Barsel ?
Fra : H.S.

Dato : 30-12-04 13:10

Jeg mener at huske barsels reglerne blev ændret med den nye regering ?

Jeg skal på 14 dages barsel i slutningen af januar, og vil i den forbindelse
gerne vide hvor meget man kan forvente at få i 'løn' i de 14 dage jeg er på
barsel ? (min arbejdsplads har ingen overenskomst - så det er de lovsikrede
'tal' jeg efterlyser).

Henrik
Kunne du tænke dig at blive forhandler af Aloe Vera Produkter,
og mange andre produkter til personlig pleje ? :
http://www.hstrading.dk/forhandler.html

Fra : anders majland

Dato : 30-12-04 13:25

> [...]
> på
> barsel ? (min arbejdsplads har ingen overenskomst - så det er de

http://www.kbhbase.kk.dk/kbhbase/service.nsf/url/dagpenge_graviditet

Faderens ret til dagpenge
Faderen har ret til at modtage dagpenge i en 2 ugers sammenhængende periode
i 14 ugers perioden. Faderen har mulighed for at arbejde delvist i perioden,
uanset hvor i 14 ugers perioden orloven er placeret.

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Fra : David T. Metz

Dato : 30-12-04 14:27

H.S. wrote:
> [...]
> 14 dage jeg er på barsel ? (min arbejdsplads har ingen overenskomst -
> så det er de lovsikrede 'tal' jeg efterlyser).

Du har fået et svar, men her kan du læse om alle reglerne i et nogenlunde
forståeligt sprog med gode eksempler:
http://www.bm.dk/publikationer/2003/barsel/foraeldre/default.asp

David