet (vi klarede kontakten med
advokaten via tlf, email og brev)

> Men igen, alt hvad men ellers skal være vågen efter, se efter og undersøge
> bedre. Skriv det endelig..

Jeg vil foreslå dig at læse i grupperne dk.penge, dk.bolig og
dk.fritid.hus+have - de passer alle bedre end *.jura og der er mange indlæg
der vil være relevante for jer. Brug evt groups.google.com til at finde dem
der er udløbet på "jeres" server

Mvh
/A

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 20-01-05 19:31

"Mich" <kim_s_dk(a) FjernDette Hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> igennem og gør? Og er det noget man skal, behøver, eller bare en god ting

- det er alt andet lige en god ting at gøre, med mindre man er rigtig god
forstand på den slags. Advokaten sikre dig, at du får de bedst mulige
betingelser og gennemgår diverse vedtægter, lokalplaner osv, så der ikke
kommer ubehagelige overraskelser. Danske Boligadvokater har fast salær på
12000 kroner.

ras

Fra : Peter

Dato : 20-01-05 21:34

"Rasmus Carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Danske Boligadvokater har fast salær på 12000 kroner.

Det er ikke korrekt.

Der er ingen faste salærer.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 20-01-05 22:45

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke korrekt.
>
> Der er ingen faste salærer.

- jo hvis de er medlem af Danske Boligadvokater ... der er fast pris for
bestemte elemtenter i advokatens arbejde.

ras

Fra : Peter

Dato : 25-01-05 17:50

"Rasmus Carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> - jo hvis de er medlem af Danske Boligadvokater ... der er fast pris for
> bestemte elemtenter i advokatens arbejde.

Nej. Det er ulovligt at samordne priser advokater imellem.

/Peter

--
http://www.grauslund.com