Problemer ved salg af ejerlejlighed
Fra : Anette&Sren

Dato : 11-01-05 01:40

Hej i gruppen

Kort fortalt, jeg havde en ejerlejlighed som jeg har solgt. Efter 4 mdr.
modtager jeg et brev om nogen skjulte fejl og mangler. Noget der er helt hen
i været. Køberen skriver så at de vil tilbageholde penge fra
refusionopgørelsen 1500 Kr til dækning af udgifter ved disse fejl og
mangler.
Så spørg jeg, hvor står jeg for at få disse penge hjem igen? Jeg har ikke
brugt sælger advokat, da jeg altid har set det som spil af penge.
Kan det være noget problem at slæbe dem i fogretten?
eller er der andre gode forslag?

Med Venlig Hilsen

Anette

Fra : Max[DK]

Dato : 11-01-05 08:09

> [...]
> brugt sælger advokat, da jeg altid har set det som spil af penge.
> Kan det være noget problem at slæbe dem i fogretten?

Hvilke fejl og mangler påpeger de?
Blev de tilbudt en ejerskifteforsikring da de købte?

/Max

Fra : Anette&Sren

Dato : 11-01-05 10:45

Det er fejl som, der ikke er hold i. Bla. at der ikke er vådrumsmembran på i
bad. Hvilket der er.
At en readiator som er sat op, ikke er lavet af en fagmand. Hvilket den er,
har betalt i dyredome for at få det lavet. At vaskemaskinen ikke virker,
hvilket den gjore da jeg flyttet. Og som de først klager over 4 mdr efter
overtagelse af lejligheden.
Det er ikke normalt at bruge ejerskifteforsikring ved køb af ejerlejlighed.
Så det har aldrig været på tale med sådan en.

Anette

Fra : Max[DK]

Dato : 11-01-05 16:59

> Det er fejl som, der ikke er hold i. Bla. at der ikke er vådrumsmembran på
> bad.

Be om en fagmand udtaler sig om det.

>Hvilket der er.
> At en readiator som er sat op, ikke er lavet af en fagmand. Hvilket den
er,
> har betalt i dyredome for at få det lavet.

Okay, så har i vel en kvittering eller noget i den stil?

> At vaskemaskinen ikke virker,
> hvilket den gjore da jeg flyttet. Og som de først klager over 4 mdr efter
> overtagelse af lejligheden.

Ja det skal de klage meget hurtigt over.

> Det er ikke normalt at bruge ejerskifteforsikring ved køb af
ejerlejlighed.
> Så det har aldrig været på tale med sådan en.

Det passe nu ikke, div. firmaer tilbyder tilpassede forsikringer det det
formål.

/Max

Fra : Henning Makholm

Dato : 12-01-05 00:02

Scripsit "Max[DK]" <maxses_NEIN@hotmail.com>

> Det passe nu ikke, div. firmaer tilbyder tilpassede forsikringer det det
> formål.

Er det så også ejerskifteforsikringer i
ejendomshandelseforbrugerbeskyttelseslovens forstand? Hvad jeg fik at
vide da jeg solgte ejerlejlighed for nylig var at
ejerskifteforskringer forudsætter en tilstandsrapport for *hele*
ejendommen (ikke blot den ejerlejlighed der handles), og at det
normalt ikke er praktisk muligt.

--
Henning Makholm "Guldnålen er hvis man har en *bror* som er *datalog*."

Fra : Per Christoffersen

Dato : 11-01-05 11:39

"Anette&Sren" <Hvidtfeldt@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i været. Køberen skriver så at de vil tilbageholde penge fra
> refusionopgørelsen 1500 Kr til dækning af udgifter ved disse fejl og

Det må de ikke, jvf. en lidt tidligere tråd her i gruppen (Bøvl ifm. salg af
ejerlejlighed: refusionsopgørelse fra 9/1)

/Per

Fra : Anette&Sren

Dato : 12-01-05 00:53

Okay jeg har læst købsaftalen ignem. Og der står jo sort på hvidt, at man
ikke må modregne uden sælgers samtyke.
Hvad så hvis de ikke vil betale, er det så ikke bare at få fogereten til at
kræve pengene ind.?
Jeg har rykket for pengene, både ved køber. Og ved ejendomsmægleren, men der
sker ikke en disse

Med Venlig Hilsen

Anette

Fra : Anette&Sren

Dato : 11-01-05 23:02

Fra : Per Christoffersen

Dato : 13-01-05 10:53

> [...]
> ikke må modregne uden sælgers samtyke.
> Hvad så hvis de ikke vil betale, er det så ikke bare at få fogereten til

Få fat i en advokat (eller som en sidste udvej skriv til sælger, at du vi
lade det overgå til en advokat, hvis pengene ikke kommer inden feks. 8 dage.
henvis til salgsaftalens tekst i brevet.)

/Per