/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Offentligøre optagede samtaler og breve
Fra : Kristian


Dato : 30-12-04 23:37

Som i kan se på http://www.3klager.dk/ har jeg lagt en samtale med 3
kundeservice ud i alt offentlighed.

Er dette lovligt og må jeg også gerne indscanne breve fra 3 og ligge op på
nettet ?

--
Kristian Ørmen Pedersen



 
 
Bertel Lund Hansen (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 31-12-04 00:50

Kristian skrev:

>Som i kan se på http://www.3klager.dk/ har jeg lagt en samtale med 3
>kundeservice ud i alt offentlighed.

>Er dette lovligt

Nej. Du har ikke lov til at gøre musikken tilgængelig for
offentligheden. Det er et brud på lov om ophavsret.

Hvis du havde klippet musikken fra, var det et andet spørgsmål.
En sådan offentliggørelse er der ikke noget specifikt forbud
imod, men følgende paragraf kan være relevant:

§ 264 d.   Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes
   den, der uberettiget videregiver meddelelser eller
   billeder vedrørende en andens private forhold eller i
   øvrigt billeder af den pågældende under omstændigheder,
   der åbenbart kan forlanges unddraget offentligheden.
   Bestemmelsen finder også anvendelse, hvor meddelelsen
   eller billedet vedrører en afdød person.

Imidlertid mener jeg ikke at svar fra en supporter kan betragtes
som privat eller som noget der åbenbenbart kan forlanges
unddraget offentligheden. Derfor ville det være lovligt at
offentliggøre selve samtalen (som jeg dog ikke hørte til ende).

Hvis man forestiller sig at supporteren i løbet af samtalen
hyggesnakkede og kom med udtalelser om sit privatliv, kunne det
ske at det ikke måtte lægges frem.

>og må jeg også gerne indscanne breve fra 3 og ligge op på nettet ?

Stort set samme svar.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Kristian (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Kristian


Dato : 31-12-04 09:24


>
> Nej. Du har ikke lov til at gøre musikken tilgængelig for
> offentligheden. Det er et brud på lov om ophavsret.
>
> Hvis du havde klippet musikken fra, var det et andet spørgsmål.
> En sådan offentliggørelse er der ikke noget specifikt forbud
> imod, men følgende paragraf kan være relevant:
>
> § 264 d. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes
> den, der uberettiget videregiver meddelelser eller
> billeder vedrørende en andens private forhold eller i
> øvrigt billeder af den pågældende under omstændigheder,
> der åbenbart kan forlanges unddraget offentligheden.
> Bestemmelsen finder også anvendelse, hvor meddelelsen
> eller billedet vedrører en afdød person.
>
> Imidlertid mener jeg ikke at svar fra en supporter kan betragtes
> som privat eller som noget der åbenbenbart kan forlanges
> unddraget offentligheden. Derfor ville det være lovligt at
> offentliggøre selve samtalen (som jeg dog ikke hørte til ende).
>
> Hvis man forestiller sig at supporteren i løbet af samtalen
> hyggesnakkede og kom med udtalelser om sit privatliv, kunne det
> ske at det ikke måtte lægges frem.
>
>>og må jeg også gerne indscanne breve fra 3 og ligge op på nettet ?
>
> Stort set samme svar.
>


OK, jeg sørger lige for at klippe musikken fra, Han siger også sit fulde
navn til sidst hvilket jeg også lige får klippet fra.
Jeg takker mange gange for hjælpen.

--
Kristian



Nytårsknald (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Nytårsknald


Dato : 31-12-04 11:40

On Fri, 31 Dec 2004 09:23:49 +0100, "Kristian" <koepFjern@koep.net> wrote in
dk.videnskab.jura:


>OK, jeg sørger lige for at klippe musikken fra, Han siger også sit fulde
>navn til sidst hvilket jeg også lige får klippet fra.
>Jeg takker mange gange for hjælpen.

Husk lige en ting. Denne gruppe og dens brugere må ikke bruges som rettesnor for
en juridiskrådgivning. Det er kun reel juridisk hjælp fra en advokat som kan
bruges. Du kan således stadig være i konflikt med lovgivningen hvis du ikke
forhører dig om det hos en advokat.
(kort fortalt, læs fundatsen)

--
Gerner

Bang
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

kjaer (31-12-2004)
Kommentar
Fra : kjaer


Dato : 31-12-04 12:26


"Nytårsknald" <fjernspam@postkasse.rg> skrev i en meddelelse
news:2taat0tln4fukiufobnic1oi00b47lnhjs@4ax.com...
> On Fri, 31 Dec 2004 09:23:49 +0100, "Kristian" <koepFjern@koep.net> wrote
in
> dk.videnskab.jura:
>
>
> >OK, jeg sørger lige for at klippe musikken fra, Han siger også sit fulde
> >navn til sidst hvilket jeg også lige får klippet fra.
> >Jeg takker mange gange for hjælpen.
>
> Husk lige en ting. Denne gruppe og dens brugere må ikke bruges som
rettesnor for
> en juridiskrådgivning. Det er kun reel juridisk hjælp fra en advokat som
kan
> bruges. Du kan således stadig være i konflikt med lovgivningen hvis du
ikke
> forhører dig om det hos en advokat.

Netop! Bertel Lund Hansen burde gøre opmærksom på at han ikke er advokat.



Nytårsknald (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Nytårsknald


Dato : 31-12-04 13:05

On Fri, 31 Dec 2004 08:26:14 -0300, "kjaer" <villykn@greennet.gl> wrote in
dk.videnskab.jura:

>
>"Nytårsknald" <fjernspam@postkasse.rg> skrev i en meddelelse
>news:2taat0tln4fukiufobnic1oi00b47lnhjs@4ax.com...
>> On Fri, 31 Dec 2004 09:23:49 +0100, "Kristian" <koepFjern@koep.net> wrote
>in
>> dk.videnskab.jura:
>>
>>
>> >OK, jeg sørger lige for at klippe musikken fra, Han siger også sit fulde
>> >navn til sidst hvilket jeg også lige får klippet fra.
>> >Jeg takker mange gange for hjælpen.
>>
>> Husk lige en ting. Denne gruppe og dens brugere må ikke bruges som
>rettesnor for
>> en juridiskrådgivning. Det er kun reel juridisk hjælp fra en advokat som
>kan
>> bruges. Du kan således stadig være i konflikt med lovgivningen hvis du
>ikke
>> forhører dig om det hos en advokat.
>
>Netop! Bertel Lund Hansen burde gøre opmærksom på at han ikke er advokat.
>
Ikke tale om, alle kan deltage i debatten uden at have andre forudsætninger end
dem der er beskrevet i fundatsen. Læs den engang.

--
Gerner

Bang
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Bertel Lund Hansen (01-01-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 01-01-05 19:37

kjaer skrev:

>Netop! Bertel Lund Hansen burde gøre opmærksom på at han ikke er advokat.

Tja. Ville det være bedre hvis jeg var advokat med speciale og 40
års erfaring udelukkende med byggesager?

Jeg bestræber mig på at skrive om det som jeg kan overskue og
sige til hvis jeg er på gyngende grund.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

2005_2 (01-01-2005)
Kommentar
Fra : 2005_2


Dato : 01-01-05 21:00

On Sat, 01 Jan 2005 19:37:26 +0100, Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk>
wrote in dk.videnskab.jura:

>kjaer skrev:
>
>>Netop! Bertel Lund Hansen burde gøre opmærksom på at han ikke er advokat.
>
>Tja. Ville det være bedre hvis jeg var advokat med speciale og 40
>års erfaring udelukkende med byggesager?

Det skal vi andre nok klare for dig, snik-snakker.

>
>Jeg bestræber mig på at skrive om det som jeg kan overskue og
>sige til hvis jeg er på gyngende grund.

--
Gerner

A whole new year to .... in.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Uni Bull (01-01-2005)
Kommentar
Fra : Uni Bull


Dato : 01-01-05 23:27

"2005_2" <antispam@postFJERNasse.og> wrote in message
news:k80et0dd5e4gajpc5i96sv5gc189b4q5fk@4ax.com...
> Gerner

For dælen hvor er det irriterende at du ikke kan beholde
samme alias i mere end nogle minutter...

<plonk_igen_igen_128kbit.wav>

--
Uni Bull
Vallensbæk



2005_3 (02-01-2005)
Kommentar
Fra : 2005_3


Dato : 02-01-05 11:23

On Sat, 1 Jan 2005 23:27:28 +0100, "Uni Bull" <Noway@here.nu> wrote in
dk.videnskab.jura:

>"2005_2" <antispam@postFJERNasse.og> wrote in message
>news:k80et0dd5e4gajpc5i96sv5gc189b4q5fk@4ax.com...
>> Gerner
>
>For dælen hvor er det irriterende at du ikke kan beholde
>samme alias i mere end nogle minutter...
>
><plonk_igen_igen_128kbit.wav>

Jamen så skifter jeg igen igen igen og det samme i morgen.
100000000bit wav. troll.

--
Gerner

A whole new year to .... in.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

alexbo (31-12-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 31-12-04 12:45


"Nytårsknald"

>Du kan således stadig være i konflikt med lovgivningen hvis du ikke
> forhører dig om det hos en advokat.

Det er en fuser,
en advokatrådgivning er ingen garanti for lovligheden.

mvh
Alex Christensen




Nytårsknald (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Nytårsknald


Dato : 31-12-04 13:07

On Fri, 31 Dec 2004 12:44:33 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

>
>"Nytårsknald"
>
> >Du kan således stadig være i konflikt med lovgivningen hvis du ikke
>> forhører dig om det hos en advokat.
>
>Det er en fuser,
>en advokatrådgivning er ingen garanti for lovligheden.

Læste du parantesen ? Jeg gider sgu ikke fremlægge alle de forunderlige ting der
sker i det danske retssystem. At læse fundatsen skulle være nok om den sag.

>
>mvh
>Alex Christensen
>
>

--
Gerner

Bang
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste