WOW Spørgsmål
Fra : Kaasing

Dato : 07-02-05 10:40

Hej NG

Kan det virkeligt passe at man kun kan spille WOW online, og at det koster
penge? Hvor meget koster det så at spille ?

Det er sgu da dårligt at man først skal købe spillet i en butik, for
derefter også at blive afkrævet penge hver gang man spiller det

Håber jeg har hørt forkert, det er jo lige nøjagtigt sådan noget der gør at
man får lyst til at have en ulovlig kopi af spillet, selvom
spilproducenterne sikkert vil hævde at det er pga ulovlige kopier at de er
blevet nødt til at tage disse tiltag.

Bare min mening.

/Poul

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 07-02-05 11:39

Kaasing wrote:
> [...]
> man får lyst til at have en ulovlig kopi af spillet, selvom
> spilproducenterne sikkert vil hævde at det er pga ulovlige kopier at de er

Som med de fleste andre MMORPG's (massively multiplayer online
role-playing game) koster det en månedlig afgift at spille.
Det er der ikke rigtig noget nyt i.
Der er heller ikke noget nyt i at et multiplayer ONLINE spil kun kan
spilles online... ;)
Tjek evt. http://www.worldofwarcraft.com/info/faq/

Mvh. Jakob Færch-Jensen

--
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Kaasing

Dato : 07-02-05 13:08

Ok, 500 kr for at købe spillet, og så mellem 12 og 15$ pr mnd for at få lov
til at spille sit spil. Det er ca 1500,- det første år, man skulle jo tro
det var Bill Gates der ejede Blizzard.
Hvor udbredt er de spil man skal betale for at få lov til at spille? Jeg
kender kun dette.

/Poul

Fra : Simon Nejmann

Dato : 07-02-05 14:17

On Mon, 7 Feb 2005 13:08:20 +0100, "Kaasing" <svar@i.news> wrote:

>Ok, 500 kr for at købe spillet, og så mellem 12 og 15$ pr mnd for at få lov
>til at spille sit spil. Det er ca 1500,- det første år

Tja, men andre bruger mere på at gå i biografen, eller på deres
hobby...

>Hvor udbredt er de spil man skal betale for at få lov til at spille? Jeg
>kender kun dette.

Tja, jeg kan nævne:
A Tale in the Desert
Anarchy Online
Asheron's Call
Asheron's Call 2
City of Heroes
Dark Age of Camelot
EVE Online
Everquest
Everquest 2
Final Fantasy XI
Lineage II
Neocron
Phantasy Star Online
Star Wars Galaxies
Shadowbane
The Saga of Ryzom
Ultima Online

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Arcana Dragon

Dato : 09-02-05 19:38

Simon Nejmann <snejmann@worldonline.REMOVETHIS.dk> skrev i meddelelsen

> Ultima Online

Der er masser af gratis "shards" til Ultima Online. Og måske også til nogle
af de andre spil?

--
Arcana Dragon -==(UDIC)==-
d++e++N++T+++Om-KAWML!34567'!S'!8!9!u+uC+uF+++uG-u

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 07-02-05 14:16

"Kaasing" <svar@i.news> skrev i en meddelelse
> [...]
> tro det var Bill Gates der ejede Blizzard.
> Hvor udbredt er de spil man skal betale for at få lov til at spille? Jeg

Star Wars - Galaxies
The Matrix (ukendt titel)
Everquest 2 (?)

Fra : Simon [2700]

Dato : 07-02-05 21:30

> Ok, 500 kr for at købe spillet, og så mellem 12 og 15$ pr mnd for at få
> lov til at spille sit spil. Det er ca 1500,- det første år, man skulle jo
> tro det var Bill Gates der ejede Blizzard.
der er jo heldigvis ingen der tvinger dig til at spille det, det er da alt
andet lige rimeligt at
de får penge for et spil de har udvilket, og herefter penge for at du
benytter deres servere...
- jeg tvivler på du selv arbejder gratis...
/Simon

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 08-02-05 00:45

> [...]
> benytter deres servere...
> - jeg tvivler på du selv arbejder gratis...

Spørgsmålet er jo ikke om de skal have penge. For det koster vel en del at
holde så mange servere kørende med minimale bugs og lidt lag.
Men spørgsmålet er om det skal være så satans dyrt?

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 08-02-05 08:10

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in

> Spørgsmålet er jo ikke om de skal have penge. For det koster vel en
> del at holde så mange servere kørende med minimale bugs og lidt lag.

jeps

> Men spørgsmålet er om det skal være så satans dyrt?

tja - de vil vel helst tjene så mange penge som muligt - så
det er jo nok en del over det "nødvendige". Når jeg af og til
korser mig over de horrible priser på computerspil tænker jeg
på underholdningsværdien i forhold til tiden produktet bruges:

Jeg køber en dvd-film til 100 kr - den ser jeg i alt fire
gange a to timer = 12.5 kr/time.

Jeg køber et godt spil til 400 kr som jeg spiller igennem et
par gange - 400 kr / 40 timer = 10 kr/time.

Med hensyn til mmorpg's (som jeg ikke spiller) er de af mine
venner som spiller den slags ikke dem der nøjes med et par
timer en gang om ugen. Det er vel snarere 2-4 timer om dagen
der fyres af på den regning. Med det in mente er her vist
tale om _meget_ billig underholdning.

500 (spillet) + 2 års spil a 1000/år = 2500. 200 dages spillen
om året a 2.5 timer er 500 timer! Hvilket er 5 kr/time.

Jeg tror ubevidst at man tit tænker over hvor meget man får for
sine penge - og ved mmorpg's får man en hel del!

Til sammenligning er en tur i operaen ca. 220 kr/time.. damn!

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 08-02-05 10:43

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:
<snip en masse regning>

> Til sammenligning er en tur i operaen ca. 220 kr/time.. damn!

<snip>

Lækkert regnestykke -må jeg citere dig? :)

/Jakob

--
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 08-02-05 14:46

"Uncle Evil@home" <jafj_usenet@hotmail.HAHA.com> wrote in news:420889ae$0
$184$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Lækkert regnestykke -må jeg citere dig? :)

heh gerne - selvom jeg efterfølgende har luret på den nye
operas hjemmeside at fx Aida er forhøjet med 75% så vi er
oppe på omkring 300 spir for en time :D Jeg vil stadig
gerne i operaen og det viser da også at man ikke helt kan
sammenligne priserne på underholdning...

Hvad er et godt grin værd? Hvad er et adrenalinkick værd
når man lister sig af sted i FarCry? Hvad er det sociale
værd når man spiller Colin McRae Rally med nogle venner?

sikke en gang sludder - jeg tror jeg vil til at lave noget
fornuftigt nu... /signing off

/hilsner

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 08-02-05 15:27

> [...]
> sine penge - og ved mmorpg's får man en hel del!
>
> Til sammenligning er en tur i operaen ca. 220 kr/time.. damn!

Det kan du nok ha' ret i (selvom jeg er uenig i de holdninger til tings
holdbarhed... Hvis du ikke gider at se en film mere end et par gange, så er
det sgu dumt at købe den)
Men problemet er, at prisen er for dyr til at én som mig kan spille det 1
time eller 1½ om dagen. Hvis man bare kørte det system, som går ud på at
betale for antal timer, man er på.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 08-02-05 21:37

> Det kan du nok ha' ret i (selvom jeg er uenig i de holdninger til
> tings holdbarhed... Hvis du ikke gider at se en film mere end et par
> gange, så er det sgu dumt at købe den)

hehe jeg tror nu også de fleste af mine dvd-film er tjent noget
bedre ind. De bliver slidt godt på væggen herhjemme. Det var mere
tænkt som "generelle" tal.

> Men problemet er, at prisen er for dyr til at én som mig kan spille
> det 1 time eller 1½ om dagen.

Også for mig. Men spiller man at mmorpg så lidt tror jeg sq ikke
der er meget sjov i det. Jeg prøvede Anarchy Online her da det
blev gratis og kunne konstatere at det krævede mere tid end jeg
ville lægge i det - så derfor spiller jeg lige nu Battle For Middle
Earth som jeg godt kan nå at gennemføre og blive så "god" til at det
er sjovt.

> Hvis man bare kørte det system, som går
> ud på at betale for antal timer, man er på.

Ville være smart - det skulle nok være noget med at det blev billigere
jo længere tid man var på, da det nok generelt er de "nye" der kræver
support etc.

/hilsner

Fra : Mads

Dato : 07-02-05 16:51

On Mon, 7 Feb 2005 10:39:52 +0100, "Kaasing" <svar@i.news> wrote:

>Hej NG
>
>Kan det virkeligt passe at man kun kan spille WOW online, og at det koster
>penge? Hvor meget koster det så at spille ?

Hejsa

Må jeg ikke lige have lov til at komme med en beskeden protest
imod at man udelukkende refererer til spiltitler med forkortelser
som f.eks. WOW i subject linien.
For der er jo 2 online spil med den forkortelse, nemlig "World Of
Warcraft" og "Wings Of War".
Nu spiller jeg selv en masse ""Wings Of War" og så er det en
anelse irriterende hver gang WOW bliver brugt i overskriften
og indlægget så handler om det andet WOW spil.

Det ville være rart med en lidt klarere tilkendegivelse af hvad
det er for et spil man diskuterer.

mvh Mads

Fra : Sune Salminen

Dato : 07-02-05 22:44

Mads wrote:

> [...]
> anelse irriterende hver gang WOW bliver brugt i overskriften
> og indlægget så handler om det andet WOW spil.

For slet ikke at tale om Wizar Of Wor.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 08-02-05 20:41

Sune Salminen wrote:

> For slet ikke at tale om Wizar Of Wor.

....som ville være for FEDT online.

Jacob
--
fear and loathing in dot com
www.fearandloathingin.com

Fra : Sune Salminen

Dato : 08-02-05 21:31

Jacob Skaaning wrote:

> ...som ville være for FEDT online.

C64 emulatoren CCS64 har online support, du kan bare gå igang

-Sune

Fra : Sune Salminen

Dato : 08-02-05 21:46

Sune Salminen wrote:

> C64 emulatoren CCS64 har online support, du kan bare gå igang

Jeg kiggede lige på det.

Sæt en diskette i og tryk F4, så starter Kaillera hvor du kan vælge
server. Det ser desværre ikke ud somom der er nogen der spiller C64 spil
på Kaillera i øjeblikket, men man kunne måske selv lave en server.
Serveren kan downloades på Kailleras hjemmeside.
Det ville ikke være af vejen med en gang Wizball, Wizard Of Wor, Batty
eller Bubble Bobble..

Jeg kan ikke lige komme i tanker om flere C64 spil hvor man kan spille
to på samme tid. Der er sikkert mange flere.

-Sune

Fra : SonofonoS

Dato : 08-02-05 21:55

> C64 emulatoren CCS64 har online support, du kan bare gå igang
>
> -Sune

Måske man skulle overveje at lave en ren remake til pc'en. Må man
overhovedet det, eller er rettighederne døde? :)

Har et par af de gode gamle i tænkeboks også.

SonofonoS

Fra : Sune Salminen

Dato : 09-02-05 00:26

SonofonoS wrote:

> Måske man skulle overveje at lave en ren remake til pc'en. Må man
> overhovedet det, eller er rettighederne døde? :)

Midway findes endnu og lever i bedste velgående, så det er nok bedst at
spørge dem først!
Men du kan jo selvfølgelig lade være med at tage penge for det, og kalde
det noget andet end Wizard Of Wor. Så siger de nok ikke noget til det.
www.midway.com

Her er et par billeder og information om den originale
spillehalsversion: http://www.mameworld.net/maws/set/wow
Entry om Astrocade hardware på Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Astrocade (spændende læsning)

> Har et par af de gode gamle i tænkeboks også.

Hvilke? Wizball?

-Sune

Fra : Klaus G.

Dato : 09-02-05 19:41

> Hejsa
Davs!

> [...]
> anelse irriterende hver gang WOW bliver brugt i overskriften
> og indlægget så handler om det andet WOW spil.
Eftersom det er World of Warcraft som er in ligenu, da det er HELT nyt, så
siger det vel sig selv hvad det er der hentydes til, eller? :)

> Det ville være rart med en lidt klarere tilkendegivelse af hvad
> det er for et spil man diskuterer.
Tjoeh... Har du prøvet Warcraft, Warcraft II, eller Warcraft III? Disse spil
foregår i en slags eventyr verden bestående af Orcs, Humans, Gnomes, Dwarfs,
Taurens, osv osv osv.. Altså en masse forskellige racer. I omtalte 3 spil
kunne man kun styre disse forskellige racer meget simpelt, ala Red Alert. Nu
har de lavet "World of Warcraft", som går meeget i dybden på hele denne
verden(univers om du vil). Her spiller man én person, som vandre rundt i
denne meget flotte, og til tider farlige verden. Man starter med en lille
person(char) som er lvl1, man kan gennemføre quests, og på den måde få en
storyline. Man kan gå sammen i større grupper for at klare disse quests, osv
osv osv. Man kan til sidst blive lvl60. Imens man render rundt og slår ting
ihjel, så kan man "crafte", dvs. man kan stykke forskellige ting sammen, så
som weapons, armor, tøj, healing potions, underlige mekaniske dimser, osv..
Jo mere man træner i det, jo bedre ting kan man lave.

Du kan selv se mere på www.wow-europe.com

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Mads

Dato : 09-02-05 20:44

On Wed, 9 Feb 2005 19:40:56 +0100, "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com>
wrote:

>Eftersom det er World of Warcraft som er in ligenu, da det er HELT nyt, så
>siger det vel sig selv hvad det er der hentydes til, eller? :)

"Wings of war" er da også kun nogen få måneder gammelt.
Et fedt online WW1 fly spil.

>Tjoeh... Har du prøvet Warcraft, Warcraft II, eller Warcraft III?

Nej, jeg er overhpvedet ikke til den slags spil.
Et kig på dem og jeg falder i søvn på stedet.

mvh Mads

Fra : Claus Christiansen

Dato : 07-02-05 18:11

"Kaasing" <svar@i.news> wrote in news:oHGNd.28$xr3.22@news.get2net.dk:

> Hej NG
>
> Kan det virkeligt passe at man kun kan spille WOW online, og at det
> koster penge? Hvor meget koster det så at spille ?
Ja, Ja, ~100 kr/md

> Det er sgu da dårligt at man først skal købe spillet i en butik, for
> derefter også at blive afkrævet penge hver gang man spiller det
Nej. Det er snarere for dårligt du ikke har sat dig ind i hvad et MMORG
er...

> [...]
> spilproducenterne sikkert vil hævde at det er pga ulovlige kopier at
> de er blevet nødt til at tage disse tiltag.
Og? Uden en gyldig og ubrugt license-key (samt kreditkort oplysninger
iøvrigt) kan du ikke bruge en ulovlig kopi til andet end at fylde din HD
med. Se iøvrigt svaret ovenfor...

/Claus

Fra : Kim Frandsen

Dato : 07-02-05 19:16

"Kaasing" <svar@i.news> wrote in message
> Hej NG
>
> Kan det virkeligt passe at man kun kan spille WOW online, og at det koster
> penge? Hvor meget koster det så at spille ?

jeg betaler ca 90kr for at spille EQ2 om måneden. Jeg vil tro WoW er det
samme.

> Det er sgu da dårligt at man først skal købe spillet i en butik, for
> derefter også at blive afkrævet penge hver gang man spiller det

Nej, det er egentligt ikke for dårligt, hvis man tænker på hvad det koster
at opretholde de servere der spilles på,
de udviklingshold der retter fejl og laver nye features til spillet hele
tiden, og events i spillet (ved ikke hvordan det foregår
i WoW, men i f.eks. EverQuest har det da levet i 5 år nu, og ser ud til at
overleve mindst 5 år mere, og det har været alle pengene værd)

> [...]
> at man får lyst til at have en ulovlig kopi af spillet, selvom
> spilproducenterne sikkert vil hævde at det er pga ulovlige kopier at de er

Du kan ikke spille WoW uden at betale per måned, måske på en piratserver med
10 folk online, det ved jeg ikke.

Fra : Klaus G.

Dato : 09-02-05 20:16

> Hej NG
Ja dav.

> Kan det virkeligt passe at man kun kan spille WOW online, og at det koster
> penge? Hvor meget koster det så at spille ?
Jeps, det kan fint passe at det koster penge pr. måned.

Dette er taget fra den amerikanske side, nok de samme priser i EU:
Will there be a monthly fee to play the game?
Yes. After the end of the free month included with the game, you will need a
subscription in order to continue playing the game. You have three options,
as you will see when you create your account: a month-to-month package at
$14.99 per month, a three-month plan at $13.99 per month, or a six-month
plan at $12.99 per month. You can also substitute game cards, sold at major
game retailers, for the monthly subscription.

> Det er sgu da dårligt at man først skal købe spillet i en butik, for
> derefter også at blive afkrævet penge hver gang man spiller det
Kommer an på hvad du forventer.

Kan du huske Diablo2? Hvor tit gik Bnet ikke ned? Hvor tit laggede det ikke
som ind i helvede? Hvor tit var der ikke hacks i det spil? Hvor tit skulle
man ikke vente adskellige timer på en GM(Gamemaster, en person som kan
hjælpe, det er en slags ingame support). Der kom en udvidelse kaldet
FrosenThrone, som man også skulle betale for.

I WoW betaler man pr måned, og så får man bla.:
99% af tiden ingen lag. 0.01% server downtime. Findes der en bug/exploit, så
bliver den rettet meget hurtigt. Der sidder GM's døgnet rundt, som kan
hjælpe når noget går galt. Der er 24timers telefon support. Verdenen man
render rundt i, vil blive udvidet. Den grafiske del af spillet vil blive
forbedret med tiden, osv osv osv osv.

> [...]
> man får lyst til at have en ulovlig kopi af spillet, selvom
> spilproducenterne sikkert vil hævde at det er pga ulovlige kopier at de er
Meningen med at betaler, er netop at man _kun_ kan spille online. Der render
2000-3000 andre folk rundt i samme verden. Det er en af de dele som gøre
MMORPG's virkelig sjove at spille. Nemlig at man ikke bare tæver random mobs
hele tiden. Men at man kan handle med andre mennesker, tæve dem, eller gå i
en gruppe mod et fælles mål.

> Bare min mening.
Den skal du da have lov til at have :) Men måske du skulle undersøge sagen
lidt nærmere inden du udtaler dig. For det lyder ikke til at du har ret
meget styr på MMORPG konceptet. No offence...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Simon Skarum

Dato : 10-02-05 17:09

"Klaus G." skrev i en meddelelse...
> Kan du huske Diablo2?

Huske diablo2?? Jeg spiller det stadig :D

Hvor tit gik Bnet ikke ned? Hvor tit laggede det ikke
> som ind i helvede? Hvor tit var der ikke hacks i det spil?

Battlenet går forholdsvis tit ned desværre... Men synes ikke at det lagger
særligt meget længere og det fleste hacks er dog blevet fjernet.

> Der kom en udvidelse kaldet
> FrosenThrone, som man også skulle betale for.

Øhh... Den hed "Lord of Destruction", men det med at den skulle købes er
rigtigt. "Frozen Throne" er en udvidelse til Warcraft 3

Undskyld jeg blandede mig :)

MVH Simon

Fra : Klaus G.

Dato : 11-02-05 15:30

> Huske diablo2?? Jeg spiller det stadig :D
Hehe ok :)

> Hvor tit gik Bnet ikke ned? Hvor tit laggede det ikke
>
> Battlenet går forholdsvis tit ned desværre... Men synes ikke at det lagger
> særligt meget længere og det fleste hacks er dog blevet fjernet.
Efter hvor lang tid? 3år? :)

> Øhh... Den hed "Lord of Destruction", men det med at den skulle købes er
> rigtigt. "Frozen Throne" er en udvidelse til Warcraft 3
Rigtigt! Mig der failede der :)

> Undskyld jeg blandede mig :)
Np

--