/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Reklamationsret?
Fra : Henning Lund


Dato : 05-01-05 17:06

Hvordan tolkes denne reklamationsret?
http://www.direkt-data.com/info.asp?text=5 jeg forstår det således at
hvis man selv monterer en brænder eller lign. i computeren, så dækkes
man ikke af reklamationsretten, kan det virkeligt passe?


mvh.
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg


 
 
Bertel Lund Hansen (05-01-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 05-01-05 17:53

Henning Lund skrev:

>Hvordan tolkes denne reklamationsret?

Det lød ellers så korrekt, men så kom jeg til de sidste to
linjer, og de holder ikke.

Jeg tolker dem på samme måde som dig, men det der står er bare
forkert. En computer er pr. definition et apparat som man skiller
ad og putter tilbehør i. Det betyder ikke at man automatisk
mister nogen rettighed. Det er derimod korrekt som der står i
starten på hjemmesiden at man selv er ude om det hvis man
fjumrer.

>http://www.direkt-data.com/info.asp?text=5 jeg forstår det således at
>hvis man selv monterer en brænder eller lign. i computeren, så dækkes
>man ikke af reklamationsretten, kan det virkeligt passe?

Det kan passe at de tror det. Det kan ikke passe med loven (og
tolkningen deraf i forbindelse med computere og andre apparater
der kan fodres med ekstraudstyr).

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Henning Lund (05-01-2005)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 05-01-05 18:14

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det kan passe at de tror det. Det kan ikke passe med loven (og
> tolkningen deraf i forbindelse med computere og andre apparater
> der kan fodres med ekstraudstyr).

Hej Bertel og tak for svaret. Jeg skrev fordi en af mine knajter har
købt en pc hos firmaet, den gik så i stykker før jul og da vi ikke har
hørt fra firmaet endnu, så gik jeg ind på siden for at finde deres mail
så jeg kunne banke dem oven i hovedet, jeg faldt så tilfældigvis over
deres reklamationsbestemmelser, og da knægten selv har sat en andet
grafikkort, en brænder samt en ekstra harddisk i maskinen, så var jeg
ved at få sved på panden.
Hvis de hyler op over han har sat de ekstra ting i, hvad skal jeg så
sige til dem, findes der evt. et link til noget skriftligt jeg kan sende
dem?

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg


Bertel Lund Hansen (05-01-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 05-01-05 21:44

Henning Lund skrev:

>deres reklamationsbestemmelser, og da knægten selv har sat en andet
>grafikkort, en brænder samt en ekstra harddisk i maskinen, så var jeg
>ved at få sved på panden.
>Hvis de hyler op over han har sat de ekstra ting i, hvad skal jeg så
>sige til dem

Se, så begynder de praktiske problemer, og så kan det være svært.
Som antydet står der ikke konkret i loven at man har lov at pille
i en computer. Det er noget der følger af sædvane: Sådan gør man
altså.

>findes der evt. et link til noget skriftligt jeg kan sende dem?

Nej. Du kan kun prøve at klage til forbrugerklagenævnet.

Hvis computeren er under 6 måneder gammel, skal sælger kunne
bevise at drengen selv har skadet computeren. I modsat fald må
han reparere den uden at kny. Hvis den er mere end 6 måneder,
ligger bevisbyrden faktisk hos jer, og det kan sælger måske slå
så hårdt på at man ikke kan komme nogen vegne. Der er desværre
ingen effektive sanktionsmuligheder, heller ikke selv om man får
ret ved klagenævnet.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Henning Lund (05-01-2005)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 05-01-05 22:18

Bertel Lund Hansen skrev:

> Hvis computeren er under 6 måneder gammel, skal sælger kunne
> bevise at drengen selv har skadet computeren. I modsat fald må
> han reparere den uden at kny. Hvis den er mere end 6 måneder,
> ligger bevisbyrden faktisk hos jer, og det kan sælger måske slå
> så hårdt på at man ikke kan komme nogen vegne. Der er desværre
> ingen effektive sanktionsmuligheder, heller ikke selv om man får
> ret ved klagenævnet.

Den er , eller var da skaden skete 13 mdr gammel så det bliver nok en
kamp. Det drejer sig om en større rep. da bundkortet gik og tog begge
harddiske med sig i faldet.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg


vmx (06-01-2005)
Kommentar
Fra : vmx


Dato : 06-01-05 10:30

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
news:41dc5a93$0$36600$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Den er , eller var da skaden skete 13 mdr gammel så det bliver nok en
> kamp. Det drejer sig om en større rep. da bundkortet gik og tog begge
> harddiske med sig i faldet.
>

Hvordan har du/i fundet ud af, at det er bundkortet der
har ødelagt 2 harddiske ?

Det kunne f.eks også være den oprindelige harddisk der
ødelagde den anden samt bundkort... eller den nye disk,
eller grafikkort, eller brænder, eller strømforsyning eller
generelt komponenter der ikke passer korrekt sammen etc.. ??

R
www.roberts.dk




Henning Lund (06-01-2005)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 06-01-05 19:44

vmx skrev:


> Hvordan har du/i fundet ud af, at det er bundkortet der
> har ødelagt 2 harddiske ?

Udtalt af vores lokale pc doktor.


--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg


Bertel Lund Hansen (06-01-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 06-01-05 11:51

Henning Lund skrev:

>Den er , eller var da skaden skete 13 mdr gammel så det bliver nok en
>kamp. Det drejer sig om en større rep. da bundkortet gik og tog begge
>harddiske med sig i faldet.

Under alle omstændigheder ville jeg prøve forbrugerklagenævnet.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Henning Lund (06-01-2005)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 06-01-05 19:46

Bertel Lund Hansen skrev:


> Under alle omstændigheder ville jeg prøve forbrugerklagenævnet.

Ja nu skal jeg først høre fra dem, jeg skrev første mail før jul, ingen
svar så i morgen griber jeg knoglen og ringer dem op, det kan da ikke
passe at man intet skal høre i over en mdr. efter maskinen er sendt ind.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg


Povl H. Pedersen (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 08-01-05 22:08

In article <41dc106f$0$36628$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Henning Lund wrote:
> Hvordan tolkes denne reklamationsret?
> http://www.direkt-data.com/info.asp?text=5 jeg forstår det således at
> hvis man selv monterer en brænder eller lign. i computeren, så dækkes
> man ikke af reklamationsretten, kan det virkeligt passe?

Nej.

Men da det betyder at virksomheden ikke ønsker at overholde loven, og
snige sig udenom din reklamationsret, så vil det give en masse bøvl i
tilfælde af en defekt. Lad være med at handle hos dem hvis deres
betingelser ikke er lovlige.


--
Povl H. Pedersen - NoSpam@my.terminal.dk (yes - it works)
Fastnet - IP telefoni: 5 kr/md Se http://www.musimi.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste