Teliafastnet overførsel
Fra : Broegger

Dato : 27-12-04 09:58

Hej

Jeg blev kontaktet via telefon af en sælger fra telia der ville sælge
fastnettelefoni. Jeg bad om et skriftligt tilbud fra dem, og sagde at jeg
ville vende tilbage med et svar.
Det næste jeg modtager er et brev fra Telia der starter med: "Tak for din
bestilling af Telia Fritid."

Det næste der kommer er et brev fra Sonofon (mit hidtidige teleselskab)
hvori der fremgår at mit telefon nummer er overført til andetparts
teleselskab.

Jeg kontakter så Telia og fortæller dem at jeg IKKE ønsker at være kunde
hos dem, og at jeg IKKE har godkendt deres tilbud, hvofor jeg forventer
at de rydder op i det rod de har startet.
Til dette svarer de at jeg skam skal ringe til Sonofon. Alternativt kan
jeg sende en skriftlig opsigelse. Til dette spørger jeg hvad det er jeg
skal opsige... Dette kan de ikke svare på.

Jeg ringer til sonofon der siger at jeg skal sende en skriftlig
annulering...

Mit spørgsmål ud i Juraen er nu:
Er Telias fremgangsmåde lovlig? Hvis nej, hvilke love er overtrådt.

og

kan sonofon overføre mit abonnement uden min underskrift, og har de
dermed handlet uden for loven? Hvis ja, hvilke paragraffer?

Håber MEGET på jeres hjælp da jeg føler mig noget "røvrendt".
--
Hilsen Thomas med ønsket om en glædelig jul og et godt nytår...

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Henrik Madsen

Dato : 27-12-04 11:32

On 27 Dec 2004 08:57:45 GMT, Broegger <me@privacy.net> wrote:

>Mit spørgsmål ud i Juraen er nu:
>Er Telias fremgangsmåde lovlig? Hvis nej, hvilke love er overtrådt.

Kan desværre ikke give dig nogen paragraffer, men kan da fortælle dig
at Telia er kendt og berygtet for at gøre dette trick .. Det er noget
de har lært af Tele2 som også har praktiseret dette..

Grunden til at du er blevet bondefanget på denne måde er at sælgeren
der ringede til dig er provisionslønnet og han får altså kun løn når
han skaffer nye kunder, derfor bliver hans opfattelse af hvor meget
der skal til inden det er et JA TAK noget styret af hans tegnebog..

>Håber MEGET på jeres hjælp da jeg føler mig noget "røvrendt".

Der er et par generelle råd man kan leve efter i og dermed slippe for
at blive røvrendt (Eller ihvertfald kraftigt reducere risikoen)..

Hold dig fra Telia (Kendt for at lave de numre som du beskriver)
Hold dig fra Tele2 (Samme som Telia)
Hold dig fra Tiscali (Berygtet for forkerte regninger)
Hold dig fra Debitel (Umuligt at komme ud af sit abbonement samt
sender regninger som modtages 14 dage efter sidste betalingsdag og
sender så en rykker dagen efter.)..

Det er de selskaber der tiest røvrender folk ..

Eneste råd hvis du kontaktes af den slags er at smække røret
på..(Eller ihvertfald aldrig bruge ordet JA een eneste gang i
samtalen)..

Tele2 var endda så fræk at lade sælgere snuppe kunder på banegårde og
supermarkeder, de bildte dem ind at de skrev under på at de ville have
et tilbud på noget telefoni men de skrev i virkeligheden under på at
de ville overflyttes..

Henrik

Fra : Radio

Dato : 27-12-04 11:42

On 27 Dec 2004 08:57:45 GMT, Broegger <me@privacy.net> wrote in
dk.videnskab.jura:

> [...]
>dermed handlet uden for loven? Hvis ja, hvilke paragraffer?
>
>Håber MEGET på jeres hjælp da jeg føler mig noget "røvrendt".

Hvad gør jeg, når jeg vil klage over et teleselskab?

Du skal først klage til dit teleselskab, hvis der er noget, du er utilfreds med
- f.eks. hvis du mener, at selskabet ikke overholder de pligter, selskabet har.
Teleankenævnet kan nemlig først behandle din klage, efter teleselskabet har haft
mulighed for at behandle klagen. Hvis dit teleselskab ikke har givet dig medhold
i din klage, og du stadig er utilfreds, kan du klage til Teleankenævnet.

Teleankenævnet
Nørre Voldgade 48 st.
1358 København K
Telefon: 3318 6900
http://www.teleanke.dk/

--
Gerner

Hørt i boghandelen.:
Nej lille De, jeg spurgte efter en bog om nissemænd.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 27-12-04 21:16

> kan sonofon overføre mit abonnement uden min underskrift, og har de
> dermed handlet uden for loven? Hvis ja, hvilke paragraffer?

Nej, de kan ikke flytte nummeret væk til et andet selskab uden din
underskrift.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Radio

Dato : 27-12-04 23:23

On Mon, 27 Dec 2004 21:15:35 +0100, "Jeppe Vestergaard" <read@mysignature.com>
wrote in dk.videnskab.jura:

>Nej, de kan ikke flytte nummeret væk til et andet selskab uden din
>underskrift.

Nu er der noget der hedder kundevilkår e.lign. hos ethvert seriøst teleselskab
og hvad der står i dem kan løse ethvert problem.
Hvorfor læser folk ikke kundevilkårerne før de spørger om hvad selskabet kan
eller ikke kan ?
--
Gerner

Bang
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 28-12-04 06:40

> [...]
> og hvad der står i dem kan løse ethvert problem.
> Hvorfor læser folk ikke kundevilkårerne før de spørger om hvad selskabet

Enig - men det er ikke mig du skal sige det til - jeg kender godt vilkårene
:).