Java-applet menu
Fra : NPS

Dato : 24-05-01 10:11

www.bomba.dk
På min side har jeg en java-applet menu i venstre side.
Da det ikke er alle mine besøgende der kører i lige så skærmopløsning som
jeg, vil jeg gerne høre om det er muligt at ændre menuen, sådan så den
undermenu man har fremme automatisk kører op, når man trykker på en ny
undermenu. Er der nogen der kan hjælpe mig.
Jeg har med vilje fjernet scrollbaren, da mange syntes den var irreterende,
men så dukkede det her problem bare op.

MVH

NPS

Fra : Jacob Andresen

Dato : 24-05-01 12:07

Hej!
Det er pæn scrolleffect, du har på din menu. Er den skrevet i java?
Hvis den er skrevet i java og hvis du lægger koden i open source (LGPL), så
skal jeg nok ændre den sådan at andre menu entries lukkes når en ny entry
får focus.

Jeg har også en foldoutmenu liggende med den effekt, som du kunne kigge på.
Den kræver dog lidt tilretning før du kan få den til at køre på dit site (du
kan få den under LGPL)

appletmenuer er en typisk begynderting, så du vil sikker kunne finde meget
source code omkring på nettet. (prøv Google)

mvh J

Fra : Jacob Andresen

Dato : 24-05-01 18:11

da denne menu er skrevet i javascript og ikke java gælder tilbuddet ikke.
Beklager forvirringen:)

mvh Jacob

Fra : NPS

Dato : 24-05-01 20:37

det er ok.

MVH

NPS

Fra : IB

Dato : 24-05-01 21:09

"Jacob Andresen" <zoner@paradis.dk> wrote in message
> da denne menu er skrevet i javascript og ikke java gælder tilbuddet ikke.
> Beklager forvirringen:)

Den scroll menu der er på

ser nu ikke ud til at være skrevet i java-script...
udsnit fra htmlkoden:
<applet code="DropDownMenu.class" width="230" height="1000" align="center">

Det ligner, set med mine øjne i en grad en java-applet!!

bare et hint...

IB

Fra : NPS

Dato : 24-05-01 21:27

Tak for oplysningen, det har også hele tiden været min overbevisning.

MVH

NPS

Fra : Jacob Andresen

Dato : 24-05-01 21:57

Det er det da søreme også!
(Der var jeg vist lidt for hurtig)

NPS:send mig koden til DropDownMenu.class eller send et link til gruppen,
og så skal jeg nok forsøge at gå den igennem:)

mvh.J

PS. jeg har lagt noget kode i
ftp://ftp.hangzone.dns2go.com/pub/FoldOutMenu.jar

som du kan lege med imens

den er ikke optimeret, men den kan måske give dig nogle ideer (jeg mener
vist også den har den effekt, du leder efter.. jeg kan ikke lige huske det)

jeg lader filen ligge på min ftpserver en uges tid fra idag (24.maj 2001)

Lige en advarsel til andre: Det kræver en del arbejde at få FoldOutMenu'en
til at køre, og det kræver at du er programmør eller kender lidt java. Der
er ikke inkluderet nogle billeder, da jeg ikke har dem længere.. (så du skal
selv lave dem).
Hvis du mangler en menu, der skal bruges på dit site uden nogen
programmering så er det IKKE DEN:)

Hvis der er tilstrækkeligt mange mennesker, der kræver det, så skal jeg nok
prøve at rydde lidt op i koden..eheheh

Fra : NPS

Dato : 24-05-01 15:43

siden er hermed i open source.