hemmeligt gift
Fra : trine andersen

Dato : 07-01-05 11:58

Jeg har desværre været hemmeligt gift. Min nuværende mand og børn må
ikke få at vide at jeg tidligere har været gift. Men jeg ved jo også
at "naboen" på rådhuset kan se det. Kan det på nogen måde slettes fra
diverse registre?. Jeg frygter jo også lidt hvad arbejdsplads mine
børn engang vil få.
Og hvormange steder er det synligt ?
Jeg boede sammen med en mand som blev alvorlig syg og derfor valgte vi
at blive gift, vores samliv var på det tidspunkt ophørt og blev ikke
genoptaget, det har vel ingen betydning for ægteskabets indgåelse.
Helst ville jeg det kunne gøres ugjort, men det er vel ikke muligt
eller hvad.
Jeg ved at hvis man har været ægtefælle utro, og hvis man så har
genoptaget samlivet er utroskabet ikke gældende for skilsmisse uden
seperation, men kan man bruge det til nogget den anden vej.

Fra : Jørgen

Dato : 07-01-05 12:33

On 07 Jan 2005 10:57:49 GMT, trine andersen <aatrine@ABBNGmail.dk>
(slet ABBNG) wrote:

> [...]
>genoptaget samlivet er utroskabet ikke gældende for skilsmisse uden
>seperation, men kan man bruge det til nogget den anden vej.

Det for mig lidt uklart hvad du mener, som jeg umiddelbart læser det
er du stadigvæk gift med din tidligere mand og din nuværende mand?

Det er jo bigami, ulovligt og strafbart.

Er det korrekt at det forholder sig sådan?

Fra : David T. Metz

Dato : 07-01-05 12:56

trine andersen (slet ABBNG) wrote:
> Kan det på nogen måde slettes fra
> diverse registre?

Skal jeg ikke kunne sige, det kommer an på registrene. Men ikke fx
Kirkebogen (hvis det var i kirken) og CPR.

> Og hvormange steder er det synligt?

Det væsentligste sted er CPR.

> Jeg boede sammen med en mand som blev alvorlig syg og derfor valgte vi
> at blive gift,

Æh? Noget med lejekontrakt, arv eller hvad?

> vores samliv var på det tidspunkt ophørt og blev ikke
> genoptaget, det har vel ingen betydning for ægteskabets indgåelse.

Der er mig bekendt ingen fuldbyrdelsesregler for ægteskaber i DK.

> Helst ville jeg det kunne gøres ugjort, men det er vel ikke muligt
> eller hvad.

Du skal forsøge at påstå at det var et proformaægteskab, men det er nok
svært. Du skal nok påregne en del korrespondance hvis du starter sådan en
sag ...

> Jeg ved at hvis man har været ægtefælle utro, og hvis man så har
> genoptaget samlivet er utroskabet ikke gældende for skilsmisse uden
> seperation, men kan man bruge det til nogget den anden vej.

Nej, det er noget helt andet.

David

Fra : Jens Jensen

Dato : 07-01-05 15:50

"trine andersen (slet ABBNG)" <aatrine@ABBNGmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har desværre været hemmeligt gift. Min nuværende mand og børn må
> ikke få at vide at jeg tidligere har været gift. Men jeg ved jo også
> at "naboen" på rådhuset kan se det

Okay du er ansat på et Rådhus, så kan alle kommunens ansatte gå ind og se
"hvad der står skrevet om i om kommunens borgere/ansatte". Hvorimod udenbys
boende (de der bor i en anden kommune) ikke kan ses af alle på Rådhuset, men
kun de
der er autoriseret Folkeregister, Opkrævning m.v., så må de der ønsker
oplysning spørge sig for i Folkeregisteret.

> Kan det på nogen måde slettes fra diverse registre?.

NEJ - det vil ALTID fremgå i CPR-registreret den (historiske del), der
vil også stå alle dine tidligere bopælsadresser
hvilket man SKAL kunne dokumentere, den dag du ønsker at gå på EFTERLØN

vh JJ

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-01-05 19:18

> Jeg har desværre været hemmeligt gift. Min nuværende mand og børn må
> ikke få at vide at jeg tidligere har været gift.

Når din nuværende mand ikke opdagede det i forbindelse med ansøgningen om at
blive gift (hvad skrev du egentlig der?), så opdager han det heller ikke nu.
Det havde måske dengang været smart at fortælle det, men det er jo lidt sent
nu.

> Jeg frygter jo også lidt hvad arbejdsplads mine
> børn engang vil få.

Hvad har det med sagen at gøre?

> Helst ville jeg det kunne gøres ugjort, men det er vel ikke muligt
> eller hvad.

Nej, gjort gerning står ikke til at ændre, men der er jo gået nogle år, så
mon ikke bare du skal lade være med at spekulere over det? Der sker jo ikke
noget ved at nogen opdager det - du skal højst af med en forklaring på
hvorfor du har fortiet det.

Mvh Maria

Fra : Andy

Dato : 08-01-05 06:40

> Jeg har desværre været hemmeligt gift.

Betyder det at du er blevet gift i Danmark men har valgt ikke at fortælle
det til nogen?

> Min nuværende mand og børn må
> ikke få at vide at jeg tidligere har været gift.

Det vil enhver som undersøger det kunne finde ud af.

> Men jeg ved jo også
> at "naboen" på rådhuset kan se det. Kan det på nogen måde slettes fra
> diverse registre?.

Nej.

> Jeg frygter jo også lidt hvad arbejdsplads mine
> børn engang vil få.

Med rette.

> ...det har vel ingen betydning for ægteskabets indgåelse.

Nej.

> Helst ville jeg det kunne gøres ugjort, men det er vel ikke muligt
> eller hvad.

Nej, her i landet må vi leve med de fejl vi begår.

Hvis jeg var dig ville jeg afveje om fordelene ved at holde dit tidligere
ægteskab hemmeligt opvejer ulemperne ved at gå og bekymre sig resten af
livet.

Andy