Hustrubidrag
Fra : Jørn

Dato : 27-12-04 13:37

Hej alle i NG

Håber at mit spørgsmål er i den rette gruppe.

Går på at jeg skal betale et hustrubidrag til min tidligere kone. Vi har
udover bodelingen en gæld at betale på. Der er ikke særeje. Min kone vil
overhovedet ikke være med til at betale på denne gæld, så kan jeg tillade
mig at fradrage afdrag på hustrubidraget, hvor hun er medunderskriver af
gælden, eller er dette helt udelukket. Der er jo den problemstilling, jeg jo
bare kan lade være med at betale og fratrække afdragene alligevel, og det
ville jo være ret uartigt, men kan jo samtidig med betaling af bidraget
fremsende kvittering for indbetaling af afdrag på gælden.
Hvis ligende indslag har været på denne NG, så har jeg ikke kunne finde dem.

God jul og godt Nytår til alle.

--
Jørn

Fra : Rune Wold

Dato : 27-12-04 13:50

Jørn wrote:

[klip]

> Håber at mit spørgsmål er i den rette gruppe.

Hæfter din kone direkte over for kreditor?

Eller er der alene tale om en aftale mellem dig og din kone?

Fra : Jørn

Dato : 27-12-04 13:57

Hun hæfter på ligefod med mig. Begge underskriver gældsbrev - så om det er
direkte ved jeg ikke, men vi deler fradraget.

--
Jørn