Garanti
Fra : Palle Svendsen

Dato : 18-01-05 16:02

Hej i gruppen!

Jeg har et spørgsmål som jeg tænkte at nogen evt. kunne hjælpe med, jeg har
søgt lidt rundt for at finde nogle love indenfor dette.

Vi har købt og fået et firma til at inst. et air-con anlæg, det blev gjort i
April 2003, der kom dog en større fejl i den ene kompresser i starten af
feb. 2004.

Så gik tiden og der var løbende fejl, men de blev rettet af leverendøren,
det er fint nok.

Så i starten af jan. i år så døde den ene kompresser der blev skiftet helt
ud i feb 2004. Den blev rettet men der mener leverendøren ikke garantien
gælder fordi at vi ikke havde haft et årligt service på den.

Men da vi er ved at flytte så har vi faktisk aftalt at med et andet firma
end dem der leveret det at de skulle flytte anlæget i slutningen af jan. og
der skal også ske service. Netop så det var indenfor det første år.

Dette blev allerede aftalt skriftligt i starten af Dec og det kan dok.

Men mit spørgsmål er.. Når de skiftet et anlæg´s kompresser helt ud i feb
2004. Er der så ikke et år´s garanti på den del (ikke alt det andet), men på
den kompresser i 12 måneder fra feb 2004?

Mvh.
Palle Svendsen

Fra : Peter

Dato : 18-01-05 17:54

"Palle Svendsen" <ps@web-sale.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2004. Er der så ikke et år´s garanti på den del (ikke alt det andet), men
> på den kompresser i 12 måneder fra feb 2004?

Nej, ikke med mindre de skriftligt har givet dig en garanti.
Til gengæld har du to års reklamationsret på kompressoren, så den skulle
være dækket til feb. 2006.
Hvis kompressoren anses som en del af anlægget, er der 5 års reklamationsret
for rep. af samme fejl.

Peter B

Fra : David T. Metz

Dato : 18-01-05 21:38

Peter kalligraferede, i

> Nej, ikke med mindre de skriftligt har givet dig en garanti.
> Til gengæld har du to års reklamationsret på kompressoren, så den
> skulle være dækket til feb. 2006.

Ved vi om køber er en forbruger?

David

Fra : Palle Svendsen

Dato : 19-01-05 11:09

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> skrev

> Ved vi om køber er en forbruger?

Er ikke tilfældet...

Mvh.
Palle Svendsen

Fra : Palle Svendsen

Dato : 19-01-05 11:09

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev

> Nej, ikke med mindre de skriftligt har givet dig en garanti.

Så selvom at de har udskiftet en hel kompresser, de har fjenet den gamle
helt og fået en ny fra fabrikken så er der ingen garanti på den når de har
sat den til?

Mvh.
Palle Svendsen