SKAT: Internetindtjening
Fra : Jørgen Hansen

Dato : 03-01-05 19:33

Har et spørgsmål, som jeg håber, i kan afklare. Overvejer at forsøge at
tjene lidt penge via nettet som affiliate. Dvs. at jeg opretter hjemmesider,
hvor jeg installerer en skabelon hjemmeside, hvor man kan købe forskellige
ting. Et firma står bag skabelonen og sørger for alt det praktiske
(forsendelse osv.) - jeg får så provision. ELLER jeg reklamerer for
produkter på min hjemmeside. Når besøgende så trykker på et reklamebanner og
bliver ført over på annoncørens hjemmeside og køber noget der, får jeg
provision.

De penge, jeg tjener, skal der selvfølgelig svares skat af. Det skal nævnes,
at de pgl. firmaer er udenlandske - både inden og udenfor EU.

Med hvad skal der svares skat? Skal der betales arbejdsmarkedsbidrag på 8%
Hvilket felt på selvangivelsen skal det stå i? Skal det stå opført som
udenlandsk indkomst?

Kan jeg trække mine udgifter fra: Hosting af hjemmesider, domæner,
reklameomkostninger, indløsningsgebyrer af udenlandsk checks, i de penge jeg
tjener - så jeg kun betaler skat af mit overskud (er ikke registreret som et
firma)?

Fra : John Nielsen

Dato : 03-01-05 20:13

Du kan jo starte med at kigge her