14 dages returret.
Fra : Jesper

Dato : 17-01-05 18:43

Halløj.
Min kæreste har købt en bærbar på nettet, som hun måske ikke helt er
tilfreds med.
Desværre har jeg i min iver med at få noget nyt isenkram ind i stuen
allerede installeret windows mm. på den.
Nu kan jeg så se på forhandlerens hjemmeside at fortrydelsesretten ikke
gælder når windows licenskoden er taget i brug.
Er der noget jeg kan gøre ?
Hilsen ham med den ulykkelige kæreste

Fra : Andy

Dato : 18-01-05 10:34

> Min kæreste har købt en bærbar på nettet, som hun måske ikke helt er
> tilfreds med.
> Desværre har jeg i min iver med at få noget nyt isenkram ind i stuen
> allerede installeret windows mm. på den.

Du har lov at afprøve maskinen.

Har du registreret windows via internettet?

Betalte du separat for windows eller var den inkluderet med maskinen.

> Nu kan jeg så se på forhandlerens hjemmeside at fortrydelsesretten ikke
> gælder når windows licenskoden er taget i brug.
> Er der noget jeg kan gøre ?
> Hilsen ham med den ulykkelige kæreste

Hvis du ikke har registreret Windows over internettet, så er der ikke noget
problem, men hvis du har, så
kontakt Microsoft. En licenskode kan svjh. 'nulstilles'.

Andy

Fra : Jesper

Dato : 18-01-05 11:29

> [...]
> noget
> problem, men hvis du har, så
> kontakt Microsoft. En licenskode kan svjh. 'nulstilles'.

Hej Andy.
Ja, jeg har gjort alt det jeg ikke måtte.
Registreret på nettet, og windows var inkluderet i prisen.
Jeg prøver lige at høre med Microsoft.
Tak skal du have.

Fra : Lars Møller

Dato : 18-01-05 20:38

Andy skrev:

> [...]

Kan man det ??

Mvh

Lars

Fra : vmx

Dato : 19-01-05 09:36

"Lars Møller" <larsmo@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man det ??

"jeg er glad for du stiller netop dette spørgsmål"

Kan en allerede registreret udgave af windows sælges igen
til en anden kunde ? .... ??

www.roberts.dk

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 19-01-05 14:31

> Kan man det ??

Jeg vil svare dig med et spørgsmål.
Må man tilbagesende (få penge tilbage) for en cd, hvor etuiet er brudt og
cd'en er hørt, men musikken ikke var noget for køber?

-Lasse

Fra : Jesper

Dato : 19-01-05 16:25

"Lasse Hoelgaard" <snoop@fedt.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil svare dig med et spørgsmål.
> Må man tilbagesende (få penge tilbage) for en cd, hvor etuiet er brudt og
> cd'en er hørt, men musikken ikke var noget for køber?
>
> -Lasse

Har desuden fået svar fra Microsoft.
Det er ikke muligt at nulstille en licens.
De skriver desuden at det at windows er blevet aktiveret ikke burde være en
hindring for at købet kan gå tilbage, men at det afhænger af den den
respektive butiks returpolitik, og i mit tilfælde er det så bare ærgeligt.
Så der er nok ikke andet at gøre end at bide i det sure æble.
Men til dit svar/sprm. Lasse, så er det faktisk interessant, fordi vi har
faktisk ikke pakket windows cd'en ud. Sælger havde lavet en kopi som sad i
maskinen da den kom.

/JB

Fra : Per Christoffersen

Dato : 19-01-05 16:50

"Jesper" <næppe@næppe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> respektive butiks returpolitik, og i mit tilfælde er det så bare ærgeligt.
> Så der er nok ikke andet at gøre end at bide i det sure æble.

Man må gerne afprøve en vare der er købt i fjernkøb.
Men den må ikke tages egentligt i brug.

Et eller andet sted skal stregen jo sættes, og butikken kan i mine øjne godt
have en god sag i at sætte den ved aktiveringen af windows. Et eller andet
sted skal stregen jo sættes, og ved aktiveringen er der ihvertfald en
tydelig skillelinje, som alle kan opfatte.

Men det er kun en vurdering, - andre kan have en anden.
I sidste ende må det være Forbrugerklagenævnet der kan trække stregen.

> Men til dit svar/sprm. Lasse, så er det faktisk interessant, fordi vi har
> faktisk ikke pakket windows cd'en ud. Sælger havde lavet en kopi som sad i
> maskinen da den kom.

Hvilket jo er fint nok, og netop giver mulighed for at afprøve maskinen.
Plomberingen på software må nemlig ikke brydes, hvis returretten skal gælde.

/Per

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 20-01-05 15:51

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> wrote in message

> Hvilket jo er fint nok, og netop giver mulighed for at afprøve maskinen.
> Plomberingen på software må nemlig ikke brydes, hvis returretten skal
gælde.

og man har jo netop mulighed for at afprøve maskinen uden at registrere sig
på nettet, så ja butikken har en ret god sag med at nægte ombytnin imho