Tilbagelevering af bil til forhandler?
Fra : Ukendt

Dato : 06-01-05 05:56

Hej nyhedsgruppe.

Jeg står i den situation at jeg har mistet det arbejder der gjorde det
muligt for mig at eje den bil jeg har nu.
Jeg har derfor ikke råd til at have bilen længere og skal derfor af
med den hurtigst mulig.

Jeg har læst på forbrugerrådets hjemmeside at det er muligt at
aflevere bilen tilbage til forhandleren og på den måde slippe for
restgælden.
Jeg skal bare af med bilen uden at sidde tilbage med nogen form for
gæld og jeg skal heller ikke tjene på det!
( http://www.fbr.dk/presse/alle/presse330/ )

Men det virker for mig lidt for nemt bare at tage ned til forhandleren
og sige "tak for lån".
Der må vel være nogen ting de ikke har nævnt på hjemmesiden?!

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.. og helst hurtigst mulig, da
bilen ruinere mig lige nu :(

PS. Rød Hyundai Elantra 2.0 fra '99. Kørt ca. 70.000,- Restgæld ca.
65.000,- ;)

På forhånd tak
Brian R

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-01-05 06:15

MrGuffy telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> og sige "tak for lån".
> Der må vel være nogen ting de ikke har nævnt på hjemmesiden?!

Ikke meget.

På et tidspunkt var det en betingelse, at man ikke kunne betale lånet, men
jeg er ikke klar over om det stadig er et krav eller min hukommelse er fra
før dommen du henviser til...

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-05 06:24

"Morten Fruergaard" wrote:

>På et tidspunkt var det en betingelse, at man ikke kunne betale lånet, men
>jeg er ikke klar over om det stadig er et krav eller min hukommelse er fra
>før dommen du henviser til...

Ok. Men den betingelse opfylder jeg meget godt på nuværende tidspunkt.

Jeg tænkte mere på skader og evt. misligholdelse af bilen.
Går ikke ud fra at man stadig kan sende sin bil retur hvis den grundet
misligholdelse er begyndt at ligne en totalskadet bil.

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-05 06:31

MrGuffy wrote:

>Jeg tænkte mere på skader og evt. misligholdelse af bilen.
>Går ikke ud fra at man stadig kan sende sin bil retur hvis den grundet
>misligholdelse er begyndt at ligne en totalskadet bil.

Dermed ikke sagt at jeg har ødelagt eller misligholdt min bil!!
Overdrivelse fremmer forståelsen.

Men på den anden side. Den er ikke helt uden skader. Den er blevet
påkørt 2 gange.
1. gang holdt jeg parkeret og en hjemmeplejebil påkørte venstre
sidedør. Denne skade er blevet lavet gennem forsikringen.
2. gang blev den påkørt bagfra da jeg holdt i kø ved parkeringspladsen
ved et loppemarked. Skaden er blot et par ridser og er ikke blevet
lavet(endnu?!).

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-01-05 06:49

> [...]
> Går ikke ud fra at man stadig kan sende sin bil retur hvis den grundet
> misligholdelse er begyndt at ligne en totalskadet bil.

Jeg mener at bilen skal være passet... Hvor grænsen går for ridser osv., må
vi vente med at få svar på til der er nogle mere vidende personer der
vågner...

Fra : David T. Metz

Dato : 06-01-05 10:28

MrGuffy kalligraferede, i
> ( http://www.fbr.dk/presse/alle/presse330/ )
>
> Men det virker for mig lidt for nemt bare at tage ned til forhandleren
> og sige "tak for lån".
> Der må vel være nogen ting de ikke har nævnt på hjemmesiden?!

Ja, der skal være taget ejendomsforbehold af finansieringsselskabet. Det er
finansieringsselskabet der skal have bilen - ikke forhandleren (medmindre
han er identisk med finansieringsselskabet).

David

Fra : John Frandsen

Dato : 06-01-05 15:58

<MrGuffy> skrev i en meddelelse

> Jeg har derfor ikke råd til at have bilen længere og skal derfor af
> med den hurtigst mulig.
>
> PS. Rød Hyundai Elantra 2.0 fra '99. Kørt ca. 70.000,- Restgæld ca.
> 65.000,- ;)

Hej Brian.

Jeg har netop været på bilbasen.dk og tastet din bil ind, og har fået
evurdering.
Iflg. hjemmesiden burde du kunne få mll. 67.700 og 76.100 for den... Måske
du bare skulle prøve at sælge den og dermed måske få en smule overskud ud af
handelen?

Held og lykke!!
Mvh John

Vurderingen er baseret på flg. oplysninger:
Hyundai Elantra GLS 2,0 4d.
Årgang: 6/1999
Nypris i 1999 kr.: 179.994,-
Kørte kilometer: 70.000
Ekstra udstyr for: Intet ekstra udstyr
Farve: Sølvmetal
Tidligere skader: Ikke omfattende
Stand: Middel
Rustgaranti: Nej
Yderligere rustbeskyttelse: Nej
Omlakeret/lak repareret: Nej
Alle service ok: Nej
Ryger: Nej
Synet inden for: 0 - 6 måneder

begin 666 spacer.gif
K1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-05 16:37

"John Frandsen" <oplyses@ikke.invalid> wrote:

>Iflg. hjemmesiden burde du kunne få mll. 67.700 og 76.100 for den... Måske
>du bare skulle prøve at sælge den og dermed måske få en smule overskud ud af
>handelen?

Tak skal du have... det vil jeg prøve.

Hvis alt går galt, så snakkede jeg med en forhandler der sagde at jeg
kunne bruger autocom.dk som en slags sidste udvej.