Rettigheder vedr. domæner ?
Fra : OCB

Dato : 07-01-05 01:58

Hej gruppe.

Mit spørgsmål lyder:

Hvis at man gerne vil have et .com domæne registreret i ens familienavn, men
ser at det er registreret til en anden, der ikke har dette navn, har man så
nogle juridiske muligheder for at få det ? (Nu er personen endnu ikke
kontaktet, så der er pt. ikke opstået nogen strid)

Håber spørgsmålet er formuleret forståeligt nok..

Med venlig hilsen
Ole Condrup Boesen

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 07:16

> [...]

> kontaktet, så der er pt. ikke opstået nogen strid)
>
> Håber spørgsmålet er formuleret forståeligt nok..

Der er stor forskel på hvordan .com og .dk fungere. Du vil ikke kunne få
det, men mindre det er en dansker som ejer det.

Carl

Fra : per christoffersen

Dato : 09-01-05 20:50

"Carl L" <lorberg (.a.) tdcadsl (...) dk> skrev i en meddelelse

> Der er stor forskel på hvordan .com og .dk fungere. Du vil ikke kunne få
> det, men mindre det er en dansker som ejer det.

Jeg har lidt svært ved at se, hvordan nationaliteten på ejermanden kan
spille ind?

/Per

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-05 22:35

> Jeg har lidt svært ved at se, hvordan nationaliteten på ejermanden kan
> spille ind?

Det er nemmere at sagsøge en person som bor i samme land som en selv.
F.eks. opgav en stor dansk bank at sagsøge for et .com domaine fordi ejeren
boede på den anden side af jorden.

Carl

Fra : Per Christoffersen

Dato : 10-01-05 08:48

> Det er nemmere at sagsøge en person som bor i samme land som en selv.

Det er rigtigt, men jeg tror ikke, at det vil gøre det nemmere, at få
overdraget et domæne.

/Per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-01-05 09:48

OCB skrev:

>Hvis at man gerne vil have et .com domæne registreret i ens familienavn, men
>ser at det er registreret til en anden, der ikke har dette navn, har man så
>nogle juridiske muligheder for at få det ?

Ja. Du kan spørge fyren hvad det skal koste og så betale den
pris.

Men du mener nok om der er nogle tvangsmuligheder. Det er der
ikke (kort svar).

Det lange svar er noget med varenavne, registrerede varemærker og
den slags, men det tror jeg ikke er aktuelt.

--
Bertel