On 27 Dec 2004 08:57:45 GMT, Broegger <me@privacy.net> wrote in
dk.videnskab.jura:
>Hej
>
>Jeg blev kontaktet via telefon af en sælger fra telia der ville sælge
>fastnettelefoni. Jeg bad om et skriftligt tilbud fra dem, og sagde at jeg
>ville vende tilbage med et svar.
>Det næste jeg modtager er et brev fra Telia der starter med: "Tak for din
>bestilling af Telia Fritid."
>
>Det næste der kommer er et brev fra Sonofon (mit hidtidige teleselskab)
>hvori der fremgår at mit telefon nummer er overført til andetparts
>teleselskab.
>
>Jeg kontakter så Telia og fortæller dem at jeg IKKE ønsker at være kunde
>hos dem, og at jeg IKKE har godkendt deres tilbud, hvofor jeg forventer
>at de rydder op i det rod de har startet.
>Til dette svarer de at jeg skam skal ringe til Sonofon. Alternativt kan
>jeg sende en skriftlig opsigelse. Til dette spørger jeg hvad det er jeg
>skal opsige... Dette kan de ikke svare på.
>
>Jeg ringer til sonofon der siger at jeg skal sende en skriftlig
>annulering...
>
>Mit spørgsmål ud i Juraen er nu:
>Er Telias fremgangsmåde lovlig? Hvis nej, hvilke love er overtrådt.
>
>og
>
>kan sonofon overføre mit abonnement uden min underskrift, og har de
>dermed handlet uden for loven? Hvis ja, hvilke paragraffer?
>
>Håber MEGET på jeres hjælp da jeg føler mig noget "røvrendt".
Hvad gør jeg, når jeg vil klage over et teleselskab?
Du skal først klage til dit teleselskab, hvis der er noget, du er utilfreds med
- f.eks. hvis du mener, at selskabet ikke overholder de pligter, selskabet har.
Teleankenævnet kan nemlig først behandle din klage, efter teleselskabet har haft
mulighed for at behandle klagen. Hvis dit teleselskab ikke har givet dig medhold
i din klage, og du stadig er utilfreds, kan du klage til Teleankenævnet.
Teleankenævnet
Nørre Voldgade 48 st.
1358 København K
Telefon: 3318 6900
http://www.teleanke.dk/
--
Gerner
Hørt i boghandelen.:
Nej lille De, jeg spurgte efter en bog om nissemænd.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).