Fraflytning til forældre
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 11-01-05 22:29

Hvis A og B går fra hinanden og B flytter hjem til sine forældre og "bor"
der gratis.

DVS B opholder sig i virkeligheden et andet sted. Kan det på nogen måde få
konsekvenser for B´s forældre eller er det udelukkende B selv der "hænger"
på den?

Her tænker jeg på at det er jo let for A at få udbetalt ekstra børnepenge
(såfremt der er børn seføli)..

Sådan som jeg ser det kan højst A og B komme "i møllen" , kan B´s forældre
det når de er vidende om at adressen ikke benyttes til bopæl men blot til
post? Og hvad hvis de ikke gjorde?

Det gælder en kasse øl så håber på et godt svar ;)

Fra : David T. Metz

Dato : 12-01-05 10:40

Martin / Fårevejle wrote:
> [...]
>
> DVS B opholder sig i virkeligheden et andet sted. Kan det på nogen
> måde få konsekvenser for B´s forældre eller er det udelukkende B selv

De kan blive beskattet af en skønnet lejeindtægt. Spørgsmålet om hvor B i
virkeligheden bor er umiddelbart irrelevant for B's forældre, men højst
relevant for B, da der kan være tale om overtrædelse af CPR-loven.

> Sådan som jeg ser det kan højst A og B komme "i møllen" , kan B´s
> forældre det når de er vidende om at adressen ikke benyttes til bopæl
> men blot til post?

Tja, muligvis. Når du inddrager aspektet om børnepenge, så kan der tillige
blive tale om medvirken til såkaldt "socialbedrageri". Men fx serviceloven
omtaler kun at den der uberettiget har modtaget penge skal betale dem
tilbage. Jeg kunne ikke finde straffebestemmelser for folk der fx vidende
stiller proforma-adresser til rådighed.

David

Fra : Gunnar

Dato : 12-01-05 17:35

> [...]
> omtaler kun at den der uberettiget har modtaget penge skal betale dem
> tilbage. Jeg kunne ikke finde straffebestemmelser for folk der fx vidende
Hej.
I tilfælde med adressen, kan man registreres som bolig løs i den kommune
man har boet i og få det lokale posthus til at opbevare post, til man selv
beder
om at få det tilsendt. Den mulighed kan bruges, altså man behøve ikke at
flytte sin adresse hjem hvis det bare er for adressen.
Gunnar