Skilsmisse ved dom - pris?
Fra : Jens Jakob Andersen

Dato : 06-01-05 23:13

Hej

Hvad koster det egenligt at blive skilt ved dom?

Jeg gætter på at jeg skal have advokat, min ex ligeså - og hvad nu
hvis det trækekr i langdrag?

Kan man få et fastpristilbud ved en advokat eller hur?
?

Fra : Kim

Dato : 07-01-05 10:36

"Jens Jakob Andersen" <jj92_2@hotmail.com> skrev
> Hvad koster det egenligt at blive skilt ved dom?

Lige fra 0 kr( fri proces) til ?.
Jeg har hør om personer der skylder flere hundrede
tusinde kr og deres sag er ikke sluttet endnu.

> Jeg gætter på at jeg skal have advokat, min ex ligeså - og hvad nu
> hvis det trækekr i langdrag?

Så kan det blive meget dyrt.

> Kan man få et fastpristilbud ved en advokat eller hur?

Det har jeg aldrig hørt om så det skal du nok ikke regne med.

Penge er vel også underordnet når det gælder ens børn.

Læs på de forskellige familie-advokaters hjemmesider
så kan du få en masse info.
Start evt her: http://www.vinaa.dk/
og her: http://www.foreningenfar.dk/forum/

Mvh Kim

Fra : David T. Metz

Dato : 07-01-05 13:03

Jens Jakob Andersen wrote:
> Hvad koster det egenligt at blive skilt ved dom?

Tjah, spørg på tingstedet.

> Jeg gætter på at jeg skal have advokat, min ex ligeså

Ikke hvis I er enige om det. Men hvad er grundlaget? Ved fx utroskab som den
utro part og den involverede tredjepart erkender kan det klares i
Statsamtet.

David

Fra : Jørn

Dato : 08-01-05 14:08

Rigtig nok - men begge parter skal være enige om skilsmisse.

Dvs:

Ægtefælle som er den forudrettede part skal få sin hustru/mand til at få
underskrevet en erklæring fra vedkomnde som han/hun har haft samleje med.
Hvis ikke ingen skilsmisse.

Hvis man er den utro part og kan få en erklæring fra ens "elsker" at man
har haft samleje sammen, (naturligvis) ja så kan man få skilsmisse hvis ens
ægte fælle godkender dette, (går med til skilsmisse) da denne jo ikke er den
forudrettede part. Puha nu er det kompliceret - godt man ikke er advokat.

Men hvis du går i retten bliver sagen blot trukket i langdrag. Hvis det er
dig der skal betale bidrag og hvis det er megastort, ja så kan det jo
ligefrem betale sig, at få sagen udskudt så en separation først kommer i
stand måske 2 år efter, alt efter hvor lang tid sagen nu måtte tage - førend
statsamtet kan træffe en afgørelse. Et bidrag skal først betales fra den dag
Statsamtet har vedtaget dette og et bidrag betales aldrig med
tilbagevirkende kraft. Så hvis din sag lander i landsretten kan det jo tage
tid. Men undgå en sag få statsamtet til at bestemme bidraget og perioden og
gå ALDRIG med til et beløb udenom statsamtet for så fanger bordet i hele
perioden, også hvis du går hen og bliver syg og kun har sygedagpenge skal du
betale dit bidrag. Men hvis statsamtet har fastsat dit bidrag kan din/eller
ægtefælles bidrag nedsættes og eller sættes op dersom indkomsten ændres
væsentligt og det gælder hele perioden.
Lige et indput fra en der har lært ovenstående - selvdedukt -:)

Konklusion: Brug din kløkt og smidighed og lad være med at køre på de høje
føelser. Få en skilsmisse igennem og få gud i h.... lyt ikke til din
ægtefælles familie. Der er kun to parter i en skilsmissesag der ved hvordan
tingene er skruet sammen og hvorfor. (ikke at foglemme de evt. børn under 18
år, men det er jo straks en helt anden historie).

Held og lykke og se fremad - ikke tilbage. (det er der nok, der vil gøre for
dig).

--
MVH
Jørn