Barsel / kejsersnit
Fra : ibber

Dato : 05-01-05 22:45

Spørgsmål forhåbenlig rigtigt gruppe

Et barn født med kejsersnit giver automatisk 4 ugers barsel i Nykøbing
kommune
Et barn født med kejsersnit giver i Solrød kommune kun 14 dages barsel.

Kan det være rigtigt at der er forskel fra komune til komune, er der nogen
der kan henvise til lovgivning § etc.

Fra : anders majland

Dato : 05-01-05 22:47

> [...]
>
> Kan det være rigtigt at der er forskel fra komune til komune, er der nogen

Tallene 4 og 14 går igen resten er noget sludder ....

Følgende blev postet for mindre end en uge side
http://www.bm.dk/publikationer/2003/barsel/foraeldre/default.asp

Citat: "Som mor kan du få dagpenge i 4 uger før fødslen, hvis du tager orlov
fra dit arbejde. Efter fødslen kan du få dagpenge i 14 uger"

/A

Fra : ibber

Dato : 05-01-05 22:56

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:41dc604a$0$51254$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
orlov
> fra dit arbejde. Efter fødslen kan du få dagpenge i 14 uger"

Undskyld jeg skulle have nævnt at det drejer sig om faderen der skulle have
barsel

Fra : anders majland

Dato : 05-01-05 23:09

> Undskyld jeg skulle have nævnt at det drejer sig om faderen der skulle
> have
> barsel

Så se på linket - der er forklaret om faderens ret til 2uger og de 32? uger
som man kan dele som man vil.

/A

Fra : karsten & Pia

Dato : 06-01-05 10:44

> Et barn født med kejsersnit giver automatisk 4 ugers barsel i Nykøbing
> kommune
> Et barn født med kejsersnit giver i Solrød kommune kun 14 dages barsel.

Normalen er de 14 dage, kejsersnit eller ej, at Nykøbing kommune så gør
noget ekstra hvis barnet er født ved kejsersnit er jo bare dejligt for dem
der bor der. Men ellers står det jo faderen frit for at bruge af de sidste
32 uger, man skal bare huske at de går fra på barnets samlede orlovstid. Men
ellers prøv at spørge i dk.familie.barn .

MVH Pia.

Fra : Tony

Dato : 06-01-05 19:27

> Normalen er de 14 dage, kejsersnit eller ej, at Nykøbing kommune så gør
> noget ekstra hvis barnet er født ved kejsersnit

Eneste mulighed jeg kan gennemskue er alvorlig sygdom hvor far overtager
mors barsel jf §16, eller hospitalsindlæggelse hvor perioden forlænges jf
§15.
Jeg ville rigtig gerne høre hvordan Nykøbing strikker 4 uger sammen til
barsel til far, uden at det går ud over 32 ugers perioden.

mvh

Tony