HL dedikeret server problem (grrr)
Fra : ..::JMJ::..

Dato : 06-02-05 09:28

Davs
Jeg har en HalfLife dedikeret server kørende, men uvist af hvilken årsag
optræder den ikke på serverlisten i Steam. Jeg kan manuelt tilføje den under
Favoritter, ingen problemer der.
Men hvorfor kommer den ikke med på serverlisten når jeg laver en refresh.
Jeg sidder bag en firewall, jeg har NAT'et 27015-27020 og oprettet og åbnet
ind til serverens IP.
Er der noget jeg har overset???

...::jmj::..

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-02-05 10:37

"..::JMJ::.." wrote

> Jeg har en HalfLife dedikeret server kørende, men uvist af hvilken årsag
> optræder den ikke på serverlisten i Steam.

Måske kan du finde lidt her?
http://www.srcds.com/

> Jeg kan manuelt tilføje den under Favoritter, ingen problemer der.

Bruger du den externe eller interne ip når du tilføjer den?

- Peter

Fra : Grin

Dato : 06-02-05 12:18

On Sun, 6 Feb 2005 10:37:09 +0100, "Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com>
wrote in dk.spil.computer:

>"..::JMJ::.." wrote

>Måske kan du finde lidt her?
>http://www.srcds.com/

Hvis man vil fumle med en meget kompliceret installation.

--
Gerner

Nu er det snart jul igen.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 06-02-05 13:02

"Grin" <grinlidt@GRINpostBORTkasse.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> Gerner
>
> Nu er det snart jul igen.
> (denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Med til billedet hører, såvidt jeg nu kan se, at problemerne her er opstået
i forbindelse med at jeg skiftede min gamle Zywall 10 ud med en Zywall 5.
Alle andre NAT entries fungerer som tidligere (streaming server, postserver,
ftpserver etc, etc). Men netop omkring den "morsomme" del (gaming) er det
som om 5'eren nægter at samarbejde ...

...::jmj::..

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-02-05 13:13

"..::JMJ::.."

> Med til billedet hører, såvidt jeg nu kan se, at problemerne her er
> opstået i forbindelse med at jeg skiftede min gamle Zywall 10 ud med en
> Zywall 5.

Jeg skal afsted nu
Men led efter [steam zywall] via Google
Du er ikke den eneste med Zywall problemer

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-02-05 13:02

"Grin" wrote

> Hvis man vil fumle med en meget kompliceret installation.

Ikke mere komplieret end HL2/Steam

Lidt info: srcds kører UDEN Steam installeret på serveren og kræver IKKE en
HL2 licens for at blive installeret

Men du vil måske hellere købe en xta HL2 licens for at sætte en server op?

- Peter

Fra : Grin

Dato : 06-02-05 15:34

On Sun, 6 Feb 2005 13:02:28 +0100, "Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com>
wrote in dk.spil.computer:

>"Grin" wrote

>Ikke mere komplieret end HL2/Steam

Hvad mener du ? Hos mig kører det blot ved at trykke på en knap eller 2.
Jeg skal ikke ind nogen steder og ændre noget eller andre mærkelige ting som ved
den link du sendte.

>Lidt info: srcds kører UDEN Steam installeret på serveren og kræver IKKE en
>HL2 licens for at blive installeret

jeg har fået alt forærende, så jeg klager ikke.

>Men du vil måske hellere købe en xta HL2 licens for at sætte en server op?

Hvorfor skulle jeg det, jeg har ingen problemer med nogen servere hos mig eller
hos andre.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-02-05 17:05

"Grin" wrote

> Hvad mener du ? Hos mig kører det blot ved at trykke på en knap eller 2.
> Jeg skal ikke ind nogen steder og ændre noget eller andre mærkelige ting
> som ved
> den link du sendte.

Prøv nu at se bare lidt ud over din egen næsetip
For at sætte en dedikeret server op så skal du enten installere Steam/HL2
eller srcds

Starter du en dedikeret server (via Steam/HL2) på din spillemaskine så kører
det ikke ligefrem fremragende hvis du også starter din HL2 klient - derfor
srcds

> Hvorfor skulle jeg det, jeg har ingen problemer med nogen servere hos mig
> eller
> hos andre.

Lad os nu bare tage udgangspunkt i JMJ's indlæg, det burde vel ikke være så
vanskeligt

Btw når jeg vil starte en MP spil med vennerne, så skal jeg bare aktivere en
genvej på den PC der kører som server - et dobbeltklik med musen, så er den
startet

- Peter

Fra : Grin

Dato : 06-02-05 20:21

On Sun, 6 Feb 2005 17:04:46 +0100, "Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com>
wrote in dk.spil.computer:

>"Grin" wrote

>Prøv nu at se bare lidt ud over din egen næsetip

Tænk om du gjorde det samme på et tidspunkt i løbet af året.

>For at sætte en dedikeret server op så skal du enten installere Steam/HL2
>eller srcds

Jeg har steam og har ingen problemer med servere heller ikke ded.
Læs nu hvad jeg skriver ik'

>Starter du en dedikeret server (via Steam/HL2) på din spillemaskine så kører
>det ikke ligefrem fremragende hvis du også starter din HL2 klient - derfor
>srcds

Her kører det fremragende.

>Lad os nu bare tage udgangspunkt i JMJ's indlæg, det burde vel ikke være så
>vanskeligt

Jeg svarer dig, det er vel ikke så vanskeligt at forstå. Debatter på usenet er
ikke retlinede.

>Btw når jeg vil starte en MP spil med vennerne, så skal jeg bare aktivere en
>genvej på den PC der kører som server - et dobbeltklik med musen, så er den
>startet

Jeg har stadig ingen problemer med steam. Så behold du bare dine komplicerede
opstillinger for dig selv.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-02-05 20:58

"Grin" wrote

> Jeg har stadig ingen problemer med steam. Så behold du bare dine
> komplicerede
> opstillinger for dig selv.

Ok, jeg skal gerne omtale dig i tredje person når jeg svarer på dine indlæg
hvis det er det du foretrækker

At køre via din metode er sikkert udemærket hvis man laver et lille
hyggespil af og til med vennerne
Jeg har tit brugt den samme metode da jeg kørte med HL 1.1.1.0 (presteam)

Vil man noget mere seriøst med en HL2 server så kommer man ikke udenom srcds

- Peter

Fra : Grin

Dato : 06-02-05 21:21

On Sun, 6 Feb 2005 20:57:57 +0100, "Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com>
wrote in dk.spil.computer:

> [...]
>
>Vil man noget mere seriøst med en HL2 server så kommer man ikke udenom srcds

Jeg foretrækker doom 3 sp/mp.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-02-05 22:40

"Grin" wrote

> Jeg foretrækker doom 3 sp/mp.

Tak, så er det nok ikke så tit vi mødes ...

- Peter

Fra : Grin

Dato : 07-02-05 10:25

On Sun, 6 Feb 2005 22:40:16 +0100, "Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com>
wrote in dk.spil.computer:

>"Grin" wrote

>Tak, så er det nok ikke så tit vi mødes ...
>
>- Peter

Jeg spiller helst ikke på danske servere eller hvor danskere færdes.
De er skubskøre med at skyde egne team medlemmer.
Ingen deciplin eller taktik overhovedet.

Fra : Morten Wartou

Dato : 07-02-05 19:03

Grin wrote:

> Jeg spiller helst ikke på danske servere eller hvor danskere færdes.
> De er skubskøre med at skyde egne team medlemmer.
> Ingen deciplin eller taktik overhovedet.

Det er altid noget, at du ikke generaliserer.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-02-05 19:26

"Morten Wartou" wrote

> Det er altid noget, at du ikke generaliserer.

Heh når man tænker på at OP havde/har problemer med en DM server
(sandsynligvis) såehh er det da lidt morsomt

- Peter

Fra : Grin

Dato : 07-02-05 20:14

On Mon, 7 Feb 2005 19:03:16 +0100, "Morten Wartou"
<detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in dk.spil.computer:

>Det er altid noget, at du ikke generaliserer.
En skiderik som dig skal bare holde kæft.

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 06-02-05 12:55

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "..::JMJ::.." wrote

> Måske kan du finde lidt her?
> http://www.srcds.com/

> Bruger du den externe eller interne ip når du tilføjer den?
>
> - Peter

Den eksterne (ellers var det jo LAN), förstås