Hvorfor er det så svært at score
Fra : Morten

Dato : 30-01-05 18:08

Hej
hvorfor er vi menesker så overflafiske i begyndelsen, når man skal finde en
partner???

Han:
Hold da hæft en stor røv hun har...
Eller huuuu for nogle gode patter dem ville jeg da gerne lege med osv

Hun:
Han er da meget sød bare sønd man ikke kan finde hans pik for fen store
mave...
Eller hold da kæft han er bare for lægger..... ham må jeg bare score...

Men hvad med det indeni hvad er det for et meneske osv....

det var lige lidt til eftertanke når vi nu er udet på det fri markede og se
efter "skøndheder"

MVH
Morten

Fra : André Nabulsi

Dato : 31-01-05 00:01

"Morten" <morten.mobil@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men hvad med det indeni hvad er det for et meneske osv....
>
> det var lige lidt til eftertanke når vi nu er udet på det fri markede og

Hejsa Morten
Det kan måske være fordi det er umuligt at se hvad der er inde i folk med
mindre man kender dem.
Det er jo hvordan vi ser ud der giver det første indtryk. Bare se på når man
går i byen. Tøserne er mange gange ret letpåklæde. Så sent som i går dansede
jeg ved siden af en pige der var topløs, så kan det jo være lidt svært ikke
at forholde sig overfladisk.

-André

Fra : PerX ...

Dato : 31-01-05 14:30

In article <41fd1483$0$292$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
morten.mobil@webspeed.dk says...
> Hej
> hvorfor er vi menesker så overflafiske i begyndelsen, når man skal finde en
> partner???

Fordi de vi reagere på er vores biologiske "programmering" som forsøger
at få os til at finde den person som vil lave de "bedste" børn. Dvs, en
som lever op til nogle biologiske krav der matcher vores egne.
Men at nogen er den beste fysiske/genetiske kombination for at lave
afkom er ikke det samme som man kan være sammen med dem i mange år.
For de flestes vedkomne kræver det en del erfaring at forstå der er
forskel på nogen at forplanet sig med og nogen at bo sammen med. (Mange
er tilsyneladende nød til først at få nogle børn før de kan se bort fra
den biologiske programmering)

Fra : alpha searcher

Dato : 04-02-05 14:12

Hej Morten
Snip om hvorfor vi er så overfladiske, når vi skal score...

Vi mænd tænker jo ofte med en vis legemsdel, når vi vil have fat på en pige.
Det er ofte det ydre der tiltrækker os og vore behov for at få svinet
fugtet. Pigerne leger selv som voksne stadig med dukker også når de vil
score og selvom de også har fysiske behov, så skal der helst foregå nogle
spil før ilden flammer rigtigt op. Der skal helst gå lidt prinser og
prinsesser i den. Jeg vil næsten sige, at de skal have en grund til at
score. Ofte finder de selv på en god grund i mangel af nogen egentlig god
fysisk tiltrækning. *ggg*
Nå der er en artikel, som oprindeligt handlede om noget helt andet fra en
avis jeg vil lade dig se. Den berører dette tema på en ret direkte og
herligt provokerende måde, så god læsning.

Med venlig hilsen
Alpha Searcher

Fra Berlingske Tidende søndag den 30. januar 2005

De smukke unge mennesker

Af Olav Hergel
Drømmen om den eneste ene lever i os alle, og intet sted er jagten efter
kærlighed større end på nettet. Men de smukke gider ikke jage hvem som helst
hvor
som helst. De vil lede efter den eneste ene på deres eget site. 10.000 har
fået adgang til BeautifulPeople, 55.000 blev afvist. De var for grimme.

Pernille på 22 år er glimrende selskab. Hun er blonderet, rap, rå, fræk,
sexet, ærlig. Hun har en piercing i tungen, en sommerfugl på ryggen og har
set
sin far én gang i livet. Hun har boet med sin storebror siden hun var 11,
blev student da hun lige var fyldt 18 år og kom for et år siden tilbage til
Danmark
efter tre års rejse verden rundt, hvor hun arbejdede som surfbabe på Hawai,
skibums i Frankrig og bartender på Costa del Sol.

Nu læser hun til multimediedesigner og er fitnessinstruktør, men en del af
historien om Pernille Caroline Lotus Larsen er også, at hun er smuk. Hun er

smuk, at hun sammen med 10.000 andre smukke unge mennesker er sluppet ind på
datingportalen, BeautifulPeople.dk., som hun kalder »BP.« Hun lægger ikke
skjul på, hvorfor hun er der:

»Det, der er så facinerende ved BP er, at der er så fantastisk mange lækre
mænd. De er læger, advokater, piloter. De har noget at byde på, og de kan
li'som
give prinsessen nogle ting.«

Det vigtigste i livet er kærligheden. Det store spørgsmål er, hvordan vi
finder den. Vi møder stadig hinanden på barer, til fester i foreninger, på
arbejdspladsen,
på gaden, og der hvor vi mindst venter det, men intet sted er hungeren efter
kærlighed større end på nettet.

På Dating.dk, som er Danmarks største jagtplads, er der over 500.000
brugere, og de er alle deltagere i den kærlighedsrevolution, der har ramt
Danmark de
seneste ti år. Men selv om nettet har givet nye muligheder til de generte,
de lidt for tykke, de lidt for tynde, de lidt for gamle, de lidt mærkelige
og
alle dem, der bare er lidt for almindelige, og som ikke kan lide at søge
kærligheden ude i nattelivets jungle, så er der nogen, der har fået nok. De
gider
ikke kysse ti tudser, før de får en prinsesse.

En af dem er medieøkonomen, Robert Hintze. Han var træt af at date netpiger,
der var uattraktive, og hans venner havde det på samme måde. De var
overbeviste
om, at de ikke var alene, og derfor lancerede de BeautifulPeople.dk.

»Vi tog udgangspunkt i alle minusserne på Dating.dk. Et af minusserne er, at
der simpelthen er så mange mennesker, der ikke er attraktive. Dem gider man
simpelthen ikke mødes med, og man gider heller ikke skrive med dem,« siger
Robert Hintze.

Engang var det hippierne, der fik tilnavnet the Beautiful People. De var
blomsterbørn og sprang ud dengang i 1967 under »the summer of love.« Det var
dengang,
hvor det var tilladt med hår under armene og folk gik rundt og sagde, at det
var den indre skønhed, der talte.

Sådan er det ikke med de smukke unge mennesker hos Robert Hintze. Han ved
godt, at han provokerer, og at der er mennesker, der taler om rigtig dårlig
stil
og en livstilsfacisme, der deler mennesker op i overmennesker og
undermennesker, men det anfægter ham ikke:

»Problemet er, at de eksisterende datingportaler henvender sig til alle
typer mennesker. Bevidste og smukke mennesker ønsker ikke at blive sat i bås
med
uattraktive personer. De søger ligesindede. Smukke mennesker vil ha' smukke
mennesker, sådan har det altid været. Der er bare ingen, der tør sige det
højt.«

Den slags kan man få bank for at sige, og Robert Hintze er faktisk blevet
fysisk forulempet af mennesker, der er rasende på ham.

»Men de rigtig vrede er primært dem, som er blevet afvist fra BP. Men de er
jo selv gået ind på tankegangen. De bliver bare vrede, fordi de ikke kommer
ind,« siger Robert Hintze, der få dage efter, at BP gik på nettet, udsendte
følgende pressemeddelelse under overskriften »De smukke jubler.«

»Flere tusinde mennesker har i de første uger efter åbningen af
BeautifulPeople, søgt om at komme ind. Men kun de smukkeste er kommet ind,
og det har sat
sindene i kog hos dem, der er blevet afvist. Imens jubler de indviede over,
at de nu kan mingle og date med et bredt udvalg af smukke mennesker.«

En mere end god forretning

Det er nu godt to år siden, og selvom Robert og hans medstiftere endnu ikke
er blevet millionærer, så er det telt i baghaven, de begyndte i, blevet
udskiftet
med bredplankede, hvidmalede, lyse forretningslokaler på Islands Brygge. De
lever alle tre af forretningen, og rent medlemsmæssigt er succeen
indiskutabel,
for køen foran de smukkes klub er lang. I dag er knap 10.000 sluppet ind,
mens 55.000 har forsøgt. Der er konstant omkring 50, der søger, men kun en
ud
af 12 mænd og en ud af 9 piger, kommer ind.

Pernille søgte ind, fordi hun havde hørt om det fra nogle veninder, og hun
syntes, det lød godt:

Fortsætter side 7

Fortsat fra forsiden...

»Jeg går meget i byen, men ikke så meget for at score, og det er også
begrænset hvor mange mænd, der tør komme op i baren, når man står med sine
lækre veninder
og drikker champagne. Men på BP tør de lidt mere. Jeg vidste, at jeg ville
komme ind. Jeg har masser af selvtillid, og jeg lagde et billede ind fra
Hawai,
hvor jeg var megabrun og havde hvid bikini på. Nu er jeg single, og derfor
har jeg lagt et rigtigt frækt billede på. Jo mere hud, jo vildere bliver
mændene.«

Pernille har sendt over 900 breve og har modtaget over 1.200 i de ti
måneder, hun har været på. Over 32.000 gange er der nogen, der har været
inde og se
hendes profil.

»Jeg ser selv på mændene. Hvis der er en, der er atrraktiv, og jeg har lyst
til gang i den, så kan jeg da godt finde på at skrive til ham og spørge, om
han ikke har lyst til at invitere mig på en date.«

Flertallets skønhedsideal

Enhver har chancen, men for at blive optaget på »BP« skal man sende et
tidssvarede og tydeligt billede ind. Man skal oplyse sin indkomst, sin
status på
arbejdsmarkedet, sin boligstatus og sin bilstatus. Profilen ligger så på
hjemmesiden i tre dage, og i de tre dage afgør de resterende medlemmer, om
man
er lækker nok. Hjemmesiden er ganske avanceret, og det er muligt hele tiden
at følge, hvordan stemmerne afgives. Ligger man efter tre dage i det grønne
felt, er man inde, men ligger man i det røde felt, er man ude. Mænd kan kun
stemme på kvinder og omvendt.

»Ellers ville det gå helt galt. Kvinderne ville rygstikke hinanden,« siger
Robert Hintze.

Det er ren junglelov, og det er også meningen. De svageste skal ikke ind,
for jo mere der slækkes på kravene, jo mere udvandes konceptet, og så mister
de
smukkes klub sin eksklusivitet.

De, der er kommet ind, stemmer derfor kun andre attraktive mennesker ind, og
man skal ikke sidde og følge stemmeafgivningen særlig længe, før det står
klart,
at de, der efter en gængs betragtning ikke er rimeligt smukke, må forsøge
sig andre steder.

Eller som Pernille udtrykker det: »En gang imellem er der nogen, der vejer
100 kilo eller mere, der forsøger at komme ind. Helt ærligt. Jeg fatter
ikke,
at de gør det. De ved jo, at de lider et kæmpe nederlag.«

På spørgsmålet, om det ikke er dårlig stil at være på en liste, hvor der kun
må være smukke mennesker, siger hun:

»Jeg har det fint med det. Det er jo de kolde facts, der afgør, om man er
inde eller ej. Mange mennesker føler, at der er noget moralsk forkert i det,
men
det har jeg ikke taget stilling til.«

Indvandrere har kun få muligheder for at komme ind og selv om mange
indvandrermænd ser godt ud, så kommer de aldrig ind.

»Det er hårdt, men egentlig er det vel bare en spejling af samfundet,« siger
Robert Hintze.

Det er en af denne verdens ilde hørte sandheder, at mænd søger smukke
kvinder, mens kvinder søger magtfulde mænd, og sådan er det også hos BP.

»Kvinderne går også efter udseende, men de er ikke lige så fikserede på det
som mænd. De ser langt mere på penge, status og personlighed. Man kan også
sige,
at den begavede, charmerende, ikke særligt pæne mand faktisk har en chance
for at blive stemt ind, men det har den begavede, men ikke så kønne kvinde,
overhovedet ikke,« siger Kasper Hjorth.

Mange af kvinderne har et helt almindeligt arbejde som frisør, kosmetolog
eller salgsassistent, og nogle af dem viser helt åbenlyst og tilsyneladende
kælelystent
ret meget af sig selv frem.

»Vi sætter dog en grænse. BP tillader ikke pornobilleder og pornosnak, og
det er under 5 procent af BPs medlemmer, som har decideret udfordrende
profilbilleder.
Set i forhold til alle andre datingsider er vi uhyre noble,« siger Robert
Hintze.

Alligevel benytter flere kvindelige medlemmer det interne forum til at
bebrejde andre kvinder, at de viser ret meget frem af det, som Gud har
skabt.

»Det er en klassisk problemstilling, hvor alle kneb gælder for at
positionere sin egen profil bedre i kampen om hannernes gunst. Så kan man
komme efter
dem, der tør vove pelsen, så gør man det. Faktum er dog, at mændene godt kan
lide at se på frække billeder, hvilket forklarer, hvorfor Top 5 ofte er
besat
af de mest udfordrende profiler,« siger Robert Hintze.

Også nogle mænd poserer i bar overkrop, mens andre af dem spiller på at lade
sig fotografere med statussymboler i baggrunden.

»Altså de mænd, der gerne vil optages og står med en Mercedes eller en båd
på billedet, de ryger jo lige ind. Det hjælper også, når der står
'selvstændig',
og manden er lidt oppe i årene. Han har lidt mere at byde på end en fattig
studerende,« som Pernille udtrykker det.

Samfund i samfundet

BeautifulPeople har været på nettet i godt to år, og i næste måned tager
Robert Hintze til England for at hjælpe englænderne med at introducere deres
hjemmeside.
Den skal hedde det samme, og de tre stiftere er også i gang med at bearbejde
Sverige, Schweiz og USA.

»Danmark er det eneste land, der har sådan en BP-side nu, men vi er
overbeviste om, at det vil blive spredt til resten af verden. Englænderne er
helt vilde,
og de amerikanere, jeg har talt med, tænder også på ideen. Planen er at gøre
BP til et globalt netværk. Så hvis man rejser til New York eller London, kan
man også gå til BP-fest der,« siger Robert Hintze.

I Danmark er BP allerede et samfund i samfundet for en del af deltagerne.
Når et medlem fra BP holder fest, kan han invitere til fest via hjemmesiden.
De,
der så har lyst til at komme med, kan skrive sig på, og så kan alle andre gå
ind og se, hvem der skal med til festen, hvor meget de tjener, hvilken
profil
de har, og hvordan de ser ud. Hvis det ser interessant ud, kan man melde
sig. Det er ikke nødvendigt, at kende værten. Bare man er BPer. Ude i byen
er
der også barer, hvor BeautifulPeople mennesker får rabat på drinks, og på
hjemmesiden dukker der hele tiden små spots op om, hvor BPere kan mødes i
aften.
Hvis de da ikke vælger at gå på restaurant Konrad eller natklubben Nasa, som
hører til de foretrukne mødesteder.

»Jeg stiller krav«

Gennemsnitligt er de 10.000 medlemmer inde på hjemmesiden to timer om dagen.
Pernille er ofte på endnu længere:

»Nu er jeg blevet single, så skriver jeg med en fem-seks mænd. Det bliver de
nok kede af at høre, men det er jo en jungle. Mændene er garanteret meget
værre.
De kaster om sig med breve.«

At det i høj grad handler om sex, lægger hverken stifterne, profilbillederne
eller Pernille skjul på, men hun har aldrig brugt siden til one-night
stands,
og hun synes, det er en meget nobel hjemmeside. Hendes egen primære grund
til at være der er også ganske klassisk. Det kan godt være, at hun er
fandenivoldsk,
men hun er også tryghedssøgende.

»Jeg drømmer om at finde prinsen på den hvide hest. Den mand, der kan give
mig ubegrænset kærlighed, så jeg kan få nogle dejlige børn, for det er det,
livet
handler om for mig. Jeg har ikke haft særlig meget familie i mit liv, så det
søger jeg, og det skal manden kunne give mig. Men jeg stiller krav. Han skal
se ud, så han kan fange mit blik, og han skal kunne matche min livsstil og
min selvbiografi. Og det kræver ikke så lidt,« siger Pernille.

Hun bladrer lidt i profilerne, og siger så: »Der har vi en dejlig læge, der
tjener 35.000 - 40.-000 om måneden. Den er sgu god nok.«

Han har taget sovekammerøjne på, og hans skikkelse er god. Hun har faktisk
skrevet lidt med ham og studerer ham ret nøje. Ud over at være læge har han
også
et andet job, og som Pernille siger:

»Han er også model. Kan det blive bedre?«

www.berlingske.dk

Fra : Sune Salminen

Dato : 07-02-05 23:02

alpha searcher wrote:
> [...]
>
> Med venlig hilsen
> Alpha Searcher
>
> Fra Berlingske Tidende søndag den 30. januar 2005

LOL hvor er det langt ude. Godt de har deres egen klub.

Hvad nu hvis man er enormt smuk men ikke har nogen penge?

Hvor går man så hen?

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Paul

Dato : 07-02-05 23:33

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad nu hvis man er enormt smuk men ikke har nogen penge?
>
> Hvor går man så hen?

Paris, Hollywood...

M.v.h.

Paul

Fra : Sune Salminen

Dato : 09-02-05 01:50

Paul wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Paris, Hollywood...

Det har man jo ikke råd til hvis man ikke har nogen penge....

-Sune

Fra : Paul

Dato : 09-02-05 10:16

> Det har man jo ikke råd til hvis man ikke har nogen penge....

Det koster da ikke alverden at gå til Paris... ;)

M.v.h.

Paul

Fra : Sune Salminen

Dato : 10-02-05 19:14

Paul wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Det koster da ikke alverden at gå til Paris... ;)

Haha, nej det er selvfølgelig rigtigt.

Spørgsmålet er så hvor lækker man er efter den gåtur!

-Sune

Fra : Peter Knutsen

Dato : 10-02-05 11:56

Sune Salminen wrote:
> alpha searcher wrote:
[...]
> LOL hvor er det langt ude. Godt de har deres egen klub.
>
> Hvad nu hvis man er enormt smuk men ikke har nogen penge?
>
> Hvor går man så hen?

Artiklen antyder at kriterierne reelt er forskellige for
mænd og kvinder.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Sune Salminen

Dato : 10-02-05 19:13

Peter Knutsen wrote:
> [...]
>
> Artiklen antyder at kriterierne reelt er forskellige for
> mænd og kvinder.

Selvfølgelig. Mændende må godt være grimme (mindre attraktive) hvis bare
de er rige.
Kvinderne skal bare være appetitlige og villige.

Personligt synes jeg at kvinder også gerne må have lidt penge!

-Sune