"Jens." <postkasse_66@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41e33b91$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
http://www.elc-online.dk/shop/default.asp
> her kommer lige alt der står på siden om vilkår.
Jeg kommenterer undervejs...
> Vilkår
>
> Forbehold:
> Der tages forbehold for tryk/tastefejl samt udgåede varer.
> Fortrydelsesret:
> Kunden har 14 dages fortrydelsesret.
>
> Returnering/ombytning:
> Hvis ELC Online har sendt en forkert vare, eller er varen defekt,
> transportskadet, eller kunden har fortrudt købet, skal kunden sende denne
> retur. Dette skal gøres senest 14 dage efter kunden har modtaget varen.
>
> Varer skal returneres i original emballage. Intet må skrives på eller
> påklæbes original emballagen.
Kan ikke gøres gældende. Original emballage kan kun kræves hvor dette er en
væsentlig del af varens værdi, for så vidt angår returretten. Da man altid
kan anvende returretten (uanset årsagen til returnering) må dette være
gældende for alle tilfælde.
> For at du kan fortryde, skal varen kunne afleveres i væsentlig samme stand
> og mængde, som kunden modtog den i.
Korrekt (men det udelukker så betingelsen ovenfor)
> Kunden kan ikke fortryde, hvis kunden har taget varen i brug.
Korrekt, men varen må gerne afprøves.
> Produkterne skal returneres til afsenderadressen.
>
> Når ELC Online har modtaget returvarer, modtager kunden pengene retur.
> Kunden bedes tage kontakt til os inden varen sendes retur.
Så længe kontakten til sælger ikke er en betingelse, men kun en anmodning er
det OK.
> Pakker der sendes retur pr. efterkrav nægtes modtagelse.
OK. Kunden kan ikke bestemme hvordan sælger skal refundere pengene, og
sælger har ret til at gennemse varen inden tilbagebetaling.
> Betalingsbetingelser:
> Du har 2 betalings muligheder hos ELC Online.
>
> 1. Betaling via. Kontooverførsel:
> Kunden har mulighed for at overfører beløbet som fremgår af indkøbskurven
> til ELC Online konto i Sydbank, regnr.: 7703, kontonr.: 0000120901. HUSK!!
> at skrive ordrenummer i beskedfeltet, det er meget vigtigt da vi ellers
> ikke kan se hvem indbetalingen er fra.
>
> 2. Betaling via. Efterkrav.
> Kunden betaler for varen når den leveres på kundens adressen af post
> Danmark, hvis kunden ikke er hjemme, vil kunden modtage brev om afhentning
> fra Post Danmark.
Min egen personlige holdning til ebtaling er, at man på nettet, så vidt
muligt kun skal betale med kort. Det giver en langt bedre sikring end andre
betalingsmåder for kunden.
> Garanti/reklamation:
> Alle varer købt i butikken er indbefattet en reklamationsret på 2 år
> gældende fra købsdato med mindre andet er anført i produktbeskrivelsen.
Reklamationsfristen kan kun forlænges ud over de 2 år, ikke forkortes, for
så vidt angår forbrugerkøb.
> Vi påtager sig intet ansvar for indirekte skader. Kunden er omfattet af de
> rettigheder, der fremgår af den danske Markedsføringslov samt den danske
> Lov om visse Forbrugeraftaler
Betryggende at vide, at de anerkender, at loven er gældende...
Hvordan indirekte skader skal defineres står uklart for mig, men de kan ikke
sætte sig udover evt. erstatningskrav efter lovgivningen.
> Reklamationsret/garanti kan bortfalde ved forkert anvendelse eller
> misligholdelse af produktet
Det er noget juridisk vås, men er sikkert ment rigtigt nok.
> Ved garantireparation skal udførlig fejlbeskrivelse samt kopi af faktura
> medsendes. Varer til reparation/ombytning skal altid returneres komplet,
> ubrugt, samt i ubeskadiget original emballage og for egen regning.
> Emballagen skal derfor altid opbevares af kunden i mindst hele
> garantiperioden.
Se ovenfor.
/Per