Må dronningen udkommentere sig politisk
Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 31-12-04 18:12

Må dronningen i vore land kommentere sig politisk?
Og må hun gøre det i sin nytårstale ?
(Står der evt. i grundloven)

--
1. Livet er for kort til netbetjente
2. Min mail er rigtig nok for dem som vil sende

Fra : Nytårsknald

Dato : 31-12-04 19:11

On Fri, 31 Dec 2004 18:11:42 +0100, Jesper Staun Hansen
<dsl125723@vip.cybercity.dk> wrote in dk.videnskab.jura:

>Må dronningen i vore land kommentere sig politisk?

Livet er for kort til dårligt udformede spørgsmål

>Og må hun gøre det i sin nytårstale ?
>(Står der evt. i grundloven)

Hvorfor læser du den ikke selv ?

--
Gerner

Bang
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 31-12-04 19:44

Nytårsknald wrote:

> Livet er for kort til dårligt udformede spørgsmål

Livet er for kort til at kommentere noget som er dårligt

> Hvorfor læser du den ikke selv ?

Fordi der er nogen der har forstand på den.

Fra : Gevaldi

Dato : 31-12-04 21:44

Jesper Staun Hansen wrote:

> Fordi der er nogen der har forstand på den.

Ja, det er jo ikke din studenterhue der trykker, og
forstand kan man få ved at læse den viden man
nu efterspørger.....Der fik du så svar på tiltale.

--
/Gevaldi

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 31-12-04 22:52

Gevaldi wrote:

> Ja, det er jo ikke din studenterhue der trykker, og
> forstand kan man få ved at læse den viden man
> nu efterspørger.....Der fik du så svar på tiltale.

Jura er ikke mit speciale some HTX-studerende...
Bare en diskusion i hjemmet om hvorvidt Dronningen må udtale sig om
politiske ting... Hvis der ingen der svare kan jeg bare konstatere at
der af den simple grund ikke er nogen der kender noget til vore danske
grundlov

Fra : Rune Wold

Dato : 31-12-04 23:13

Jesper Staun Hansen wrote:

[klip]

> Hvis der ingen der svare kan jeg bare konstatere at der af den simple
> grund ikke er nogen der kender noget til vore danske grundlov

Der står intet i grundloven om dronningens nytårstaler. Derimod står
der, at dronningen er ansvarsfri. Heraf må udledes, at dronningen
retligt set kan udtale sig om hvadsomhelst, nårsomhelst og hvorsomhelst
og endda i strid med injurie- og racismebestemmelserne. Politisk kan det
dog hurtigt få den konsekvens, at monarkiet ophæves.

Set i det lys er dit spørgsmål uden realistisk eller praktisk interesse.

/Rune Wold

Fra : JH

Dato : 01-01-05 11:25

Rune Wold wrote:

> [...]
> dog hurtigt få den konsekvens, at monarkiet ophæves.
>
> Set i det lys er dit spørgsmål uden realistisk eller praktisk interesse.

Hvilket vel også kan siges om dronningens nytårstale.

JH

Fra : alexbo

Dato : 01-01-05 12:43

"JH" skrev

> Hvilket vel også kan siges om dronningens nytårstale.

Ja, men den ved man hvad er, og hvornår den kommer.
Det er værre med nyhedsgruppeindlæg, der bliver man nødt til at læse en
masse vås, for at få fat i de enkelte guldkorn.

mvh
Alex Christensen

Fra : 2005

Dato : 01-01-05 12:54

On Fri, 31 Dec 2004 22:51:42 +0100, Jesper Staun Hansen
> [...]

>politiske ting... Hvis der ingen der svare kan jeg bare konstatere at
>der af den simple grund ikke er nogen der kender noget til vore danske

At du ikke forstår danmarks riges grundlov er ikke noget du burde fortælle
offentligt. Og du skal ikke begynde på den melodi at andre ikke forstår
grundloven bare fordi du ikke kan få et svar. Velkommen til usenet.

--
Gerner

A whole new year to .... in.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Gevaldi

Dato : 01-01-05 13:43

2005 wrote:
> Velkommen til usenet.

Og kunne du ikke snart lære at holde dig til
et *alias*....Velkommen i mit filter :(

--
/Gevaldi

Fra : Henrik Madsen

Dato : 02-01-05 01:51

On Sat, 01 Jan 2005 12:54:18 +0100, 2005 <antispam@postasse.0g> wrote:

> [...]

>Gerner

>A whole new year to .... in.
>(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Okay, der er bare EEN ting jeg MÅ vide, ved godt spørgsmålet ikke er
særligt juridisk men spørger lige alligevel...

Du skifter nick rimeligt tit, det gør du selvfølgelig fordi du mener
du har noget at sige og du ved at folk konsekvent smider dig i deres
killfilter - Mig selv inkluderet..

Hvis du godt ved du er en spade og siger latterlige ting som får folk
til at smide dig i kill hvorfor fanden gør du så ikke en af følgende
ting:

1. Laver om på din skrivestil så folk ikke "kill'er dig"
2. Lader dit nick være det samme så folk kan undgå dig..

Gudfader hvor må det være træls at være så latterlig i hovedet at man
ryger i kill og så bare lave sit nick om ..

Er det sådan en eller anden måde at få opmærksomhed på ? Sidder du og
river i din pillert hver gang du har lavet dit nick om fordi du bliver
seksuelt ophidset af det (Du _ER_ afvigende så hvorfor ikke også
seksuelt..)...

Henrik (Som sikkert er skyld i at du igen må sidde og rive den af
i bare glæde over at nogen gider spilde tid på dig...gudfader hvor må
dit liv være forfærdeligt din taber !!!!)

PS. Det skulle ikke undre mig om du selv syntes du har ret og at det
bare er resten af brugerne herinde der er nogle spader...Hvad kan man
udlede af dig......de giver for få penge til psykiatrien..

Fra : 2005_3

Dato : 02-01-05 11:27

On Sun, 02 Jan 2005 01:51:01 +0100, Henrik Madsen
<hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> wrote in dk.videnskab.jura:

> [...]
>bare er resten af brugerne herinde der er nogle spader...Hvad kan man
>udlede af dig......de giver for få penge til psykiatrien..

Hold da kæft hvor må du være forvredet i hjerne. Et bedre liv for dig ville
faktisk være at selvindlægge dig på en psykriatisk klinik.
Og hvis du tror nogen tager sig af dine mudderkast, så må du gå til
muddergruppen til de andre tosser.

--
Gerner

A whole new year to .... in.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Henrik Madsen

Dato : 02-01-05 11:50

On Sun, 02 Jan 2005 11:26:40 +0100, 2005_3
<antisvækpam@vækpostFJERNasse.og> wrote:

> [...]
>faktisk være at selvindlægge dig på en psykriatisk klinik.
>Og hvis du tror nogen tager sig af dine mudderkast, så må du gå til

Eller sagt på en anden måde..

1. Du fattede ikke en skid
2. Du tog ikke engang stilling til om jeg _kunne_ have ret i det jeg
skrev.

Altså må du konstateres værende udenfor pædagogisk rækkevidde præcist
som jeg regnede med..

Seriøst, kan du da ikke fatte at når folk smider dig i kill så er det
fordi de ikke gider dig og at det derfor er ret træls at du så bare
skifter nick....Det kommer folk jo ikke til at kunne li' dig mere af.

PS. bliv endelig ved med at bruge 2005_x, så er du nemmere at KILL'e.

PPS. Det hedder "hjernen" og "psykiatrisk", så stavning/grammatik er
heller ikke din stærke side......

Henrik

Fra : 2005_3

Dato : 02-01-05 15:55

On Sun, 02 Jan 2005 11:50:23 +0100, Henrik Madsen
> [...]

>skrev.
>
>Altså må du konstateres værende udenfor pædagogisk rækkevidde præcist

Hvis du tror jeg læser det du skriver er du en idiot.

> [...]
>
>PS. bliv endelig ved med at bruge 2005_x, så er du nemmere at KILL'e.
>
>PPS. Det hedder "hjernen" og "psykiatrisk", så stavning/grammatik er

Som sagt, du er en idiot.
Bliv bare ved, gruppen her kan ikke undvære den slags idiotiske indlæg.

--
Gerner

A whole new year to .... in.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Verner

Dato : 02-01-05 18:29

On Sun, 02 Jan 2005 15:54:55 +0100, 2005_3
<vækantisvækpam@vækpostFJERNassevæk.og> wrote:

>Hvis du tror jeg læser det du skriver er du en idiot.

Vi lader lige denne stå et øjeblik )

Verner

Fra : Henrik Madsen

Dato : 02-01-05 23:41

On Sun, 02 Jan 2005 18:28:43 +0100, Verner <Verner@post.dk> wrote:

>Vi lader lige denne stå et øjeblik )

LoL..

Jeg har ikke engang set beskedden for jeg fandt en måde at kille ham
på..

KILL = 2005* så tager den alt med 2005

Men hvis han simpelthen mener at han ikke læser det jeg skriver så
syntes jeg da han er endnu mere dybt underlig...Han vil ikke læse det
vi andre skriver men han vil gå meget langt for at sørge for at det
han skriver bliver læst...

Well, håber da han bliver træt af det en dag og bare springer ud fra
en bro eller noget..

Henrik

Fra : Ham med leen.

Dato : 03-01-05 13:55

On Sun, 02 Jan 2005 23:40:56 +0100, Henrik Madsen
> [...]

>han skriver bliver læst...
>
>Well, håber da han bliver træt af det en dag og bare springer ud fra

En skam du ikke blev skyllet væk i Bhuket.
Er din kone en af luderne derfra ?

--
Gerner

A whole new year to .... in.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Henrik Madsen

Dato : 03-01-05 17:47

On Mon, 03 Jan 2005 13:55:09 +0100, Ham med leen.
<vækantisvækpam@fjernpostFJERNassevæk.org> wrote:

>En skam du ikke blev skyllet væk i Bhuket.

Gerner Gerner Gerner, det hedder Phuket ikke Bhuket..

>Er din kone en af luderne derfra ?

Nej hun er pæredansk....Men om hun så var en luder fra Thailand så
ville det vel være bedre end dig som ikke engang ville kunne få en
derfra..

PS. Syntes så også det er rimeligt latterligt at du laver sjov med
sådan en katastrofe.

Henrik

Fra : Ham med leen.

Dato : 03-01-05 20:08

On Mon, 03 Jan 2005 17:46:37 +0100, Henrik Madsen
> [...]

>derfra..
>
>PS. Syntes så også det er rimeligt latterligt at du laver sjov med

Nåååååååååååååååh, tag en tudekiks.
Det er temmelig latterligt med din stavekontrol, samt temmelig idiotisk.
Livet kalder på dig.

--
Gerner

A whole new year to .... in.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Ham med leen.

Dato : 03-01-05 13:54

On Sun, 02 Jan 2005 18:28:43 +0100, Verner <Verner@post.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

Lav hellere en plakat på 10x20 m.

>Vi lader lige denne stå et øjeblik )
>
>Verner

Du kan jo alligevel ikke få noget til at stå.

--
Gerner

A whole new year to .... in.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Verner

Dato : 02-01-05 18:27

On Sun, 02 Jan 2005 11:26:40 +0100, 2005_3
<antisvækpam@vækpostFJERNasse.og> wrote:

>Hold da kæft hvor må du være forvredet i hjerne. Et bedre liv for dig ville
>faktisk være at selvindlægge dig på en psykriatisk klinik.

Kære stakkel, har du ikke noget nær familie der kan tage hånd om dig,
og hjælpe dig med at komme ud af dit misbrugsproblem ?

Verner

Fra : John

Dato : 03-01-05 00:54

"Verner" <Verner@post.dk> skrev i en meddelelse

> Kære stakkel, har du ikke noget nær familie der kan tage hånd om dig,
> og hjælpe dig med at komme ud af dit misbrugsproblem ?

De har for længst stoppet idioten i deres kill-filter.
Så nu har han kun folk på internettet at genere.

Mvh

John

Fra : Ham med leen.

Dato : 03-01-05 14:10

On Mon, 3 Jan 2005 00:53:54 +0100, "John" <jk7410@hotmail.com> wrote in
dk.videnskab.jura:

>"Verner" <Verner@post.dk> skrev i en meddelelse

>De har for længst stoppet idioten i deres kill-filter.
>Så nu har han kun folk på internettet at genere.

Hvis dine alkoholtåger en dag lettede så forstod du nok at usenet er en del af
internettet.
Og hvem der genere hvem kan ikke debatteres, det er kun jer der genere.
At man ikke kan give sin mening til kende på internettet, ha ha fjols, er bare
typisk for jer tosser.

--
Gerner

A whole new year to .... in.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : John

Dato : 03-01-05 17:17

"Ham med leen." <vækantisvækpam@fjernpostFJERNassevæk.org> skrev i en
meddelelse news:vqgit019k0f3chc541j1svt526ed3g0jns@4ax.com...

> Hvis dine alkoholtåger en dag lettede så forstod du nok at usenet er en
del af
> internettet.

Ja din idiot, det er jo også det jeg skriver, men det kan din indskrumpede
hjerne sikkert ikke kapere.

EOD herfra.

Fra : Ham med leen.

Dato : 03-01-05 20:10

On Mon, 3 Jan 2005 17:17:15 +0100, "John" <jk7410@hotmail.com> wrote in
dk.videnskab.jura:

> [...]
>del af
>

>Ja din idiot, det er jo også det jeg skriver, men det kan din indskrumpede

Endnu en idiot der bider i græsset.
Lær lidt dansk til næste gang du føler trang til at skrive idiotiske indlæg.

--
Gerner

A whole new year to .... in.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Verner

Dato : 03-01-05 23:01

On Mon, 03 Jan 2005 20:10:07 +0100, Ham med leen.
<vækantisvækpam@fjernpostFJERNassevæk.org> wrote:

>Lær lidt dansk til næste gang du føler trang til at skrive idiotiske indlæg.

Det var en melding fra en der hverken kan stave eller sætte en simpel
sætning korrekt sammen )))

Verner

Fra : Leman

Dato : 04-01-05 11:28

On Mon, 03 Jan 2005 23:01:03 +0100, Verner <Verner@post.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

>Det var en melding fra en der hverken kan stave eller sætte en simpel
>sætning korrekt sammen )))
>
>Verner

Den lille hjælper va'
Du er til grin.

--
Gerner

Nu er det snart jul igen.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Verner

Dato : 04-01-05 11:34

On Tue, 04 Jan 2005 11:27:57 +0100, Leman
<Fjernantisvækpam@fjernpostFJERNassevæk.org> wrote:

>Den lille hjælper va'
>Du er til grin.

FLOT !

Nu kører det for dig - ingen større stavefejl

Verner

Fra : Leman

Dato : 04-01-05 12:24

On Tue, 04 Jan 2005 11:33:30 +0100, Verner <Verner@post.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

>FLOT !
>
>Nu kører det for dig - ingen større stavefejl
>
>Verner

Nå, det var sgu ergeligt, hvad skal du så lave.

--
Gerner

Nu er det snart jul igen.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : John

Dato : 03-01-05 23:26

"Ham med leen." <vækantisvækpam@fjernpostFJERNassevæk.org> skrev i en
meddelelse news:226jt0dkuqi22rqenrs6oh9tpve7m2680s@4ax.com...

Ikke alligevel...

> Endnu en idiot der bider i græsset.

Jamen det er jeg da glad for at høre. Så slipper vi måske for flere indlæg
fra dig, idiot?

> Lær lidt dansk til næste gang du føler trang til at skrive idiotiske
indlæg.

Hop ud foran en bus næste gang du føler trang til at skrive noget på usenet.

Fra : Leman

Dato : 04-01-05 11:31

On Mon, 3 Jan 2005 23:25:56 +0100, "John" <jk7410@hotmail.com> wrote in
dk.videnskab.jura:

>"Ham med leen." <vækantisvækpam@fjernpostFJERNassevæk.org> skrev i en
>meddelelse news:226jt0dkuqi22rqenrs6oh9tpve7m2680s@4ax.com...

>Ikke alligevel...

Naturligvis ikke, du er så nem.

>Jamen det er jeg da glad for at høre. Så slipper vi måske for flere indlæg
>fra dig, idiot?

Du lider vist af personforvirring, men det er nok een af sideeffekterne af din
sygdom.

>indlæg.
>
>Hop ud foran en bus næste gang du føler trang til at skrive noget på usenet.

Tag du bare på svagbørnskoloni, ingen vil savne dig ud over Verner, som så ikke
kan hjælpe dig med mudderkastningen.
I 2 er sgu nogle sørgelige typer.

EOD igen ? Nå ikke.

--
Gerner

Nu er det snart jul igen.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-01-05 16:22

John skrev:

>De har for længst stoppet idioten i deres kill-filter.
>Så nu har han kun folk på internettet at genere.

Verner og Gerner er to sider af samme sag. Det er bl.a.derfor at
jeg ofte kalder ham GVerner.

--
Bertel

Fra : Ham med leen.

Dato : 03-01-05 20:13

On Mon, 03 Jan 2005 16:21:53 +0100, Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk>
wrote in dk.videnskab.jura:

>Verner og Gerner er to sider af samme sag. Det er bl.a.derfor at
>jeg ofte kalder ham GVerner.

Og berteldrengen er blot en skidespræller der snik-snakker sig frem i
juragruppen. Og dine mudderkast har du efterabet fra andre, spis dine bananer og
sving over i et andet træ.

--
Gerner

A whole new year to .... in.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Verner

Dato : 03-01-05 22:35

On Mon, 03 Jan 2005 16:21:53 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamius@lundhansen.dk> wrote:

>Verner og Gerner er to sider af samme sag. Det er bl.a.derfor at
>jeg ofte kalder ham GVerner.

Nu sidder jeg og bliver helt ked af det - hvad er det for en Verner du
skriver om ?

Verner

Fra : Ham med leen.

Dato : 03-01-05 14:06

On Sun, 02 Jan 2005 18:26:51 +0100, Verner <Verner@post.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

>Kære stakkel, har du ikke noget nær familie der kan tage hånd om dig,
>og hjælpe dig med at komme ud af dit misbrugsproblem ?
>
>Verner

Det er da godt at du og de andre tosser kan hjælpe hinanden.
Hvad i skriver er typisk for den dybe psykose i er i.

--
Gerner

A whole new year to .... in.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Per

Dato : 01-01-05 15:29

"Jesper Staun Hansen" <dsl125723@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Må dronningen i vore land kommentere sig politisk?
> Og må hun gøre det i sin nytårstale ?
> (Står der evt. i grundloven)

Hej Jesper!

Ja dronningen må gerne udtale sig om både dit og dat. Grunden til at hun
ikke gør det er gammel tradition.

Der står intet i grundloven om, at hun ikke må udtale sig om det ene eller
andet.

Tag dig i øvrigt ikke af de papkasser, der svarer dig. De fleste har ingen
juridisk baggrund alligevel
Det er iøvrigt dem der ikke har nogen juridisk baggrund, der er de værste
kværulanter i denne NG, du ved jo mindre man er jo mere råber man.

Godt nytår.

Mvh. Per!

Fra : 2005_2

Dato : 01-01-05 21:02

On Sat, 1 Jan 2005 15:28:52 +0100, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote in
dk.videnskab.jura:

> [...]
>Det er iøvrigt dem der ikke har nogen juridisk baggrund, der er de værste
>kværulanter i denne NG, du ved jo mindre man er jo mere råber man.

Som råber temmelig højt, den lille mand. HA

--
Gerner

A whole new year to .... in.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-01-05 17:31

Jesper Staun Hansen <dsl125723@vip.cybercity.dk> skrev:

> Må dronningen i vore land kommentere sig politisk?
> Og må hun gøre det i sin nytårstale ?
> (Står der evt. i grundloven)

I princippet ja. I praksis nej. Dronningens nytårstale skrives i øvrigt
af Statsministeriet og ikke af Dronningen selv. Hvis Dronningen eller
andre kongelige udtaler sig for politisk bliver det ret hurtigt påtalt
af Statsministeriet.

Men det står ikke i Grundloven. I henhold til Grundloven har monarken
forholdsvis vide beføjelser men disse er i praksis meget indskrænkede,
hvilket formentligt lader sig gøre fordi Kongehuset godt ved, at hvis
de ikke gør som der bliver sagt så ophæves monarkiet "bare".

Dette er som sådan ikke en juridisk diskussion og kan ikke blive det.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : David T. Metz

Dato : 01-01-05 20:58

Morten Bjergstrøm wrote:
> Hvis
> Dronningen eller andre kongelige udtaler sig for politisk bliver det
> ret hurtigt påtalt af Statsministeriet.

"Påtalt" skal her forstås i daglig tale. Statsministeriet har intet at
skulle have sagt.

David

Fra : Peder Porse

Dato : 01-01-05 22:02

Morten Bjergstrøm wrote:

> I princippet ja. I praksis nej. Dronningens nytårstale skrives i øvrigt
> af Statsministeriet og ikke af Dronningen selv. Hvis Dronningen eller

> Dette er som sådan ikke en juridisk diskussion og kan ikke blive det.

Hvorfor er/kan det ikke blive det?
Konstitutionelle spørgsmål hvor den skrevne grundlov og den etablerede
statsretlige praksis debatteres er vel da omfattet af gruppens fundats-
og du har vel ret i ørigt - se blot hvad der kom ud af de prinselige
bemærkninger om europæisk og dansk landbrugspolitik.
pp

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 01-01-05 22:20

Morten Bjergstrøm wrote:

> I henhold til Grundloven har monarken
> forholdsvis vide beføjelser

[klip]

Det synes jeg nu nok er lidt af en overdrivelse. Hvis man læser indenad i
Grundloven, vil man opdage det modsatte. Dette skal dels se i sammenhæng med
tiden *før* den første grundlov.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 02-01-05 10:51

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> skrev:

> "Påtalt" skal her forstås i daglig tale. Statsministeriet har
> intet at skulle have sagt.

Nej. I princippet har Statsministeriet ikke noget at skulle have sagt.
I praksis er det Statsministeriet der bestemmer. Årsagen til dette har
jeg allerede nævnt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 02-01-05 10:52

Peder Porse <pp@FJERNESpederporse.dk> skrev:

> Hvorfor er/kan det ikke blive det?

Fordi sitiationen omkring Kongehuset kun i ringe grad reelt er
reguleret af lovgivning i praksis.

> [...]
> gruppens fundats- og du har vel ret i ørigt - se blot hvad der kom
> ud af de prinselige bemærkninger om europæisk og dansk

Ja det sidstnævnte illustrerer da fint det jeg lige har givet udtryk
for nemlig, at de kongelige i praksis ikke må udtale sig politisk
selvom der ikke er noget der juridisk forhindrer dem.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Peder Porse

Dato : 02-01-05 13:17

Nu er jura jo andet end den trykte lovgivning.
pp

Fra : Henning Makholm

Dato : 03-01-05 12:24

Scripsit Peder Porse <pp@FJERNESpederporse.dk>

> Nu er jura jo andet end den trykte lovgivning.

Javist, men jura handler stadig hovedsagelig om retsforhold der (i det
mindste i princippet) kan håndhæves af domstole og lignende
instanser. Det er der ikke tale om her.

--
Henning Makholm "Nu kommer han. Kan du ikke høre knallerten?"

Fra : Jensen

Dato : 04-01-05 16:26

Hvad vil det sige at 'udkommentere' ???

Jensen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 04-01-05 18:03

"Jensen" <antispam@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad vil det sige at 'udkommentere' ???

Jeg har også undret mig - specielt over "udkommentere sig".

Hilsen Inger

Fra : David T. Metz

Dato : 07-01-05 09:47

Jensen wrote:
> Hvad vil det sige at 'udkommentere' ???

Det er en sproglig fejl eller en nydannelse. Vælg selv.

David
Fut:dk.kultur.sprog