Privatpersons salg til erhverv?
Fra : Nicolai

Dato : 03-01-05 20:09

Hvis jeg sælger en vare til et firma, og angiver det som B-indkomst, er det
så godt nok for mig?

Hvis ja, hvor er maxbeløbet før en momsregistrering er et krav?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

Fra : Jesper Brock (jura- ~

Dato : 03-01-05 23:18

On Mon, 3 Jan 2005 20:09:20 +0100, "Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote:

>Hvis jeg sælger en vare til et firma, og angiver det som B-indkomst, er det
>så godt nok for mig?
>
>Hvis ja, hvor er maxbeløbet før en momsregistrering er et krav?

Hmmm... hvis du som privatperson sælger en privat ting til et firma,
er ikke erhverv - og det skal således ikke indtægtsopgives.

Begynderdu at drive erhverv, må du omsætte (ikke tjene) for op ti
50.000 kroner årligt, før momsregistrering er et krav.

Venlig Hilsen

Jesper Brock
Musik- og juranørd
www.Flashlight-Gruppen.dk

Fra : per christoffersen

Dato : 03-01-05 23:25

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis jeg sælger en vare til et firma, og angiver det som B-indkomst, er
> det så godt nok for mig?

Om det overhovedet skal opgives afhænger hvordan du er kommet i besiddelse
af varen.
Hvis den er købt med henblik på videresalg, så skal det opgives, men hvis
det bare er en privat ting, som du sælger videre, så behøver du ikke opgive
det.
Man skal jo heller ikke opgive salg til venner mv.

Hvis du handler som erhvervsdrivende er grænsen for pligtig momsregistrering
50.000.
Du kan også vælge at registrere dig ved mindre beløb. Det har den fordel at
du akn få refunderet momsen for dine indkøb i det omfang disse er pålagt
moms.
Så skal du tilgengæld opkræve moms af dine kunder, men hvis de er
erhvervskunder, så er de nok forholdsvis ligeglade.

/Per

Fra : Nicolai

Dato : 04-01-05 13:35

> [...]
> Så skal du tilgengæld opkræve moms af dine kunder, men hvis de er
> erhvervskunder, så er de nok forholdsvis ligeglade.

Tak for info