Håndværkeres erstatningspligt
Fra : Tobias Larsen

Dato : 10-01-05 15:30

På min skole har der været håndvrkere og udskifte npgle vinduer. På disse
vinduer har der under transporten siddet nogle beskuttelses hjørner der er
klipset sammen. Da jeg kører fra parkeringspladsen i Torsdags hører jeg en
sjov lyd fra mit højre bagdæk, jeg har kørt en af førnævnte plastik dimser
med klips op i dækket og er punkteret. Jeg går en runde på parkeringspladsen
for at se om jeg bare er uheldig at have ramt den ene der er fløjet fra dem
eller om der skulle ligge flere, og finder de første 20 af disse "partisan
søm" liggende rundt omkring.
Jeg har nu været ved mekaniker med dækket og der skal et helt nyt dæk på da
det er punkteret helt ude i kanten og ikke kan lappes.
Jeg har så kontaktet håndværkerfirmaet angående erstatning og han nægter at
de skal betale noget som helst, man kan jo punktere hvis man kører i bil. Ja
det er jeg egentlig godt klar over, men man skal vel som håndværker rydde op
efter sig så der ikke ligger spidse ting og flydder over det hele.
Det skal måske bævnes at der var ingen afspærring, eller skilte oppe der
indformerede om at der var håndværkere på stedet.
Hvordan står jeg? Er der nogen paragraffer jeg kan slå den i hovedet med?

Tobias Larsen

Fra : MAndersen

Dato : 10-01-05 16:52

"Tobias Larsen" <tobias.larsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> indformerede om at der var håndværkere på stedet.
> Hvordan står jeg? Er der nogen paragraffer jeg kan slå den i hovedet med?

Hvis du kan bevise, at håndværkeren har smidt tingesten lige der hvor den
lå, kan du gøre ham ansvarlig.
Ellers må du selv betale.

MAndersen