Hvad betyder "ellers uden ugrundet ophold"~
Fra : Ukendt

Dato : 17-01-05 10:01

På alm. dagligdags dansk?. Det er brugt i fx købelovens §32, ifb. med
sælgers muligheder ved manglende betaling. Det drejer sig om en brugt bil
solgt i Aug. 2003 på en afdragsordning, køber skylder stadig 4500,-, ca. det
1/4 af købesummen. Nu har hun stoppet betalingerne "indtil bilen bliver
lavet"- uden at oplyse nærmere, hvad er der af muligheder for at få det
resterende beløb?. Svjv. er der ikke meget at gøre, hvis køber ikke er
blevet oplyst om at bilen først er solgt, når alle afdrag er betalt?. Man
kan self. beregne sig morarenter, men det hjælper ikke meget, hvis hun reelt
har stoppet betalingerne, fordi hun ikke kan betal.

mvh.

Fra : Knud Thomsen

Dato : 17-01-05 10:11

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
reelt
> har stoppet betalingerne, fordi hun ikke kan betal.

Tja - det ser jo nærmest ud som om hun mener du skal lave et eller andet på
bilen før din side af handlen er på plads.
Om det er berettiget eller ej - oplyser du intet om.

Knud

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-05 10:32

"Knud Thomsen" <knud.thomsensl@etprivat.dk> skrev i en meddelelse

| Tja - det ser jo nærmest ud som om hun mener du skal lave et eller andet

| bilen før din side af handlen er på plads.
| Om det er berettiget eller ej - oplyser du intet om.

Tænk det havde jeg aldrig overvejet ;). Nu er det ikke mig personligt "som
har noget i klemme", jeg forsøger kun at hjælpe en som har. Og jeg ved så
meget, at det er begrænset hvad man med rette kan påberåbe sig af
fejl&mangler på en brugt bil i 10-20 kKr.-klassen- den er jo ikke ny, og
naturlig slitage + defekter må påregnes. Og evt. 1½ års mangl.
vedligeholdelse, jeg har ikke kendskab til den er blevet serviceret
overhovedet, men for at gøre det gældende må jeg vide eksakt hvad fejlen er.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 17-01-05 15:21

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote in message

> [...]
> vedligeholdelse, jeg har ikke kendskab til den er blevet serviceret
> overhovedet, men for at gøre det gældende må jeg vide eksakt hvad fejlen

Enig i at reklamationsretten efter 16mdr er ret begrænset i praksis ikke
eksisterende længere... i første 6 mdr dog...