Derfor har jeg aldrig kysset.
Fra : Hobert Idiart

Dato : 27-01-05 02:05

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 27-01-05 04:58

On Thu, 27 Jan 2005 02:04:41 +0100, Hobert Idiart <in@your.dreams>
wrote:

>http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=277906

????
The page cannot be displayed
The page you are looking for is currently unavailable. The Web site
might be experiencing technical difficulties, or you may need to
adjust your browser settings

--

Mv.
Bo M Mogensen

All history does unfold.Down here it's made of wood and wire
And my body is on fire ,And God is never far away.

Fra : Non-Desperado

Dato : 27-01-05 09:26

Bo M Mogensen <chokmah@spamcop.net> skrev:

> [...]
>The page you are looking for is currently unavailable. The Web site
>might be experiencing technical difficulties, or you may need to

Uden at have trykket på linket, er jeg dog overbevist om at det
er artiklen om den svenske undersøgelse af hvor mange parasitter
og andre "ting" der overføres, når to mennesker beslutter sig for
at tungekysse.

Specielt hvis de har dårlig mundhygiejne.

Men Hobert har vist overset hvor mange forurenede partikler der
er i den luft han indånder, og dog trækker han vejret. *G*
- -
Non-Desperado

Fra : Rado

Dato : 27-01-05 21:01

On Thu, 27 Jan 2005 09:26:29 +0100, Non-Desperado
<nogetskulledenjoheddeFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

> [...]
>er artiklen om den svenske undersøgelse af hvor mange parasitter
>og andre "ting" der overføres, når to mennesker beslutter sig for

Tja, hvis alle render rundt med de samme parasitter kan det vel være
ligemeget. Så kan man jo ikke få noget man ikke allerede har. Man kan
man endda undgå indavl i bestanden.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 27-01-05 21:37

> [...]
>er artiklen om den svenske undersøgelse af hvor mange parasitter
>og andre "ting" der overføres, når to mennesker beslutter sig for

jeg mener nu bestemt hvis man kysser med tungen og ikke bliver slået
omkuld af den andens bakterier så styrker det ens imun forsvar ...?

Fra : Non-Desperado

Dato : 27-01-05 23:55

>jeg mener nu bestemt hvis man kysser med tungen og ikke bliver slået
>omkuld af den andens bakterier så styrker det ens imun forsvar ...?

Korrekt, og en østrigsk forsker har påvist at det at pille næse
og efterfølgende spise bussemændene faktisk virker på samme måde
som vaccine.

Eller som min mormor engang sagde: "Man skal have syv pund skidt
om året." *G*
- -
Non-Desperado

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-01-05 04:20

On Thu, 27 Jan 2005 23:54:47 +0100, Non-Desperado
<nogetskulledenjoheddeFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

>Eller som min mormor engang sagde: "Man skal have syv pund skidt
>om året." *G*

så er dte sgu da godt jeg er stor ryger

Fra : Bo Warming

Dato : 28-01-05 06:09

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse

> så er dte sgu da godt jeg er stor ryger

Røg er så steril som urin. Og giftene vænner man sig nok til.

Tørt skidt fra jorden har ikke mange smittekim. Men slim fra naboens mund
eller skede er nok fuld af potentielt farlige virus og bakterier - dvs giver
den vaccination imod sygdomme, som Seruminstituttet idag hylder, idet de
forklarer civilisationens eksplosive vækst i allergi ved at vi ikke får
trænet vort immunforsvar ved de naturlige pund af mikrobeskidt.

At Danmarks levealder er lavere end japanernes skyldes efter min vurdering
ikke vor mere afslappede holdning til snavs, men at vor moraliseren,
skyldfølelse, lovjungle osv smadrer selvtillid.

"Snavs lyser, hvis solen vil skinne på det." Goethe, men han var ret normalt
renlig. Blev tussegammel. Adlød sine instinkter. DET er klogt.

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 28-01-05 08:36

> Tørt skidt fra jorden har ikke mange smittekim.

Det passer nu ikke helt. Jord har potentielt mange forskellige sjove
ting....

Svampe hyfer
Tetanus
En lang række bakterier lader sig indtørre og kan holde sig i live i flere
år, når de igen udsættes for en godt miljø (f.eks. den menneskelige krop),
en klassiker her ville være miltbrand (det er jo så moderne lige nu...)

--
Med venlig hilsen/Best regards

René Ernst Nielsen
www.fotographi.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-05 02:49

"René Ernst Nielsen" <kontakt@fotographi.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en klassiker her ville være miltbrand (det er jo så moderne lige nu...)

Blodforgiftning og meget andet grimt kan komme fra jord ind i sår, men
drysser du muld fra haven på dine havregryn i stedet for puddersukker
dagligt, bliver du næppe syg.

Infektion rammer når immunforsvaret er nede - that is the point

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 29-01-05 09:41

> Infektion rammer når immunforsvaret er nede - that is the point

Infektionen rammer når den har muligheden, du behøver ikke at have et nedsat
immunforsvar for at få stivkrampe, hvis du er uheldig og smider jord i dit
sår...

Men det er selvfølgeligt rigtigt at når immunforsvaret er svækket (enten
generelt eller lokalt) så er risikoen for infektion større. Men et for
immunforsvar udelukker ikke infektion, hvor mange har ikke prøvet at få en
bullen finger, har fået forkølelse, herpes infektion ved munden osv...

Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-05 11:15

> [...]
> immunforsvar udelukker ikke infektion, hvor mange har ikke prøvet at få en
> bullen finger, har fået forkølelse, herpes infektion ved munden osv...

Ja, og mæslinger smitter gennem et nøglehul. Hvis du ikke har haft det. Og
er dødelig i ulande

Stivkrampe og andet var ikke medtaget i min generalisering, tak

Ved man nok til at skelne mellem lokal og generel immunnedsættelse, eller
hvordan definerer du?

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 29-01-05 13:43

> Ved man nok til at skelne mellem lokal og generel immunnedsættelse, eller
> hvordan definerer du?

I mit lille sind ville jeg kalde det en generel immunnedsættelse hvis
patienten har f.eks. AIDS, knoglemarvspåvirkning (enten generel over alle
celletyper, eller mere specifik over leukocytter), ved behandling med
immunsupprimerende stoffer (f.eks. efter transplantationer, eller ved
autoimmune sygdomme).

En lokal nedsættelse af immunforsvaret kan skyldes behandling med
immunsupprimerende stoffer (f.eks. indsprøjtning af binyrebarkhormon i knæ
med gigt), hvis du har et område med en dårligere blodforsyning (f.eks. en
sukkersyge patient med infektioner i foden, som har dårlig blodforsyning
pga. åreforkalkning).

En immunolog ville nok kunne komme med mange flere og mere spidsfindige
eksempler...

Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-05 13:48

> [...]
> celletyper, eller mere specifik over leukocytter), ved behandling med
> immunsupprimerende stoffer (f.eks. efter transplantationer, eller ved

Jeg tror AIDS skyldes generel immunnedsættelse, men når organismens svage
punkt bliver angrebet og sygdom udvikles der, så forbliver infektionernes
forkus ofte dette lokale sted.

> En lokal nedsættelse af immunforsvaret kan skyldes behandling med
> immunsupprimerende stoffer (f.eks. indsprøjtning af binyrebarkhormon i knæ

her er vi ikke uenige om det lokale

> med gigt), hvis du har et område med en dårligere blodforsyning (f.eks. en
> sukkersyge patient med infektioner i foden, som har dårlig blodforsyning
> pga. åreforkalkning).

Hvis kys skal give infektion, skal man nok have blister, rifter eller
lignende i munden. OG generelt nedsat forsvar.

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 29-01-05 17:04

Hej Bo

Jeg har kun en enkelt kommentar, og jeg tror egentlig vi er enige, men lige
for at klargøre tingene:

> Jeg tror AIDS skyldes generel immunnedsættelse,

AIDS er jo defineret som en et ERHVERVET (pga HIV) nedsat immunforsvar (man
får HIV, og det går over i AIDS, når man får en af flere følgesygdomme). Så
AIDS kommer ikke af et dårlig immunforsvar, men derimod medfører det et
dårligt immunforsvar...

Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-05 18:07

> [...]
> får HIV, og det går over i AIDS, når man får en af flere følgesygdomme).

> AIDS kommer ikke af et dårlig immunforsvar, men derimod medfører det et

Mon ikke man FØRST skal have lidt beskadigelse af immunapparatets T-celler
og antistofdannelse og hvide blodlegemer osv osv
OG SÅ ER MAN UHELDIG MED SMITTEKIM(som ville være ufarlig for en stærk
hetero)
og D E R E F T E R ruller lavinen og man rutcher ned til kronisk sygdom
eller død - altså at vi begge har ret, og det siger jeg ikke for den gode
stemnings skyld

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 29-01-05 19:10

> Mon ikke man FØRST skal have lidt beskadigelse af immunapparatets T-celler
> og antistofdannelse og hvide blodlegemer osv osv
> OG SÅ ER MAN UHELDIG MED SMITTEKIM

Nej egentlig ikke, risikoen for smitte er vist omkring de 5% hvis man dyrker
ikke beskyttet sex, men denne risiko forøges mange gange hvis man i forvejen
har en kønssygdom. Dette er specielt et problem i f.eks. Afrika, hvor der er
en stor del af befolkningen der har kønssygdomme, og derfor også nemmere
bliver smittet med HIV (og nu begynder problemet så også med børn der
smittes i føtallivet/ved fødslen)

(som ville være ufarlig for en stærk
> hetero)
Ja, dem er der åbenbart ikke så mange af mere, da flere og flere
heteroseksuelle personer smittes

> og D E R E F T E R ruller lavinen og man rutcher ned til kronisk sygdom
> eller død - altså at vi begge har ret, og det siger jeg ikke for den gode
> stemnings skyld
Ikke helt enig, og det siger jeg ikke bare for den gode stemnings skyld

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-01-05 22:16

On Fri, 28 Jan 2005 06:08:58 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Tørt skidt fra jorden har ikke mange smittekim.

er det noget du ved ?

Fra : G.B.

Dato : 29-01-05 22:42

Bo M Mogensen <chokmah@spamcop.net> skrev i meddelelsen

> er det noget du ved ?

Næppe, for det passer ikke. At Warming skulle kunne være cand. scient. i
kemi, er da lidt af en gåde, hvis det passer. Det er i hver fald ikke
biokemi eller mikrobiologi, han ved noget om.

Selv sygehjælpere, sygeplejersker eller laboranter kan fortælle dig, at det
første man gør med patienter som har sår forurenet med jord, er at give en
stivkrampevaccination.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Bo Warming

Dato : 31-01-05 02:49

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> wrote in message

> er det noget du ved ?

Antrax(miltbrand) spitter via tørre sporer fx i støv. Hvilke andre sygdomme
kender du, som kan overføres således?

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 31-01-05 08:53

> Antrax(miltbrand) spitter via tørre sporer fx i støv. Hvilke andre
> sygdomme kender du, som kan overføres således?

Der er faktisk en del virussygdomme, som kan klare indtørring. Dette kan
være et problem i børne institutioner (en hånd i munden, masser af savl,
denne hånd sættes ned på en bord, det tørrer ind, ingen ligger mærke til
det, en pædagog kommer til at sætte hånden der, og fører smitten videre...)

Det er jo selvfølgelig ikke det samme som smittekim i jorden, men jeg vil
mene at en del svampetyper (de hyfe dannende kunne klare ovenstående), og så
er der selvfølgelig prionsygdommende, men det er i en begrænset periode de
kan klare sig i jord...

Fra : Bo Warming

Dato : 31-01-05 09:08

"René Ernst Nielsen" <kontakt@fotographi.dk> wrote in message

> [...]
> så er der selvfølgelig prionsygdommende, men det er i en begrænset periode

Kogalskab er eneste interessante prionsygdom, og kræver måske benmel
Der er ikke sikre beviser på at børnehavesmitten sker som du teoretiserer om
fra dit virkelighedsfjerne tastatur

Det er muligt - og måske aldrig sket. Måske luftbåren smitte dominerer når
svæklinge børn presses sammen af social lyst og evt af små lokaler.

Hvor har vi andre kyssesygdomme end syfilis, gonore (begge helbreder
organismen ofte selv) og EppsteinBarr-virus(mononukleose kaldet kyssesyge -
for virussen er et mysterium og læger elsker røverhistorier til at dække
over deres uvidenhed)

Skridtkys - her har vi smitteopsoring, men mundkys er ikke som mad-smitte
der ofte kræver store bakteriemængder.
Sorry - det eneste vi ved er at vi intet ved. Udover at nærhed gir TENDENS
til smitte, og det kan jo også have psykiske årsager. Tingene er aldrig
holdt effektivt ude fra hinanden.

Hospitaler er deprimerende - det er måske vigtigste årsag til at de er
virkelige SYGEHUSE der skaber sygdom. Og at koncentration af smittebærere
muliggør smitte er måske også vigtigt - måske sygeplejerskepsyke ikke er så
uskyldig som opofrende florencenightingaletyper vil påstå.
Elskende par udstråler optimisme - så måske de kan boltre sig i
smitstof-skyer og -strømme. HVEM VED?

Nogle så sygdomme kræver meget lidt smitstof fx mæslinger, fordi hornhinden
er angrebspunkt.

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 31-01-05 12:47

> Kogalskab er eneste interessante prionsygdom, og kræver måske benmel

Prionet er jo et forkert drejet protein, så reelt kan det jo forefindes
andre steder end benmel (f.eks. ophobning i nervevæv...)

> Der er ikke sikre beviser på at børnehavesmitten sker som du teoretiserer
> om fra dit virkelighedsfjerne tastatur

De ligeså virkelighedsfjerne mikrobiologer mener nu at det sker sådan. En af
grundende til dette er nok, at man kan dyrke disse viruser efter de er
indtørret...

> Det er muligt - og måske aldrig sket. Måske luftbåren smitte dominerer når
> svæklinge børn presses sammen af social lyst og evt af små lokaler.

Det er jo MEGET få reelt luftbårne vius der findes, de fleste overføres vha.
aerosoler, gennem host og nys...

> Hvor har vi andre kyssesygdomme end syfilis, gonore (begge helbreder
> organismen ofte selv)

Og alligevel er kommer mange folk til lægen med dem, og får et skud
pencillin. Syfillis er specielt en grim en (the great imitator), som hvis
den går i sit tredje stadium kan medføre demens paralytika, med vilde syns
og hørehallucinationer, samt kraftigt forringet kognitive egenskaber.

og EppsteinBarr-virus(mononukleose kaldet kyssesyge -
> for virussen er et mysterium og læger elsker røverhistorier til at dække
> over deres uvidenhed)
Nu findes der jo en lang række virss der er i "familie" med EB virus, disse
giver alt fra kyssesår, kyssesyge, herpes på genitalierne, og
livmoderhalskræft... Alt efter hvilken specifik virus der er tale om...

> Skridtkys - her har vi smitteopsoring, men mundkys er ikke som mad-smitte
> der ofte kræver store bakteriemængder.

Dette forstår jeg ikke rigtig...

> Sorry - det eneste vi ved er at vi intet ved. Udover at nærhed gir TENDENS
> til smitte, og det kan jo også have psykiske årsager.

Vi ved at vi kan fremprovokere en symptomrække ved at påføre mennesker en
række virus, bakterier osv. Vi ved desuden at når personer har en række
symptomer kan vi ofte påvise en bestemt virus, bakterie, parasit osv...

> [...]
> muliggør smitte er måske også vigtigt - måske sygeplejerskepsyke ikke er
> så uskyldig som opofrende florencenightingaletyper vil påstå.

En del af grunden til sygehusene har en øget koncentration af infektioner
skyldes at personer der er indlagt kommer i et bakteriemiljø, der er gjort
stærkere af den øgede brug af bakterier (altså resistens udvikling), men man
ser også mange patienter med et lokalt og generelt nedsat immunforsvar...

Fra : Bo Warming

Dato : 31-01-05 14:26

> Prionet er jo et forkert drejet protein, så reelt kan det jo forefindes
> andre steder end benmel (f.eks. ophobning i nervevæv...)

Er alle kvægdestruktions-tiltag temmelig hysteriske?

> De ligeså virkelighedsfjerne mikrobiologer mener nu at det sker sådan. En
> af grundende til dette er nok, at man kan dyrke disse viruser efter de er
> indtørret...

Den spredte viden kan stykkes sammen så dit børnehavesmittescenarie lyder
overbevisende "Circumstantaal evidence" og den kan ikke modbevises. Men
dybest set er vi ude i løst gætværk om hvornår sådant opstår - og kysning
bør ses som ufarlig

> Det er jo MEGET få reelt luftbårne vius der findes, de fleste overføres
> vha. aerosoler, gennem host og nys...

Dråbeinfektion har man forklaret TB med - og vinduer i Brumleby skulle give
sol så spyt fik dræbt smitten. Men tror nogen IDAG på hvad Viggo Christensen
& Co gjorde til guddommelig viden i årtier?

> [...]
> den går i sit tredje stadium kan medføre demens paralytika, med vilde syns
> og hørehallucinationer, samt kraftigt forringet kognitive egenskaber.

Og permanganat op i urinlederne fik gjort infektionen RIGTIG FARLIG ved at
den så nåede indre organer.
De hvidkitlede moralister var ofte mere straffende end gavnende
Laissez faire havde nok gavnet den udryddelse af VD der skete.

> [...]
> disse giver alt fra kyssesår, kyssesyge, herpes på genitalierne, og
> livmoderhalskræft... Alt efter hvilken specifik virus der er tale om...

Endelig noget man ved noget om - og så er det for kompliceret til at være
brugbart.

> Vi ved at vi kan fremprovokere en symptomrække ved at påføre mennesker en
> række virus, bakterier osv. Vi ved desuden at når personer har en række
> symptomer kan vi ofte påvise en bestemt virus, bakterie, parasit osv...

Hvis du har sikker viden om hvordan infektioner er blevet effektivt
forebygget , er jeg nysgerrig. At kloakering bragte lort væk fra drikkevand,
så kolera forsvandt, er det eneste jeg tror ret meget på.
Og at penicillin er smart symptombehandling, sføli. Og at kondom er 100%
forebyggelse

> [...]
> stærkere af den øgede brug af bakterier (altså resistens udvikling), men
> man ser også mange patienter med et lokalt og generelt nedsat

Jeg afviser ikke sådan maskinfejlsmodel.
Men følgende minister kunne næsten få mig til at stemme socialdemokratisk

! Hvis man som syg hjemme havde det lige så uroligt som på et
hospital, ville lægen sige: "Dette her går ikke, De må indlægges!"
K.K. Steincke

" Man kan kun have tiltro til en statistik, når man selv har
forfalsket den. Winston Churchill

" "Tager man pukkelen fra den pukkelryggede, så tager man hans ånd fra
ham - således siger folket. Og giver man den blinde øjne at se med, vil han
se alt for mange slemme ting på jorden: så at han vil forbande den, som
helbredte ham. Men den, der får den lamme til at løbe, volder ham blot den
største skade: for næppe kan han atter løbe, førend hans laster løber af med
ham - således siger folket om krøblingene.

" Hvis en læge behandler en forkølelse, vil den gå væk i løbet af to
uger. Lader man forkølelsen passe sig selv, vil den være overstået på
fjorten dage. Gloria Silverstein

"Selv den bedste er der noget at væmmes ved; og selv den bedste er noget,
der må overvindes! - Åh, mine brødre, der er megen visdom i, at der er meget
skidt til i verden! Nietzsche

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 31-01-05 15:36

> Er alle kvægdestruktions-tiltag temmelig hysteriske?
Nej det var ikke det jeg skrev, jeg skrev at prioner findes andre steder end
i benmel (og det er ikke i benmelet at problemet er, det er i rygmarven og i
hjernen)

> [...]
> overbevisende "Circumstantaal evidence" og den kan ikke modbevises. Men
> dybest set er vi ude i løst gætværk om hvornår sådant opstår - og kysning

Kysning er i det store hele ufarligt. Om al videnskab er gætværk, er nok
mere en filosofisk diskussion...

> Dråbeinfektion har man forklaret TB med - og vinduer i Brumleby skulle
> give sol så spyt fik dræbt smitten. Men tror nogen IDAG på hvad Viggo
> Christensen & Co gjorde til guddommelig viden i årtier?

Man har forklaret mange andre infektioner end TB med dråbeinfektion

> Og permanganat op i urinlederne fik gjort infektionen RIGTIG FARLIG ved at
> den så nåede indre organer.
> De hvidkitlede moralister var ofte mere straffende end gavnende

Her kan jeg ikke se hvordan permanganat op i urinvejene har at gøre med
syfillis og gonorre, samt hvordan det hele hænger sammen med pencillin...

> Laissez faire havde nok gavnet den udryddelse af VD der skete.

> Endelig noget man ved noget om - og så er det for kompliceret til at være
> brugbart.

Ikke for kompliceret, og overhovedet ikke for svært til at være brugbart.
Man er bl.a. ved at teste en vaccine mod den specifikke herpes infektion der
giver livmoderhals kræft. Det er da brugbart !!!

> [...]
> drikkevand, så kolera forsvandt, er det eneste jeg tror ret meget på.
> Og at penicillin er smart symptombehandling, sføli. Og at kondom er 100%

At forskellige andre typer antibiotika fungerer mod forskellige typer
bakterier. At man kan forebygge HIV infektion hos ufødte børn hvis mor og
far har AIDS/HIV. At man nu, på forsøgsbasis, kan vaccinere sig ud af
livmoderhals kræft. At man kan forebygge postoperative infektioner ved at
give i.v. antibiotika under operationer, at man kan fjerne en stor del af
infektioner man kender ved at sterilisere de redskaber man arbejder med, man
kan tilbageholde herpes infektioner med lamisil, osv......

> Jeg afviser ikke sådan maskinfejlsmodel.

Fint, den er også ret anerkendt...

> Men følgende minister kunne næsten få mig til at stemme socialdemokratisk

Så er det vist ikke en et normalt sygehus du skal på...

Sikken en masse fine citater...

Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-05 10:43

> Man har forklaret mange andre infektioner end TB med dråbeinfektion

Og det er en skandale at man løj at lyse boliger forebyggede TV

> Her kan jeg ikke se hvordan permanganat op i urinvejene har at gøre med
> syfillis og gonorre, samt hvordan det hele hænger sammen med pencillin...

I mange årtier forværrede man mild VD-smitte ved at sprøjte permanganat op
Læger straffede og vidste ikke noget om evt gavn - der var næppe nogen.

> [...]
> infektioner man kender ved at sterilisere de redskaber man arbejder med,
> man kan tilbageholde herpes infektioner med lamisil, osv......

Lamisil er godt mod svampe, men herpes virker det ikke på. Jeg troede at
du var læge, siden du er så begejstret for lægekunst.
Forsøgsmæssig vaccination er ikke et fremskridt før HVIS det viser sig at
virke. Så mht kyssesyge er vi på bar bund p.t.
Antibiotika er bekvemme - men selvhjælp har fordele, når ikke livsfare eller
frugtbarhedsfare.

> Så er det vist ikke en et normalt sygehus du skal på...

Man skal slet ikke på sygehus når man aldrig er syg Uenig?

snip

> Sikken en masse fine citater...

Ja, og tiltrængt kritik af den overdrevne opreklamering af lægers indsats.
Noget du er uenig i,?

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 01-02-05 11:14

> I mange årtier forværrede man mild VD-smitte ved at sprøjte permanganat
> op
> Læger straffede og vidste ikke noget om evt gavn - der var næppe nogen.

Nu er lægevidenskaben jo kommet til det, at man ikke ændrer en standard
behandling til noget andet, uden man ved at den nye behandling er bedre
(altså man har lavet kliniske studier der bekræftet at den nye behandling er
bedre end den gamle)...

> Lamisil er godt mod svampe, men herpes virker det ikke på. Jeg troede at
> du var læge, siden du er så begejstret for lægekunst.

Det er helt rigtigt, jeg ved ikke lige hvor mit hovedet var henne, da jeg
skrev dette, der skulle have stået aciclovir...

> Antibiotika er bekvemme - men selvhjælp har fordele, når ikke livsfare
> eller frugtbarhedsfare.

Det er jo pga. antibiotika, at mange sygdomme ikke mere er dødelige (f.eks.
lungebetændelse, ascenderende urinvejsinfektioner, mange postoperative
infektioner...)

> Man skal slet ikke på sygehus når man aldrig er syg Uenig?

Hvis man ikke er syg, skal man ikke på sygehus, det er rigtigt. Men der er
jo personer som ikke selv kan vurdere om de er syge, og derfor findes der jo
både psykiatriloven, og paragraffer der tillader tvangsbehandling af
legemlig sygdom...

> Ja, og tiltrængt kritik af den overdrevne opreklamering af lægers indsats.
> Noget du er uenig i,?

Jeg har ikke læst citaterne, så blot at de var der, og tænkte at de da var
fine, men umiddelbart ikke har noget at gøre med nutiden...

Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-05 15:09

> [...]
> behandling til noget andet, uden man ved at den nye behandling er bedre
> (altså man har lavet kliniske studier der bekræftet at den nye behandling

Sporene fra fortiden skræmmer. Moraliserende lægekunst bør man være på vagt
overfor.

> Det er helt rigtigt, jeg ved ikke lige hvor mit hovedet var henne, da jeg
> skrev dette, der skulle have stået aciclovir...

Men helle ikke det er løsning på alle herpesproblemer

> Det er jo pga. antibiotika, at mange sygdomme ikke mere er dødelige
> (f.eks. lungebetændelse, ascenderende urinvejsinfektioner, mange
> postoperative infektioner...)

Heldigvis har jeg aldrig haft brug for antibiotika, men at det er berettiget
ved visse livstruende situationer modsiger jeg ikke.
Jeg mener et "naturlig vaccination" er bedst når "det man ikke dør af
bliver man stærkere af" - min farbror blev meget ældre end sine 4 søskende
og tog aldrig medicin.

> [...]
> jo personer som ikke selv kan vurdere om de er syge, og derfor findes der
> jo både psykiatriloven, og paragraffer der tillader tvangsbehandling af

Denne tvang bør ofte ses som grundlovsstridig.
Lærer har stort ordforråd og bør kunne overbevise til frivillig behandling.
Kun når fare for andre, bør tvang komme på tale.
At de fleste ufrivillige indlæggelser sker på gule papirer illustrerer , at
læger ofte er magtinstans og ikke helbredere.

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 01-02-05 17:42

> Sporene fra fortiden skræmmer. Moraliserende lægekunst bør man være på
> vagt overfor.

Det er korrekt, men jeg mener du at man er på rette spor med kliniske
undersøgelser, der forsøger at vise om der er forskel i effekten af 2
forskellige behandlinger. Det er et fremskridt fra "gamle" dage, hvor det
var nok, at overlægen sagde at behandlingen var bedre

> Men helle ikke det er løsning på alle herpesproblemer

Nej slet ikke, men det er da fantastisk, til f.eks. ezcema herpaticum hos
f.eks. psoriasis patienter. Dette er nu ikke længere dødeligt...

> [...]

> Jeg mener et "naturlig vaccination" er bedst når "det man ikke dør af
> bliver man stærkere af" - min farbror blev meget ældre end sine 4 søskende

Det var da en god argumentation, min farfar røg hele sit liv, og han blev 99
år gammel, så rygning er ikke farligt !

> Denne tvang bør ofte ses som grundlovsstridig.

Det mener domstolene godt nok ikke...

> Lærer har stort ordforråd og bør kunne overbevise til frivillig
> behandling.
Det kan vi også tit, men ikke altid, og derfor er dette en nødvendighed...

> Kun når fare for andre, bør tvang komme på tale.

Hvad med fare for sig selv, det opfylder jo ligeså meget kriterierne for en
rød indlæggelse...

> At de fleste ufrivillige indlæggelser sker på gule papirer illustrerer ,
> at læger ofte er magtinstans og ikke helbredere.

http://64.233.187.104/search?q=cache:PeusSWVuW5MJ:www.dadlnet.dk/ufl/0240/VP-html/VP37353.htm+fordelingen+tvangsindl%C3%A6ggelser&hl=da

Det originale link er desværre inde på dadlnet, og det er password
beskyttet. Man kan her læse at ca. 45% af alle tvangsindlæggelser er på gule
papirer, altså på behandlingsindikation, de sidste 55 % må altså være fare
indikationen. Desuden kan man læse at DK i forhold til mange andre lande,
har forholdvist få tvangsindlæggelser...

Nu skal jeg desværre på arbejde, og kommer først til min egen computer igen
d. 9/1 om aftenen, men jeg håber da at vi kan fortsætte diskussionen der...

Fra : Bo Warming

Dato : 02-02-05 06:50

> [...]
> forskellige behandlinger. Det er et fremskridt fra "gamle" dage, hvor det
> var nok, at overlægen sagde at behandlingen var bedre

Nej, der er ikke fremskridt i forhold til fortiden, for lægeantal er
fordoblet så skadevirkninger er mindst så slemme som i noget tidligere årti

> Nej slet ikke, men det er da fantastisk, til f.eks. ezcema herpaticum hos
> f.eks. psoriasis patienter. Dette er nu ikke længere dødeligt...

Jeg har psoriasis på fødderne, og medicin virker dårligt. Det er mit indtryk
af at denne psykosomatiske sygdom ikke er aftaget, fordi sortimentet af
remedier er mangedoblet.
Dengang man kaldte det spledalskhed, var udstødelsen så extrem, at
dødelighed kom på tale.

> Det var da en god argumentation, min farfar røg hele sit liv, og han blev
> 99 år gammel, så rygning er ikke farligt !

Begge tilfælde viser at vanetænkning er forkastelig, og der bør være
personlig frihed til at adlyde den indre domstols kloge stemme, og ALDRIG
BØR STATEN STØTTE ØKONOMISK det smagsdommeri, som flertallet hylderi

> Det mener domstolene godt nok ikke...

Jo det mener du i visse tilfælde, og hvis ikke du er diktaturtilhænger så
kæmper du med næb og klør for personlig frihed dvs AL TVIVL SKAL KOMME
INDIVIDET TIL GODE, når konformisterne ivrer for tvang.

> Det kan vi også tit, men ikke altid, og derfor er dette en nødvendighed...

Forklar at det kan kaldes NØD-vendigt at bure folk inde for at påtvinge dem
noget, som smagsdommer kalder "for deres eget bedste".

Kun hvis livsfare, kan du tage det dyre ord NØD-vendigt i din mund.
Forklar hvorfor der er overvægt af goder ved
_dyr tvangsbehandling_,
når der er folk som frivilligt ønsker hjælp, der er på venteliste.
Du antyder at du er læge men det er du blevet fornylig siden du ikke er i
mit lægekatalog - prøv at distancer dig fra studiets hjernevask om, at der
er overvægt af fordele ved nuværende tradition for tvang.
Du må have DOKUMENTATION, hvis du vil knægte frihedsrettighederne.

> Hvad med fare for sig selv, det opfylder jo ligeså meget kriterierne for
> en rød indlæggelse...

Hvis jeg vil slå mig ihjel, er du en uetisk person, hvis du stopper mig.
Ofte stoppes folk på halvvejen af udenforståendes nævenyttige indgreb, og
de nævenyttige dømmer til liv i invaliditet.

> [...]
> fare indikationen. Desuden kan man læse at DK i forhold til mange andre
> lande, har forholdvist få tvangsindlæggelser...

Jeg afventer at du copypaster nogle detaljer - forhåbentlig er fare adskilt
i 1. fare FOR ANDRE, som er det berettigede, og 2. fare for personen selv,
hvor tvang er anti-demokratisk.

Hvor lusket at DADL ikke lægger videnskabelig oplysning offentligt og gratis
frem.

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 09-02-05 19:46

> Nej, der er ikke fremskridt i forhold til fortiden, for lægeantal er
> fordoblet så skadevirkninger er mindst så slemme som i noget tidligere
> årti

Det kommer jo an på om man mener at lægerne kun gør skade. Hvis de også gør
godt, er forbedringerne også mangedoblet

> Jeg har psoriasis på fødderne, og medicin virker dårligt. Det er mit
> indtryk af at denne psykosomatiske sygdom ikke er aftaget, fordi
> sortimentet af remedier er mangedoblet.

Jeg tror ikke incidensen er aftaget, men sværhedsgraden er generelt
aftaget...

> Begge tilfælde viser at vanetænkning er forkastelig, og der bør være
> personlig frihed til at adlyde den indre domstols kloge stemme, og ALDRIG
> BØR STATEN STØTTE ØKONOMISK det smagsdommeri, som flertallet hylderi

Hvad skal staten så støtte, nu er der jo bred enighed om en del
behandlinger, studier osv. og det er jo sådanne ting at staten godkender og
støtter

> Jo det mener du i visse tilfælde, og hvis ikke du er diktaturtilhænger så
> kæmper du med næb og klør for personlig frihed dvs AL TVIVL SKAL KOMME
> INDIVIDET TIL GODE, når konformisterne ivrer for tvang.

Ja personlighed frihed for personer som har kapacitet til at kunne
administrere den, det er ikke ensbetydende med, at psykotiske personer ikke
kan behandles vha. tvang...

> Forklar at det kan kaldes NØD-vendigt at bure folk inde for at påtvinge
> dem noget, som smagsdommer kalder "for deres eget bedste".

En anorektisk pige, som nægter at spise, hendes vægt er nede på 25 kg, hun
mener stadig selv hun er fed når hun ser sig i spejlet. Hun har ikke noget
dødsønske, men vil ikke have behandling i form af væske og sondemad, samt
indskrænkning af hendes muligheder for at dyrke motion.

En manisk mand, der bruger alle sine penge, horer omkring, splitter sin
familie, og sover ikke. Han har forestillinger om at han kan trylle og
derved tjene penge på casino. Han er desuden specielt udvalgt af gud til at
redde jorden...

> Kun hvis livsfare, kan du tage det dyre ord NØD-vendigt i din mund.
> Forklar hvorfor der er overvægt af goder ved
> _dyr tvangsbehandling_,
> når der er folk som frivilligt ønsker hjælp, der er på venteliste.

Der er forskel på hvor akut problemet er...

> Du antyder at du er læge men det er du blevet fornylig siden du ikke er i
> mit lægekatalog - prøv at distancer dig fra studiets hjernevask om, at der
> er overvægt af fordele ved nuværende tradition for tvang.

Jeg er IKKE læge (endnu), jeg arbejder som lægevikar, og er på 11 semester
på medicinstudiet.

> Du må have DOKUMENTATION, hvis du vil knægte frihedsrettighederne.

Det er jo svært at få anden dokumentation, end det interview og den
fortolkning af interviewet som lægen laver. Man kan ikke tage en blodprøve
og sige at en pt. er psykotisk.

Det er der jo delte meninger om...

> Hvis jeg vil slå mig ihjel, er du en uetisk person, hvis du stopper mig.

Okay, endnu engang, det er din mening... Hvis en svært deprimeret patient
har selvmordstanker, er det da samfundets opgave at hjælpe patienten ud af
denne depression, hvis dette lykkedes vil selvmordstankerne forsvinde
igen...

> Jeg afventer at du copypaster nogle detaljer - forhåbentlig er fare
> adskilt i 1. fare FOR ANDRE, som er det berettigede, og 2. fare for
> personen selv, hvor tvang er anti-demokratisk.

Kan ikke copy-paste, kun henvise til linket...

> Hvor lusket at DADL ikke lægger videnskabelig oplysning offentligt og
> gratis frem.

Sådan er det jo...

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 01-02-05 17:14

> Og det er en skandale at man løj at lyse boliger forebyggede TV

Ja man ser jo tydeligt at folk der bor i lyse boliger ser mere TV end folk
der bor i mørke boliger.

Lad os ved lov vedtage at der ikke må bygges lyse boliger, på den måde skal
vi nok sørge for at fremtidens unge kommer til at se mindre TV, og det vil
jo nok være sundt for dem.

Og da dette ikke har noget med sex at gøre futter jet til sundhed.

Lars

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-02-05 04:32

On Mon, 31 Jan 2005 02:49:28 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> wrote in message

>Antrax(miltbrand) spitter via tørre sporer fx i støv. Hvilke andre sygdomme
>kender du, som kan overføres således?

aner det ikke men du synes at postulere uden kilde ref.

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-01-05 10:06

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> wrote in message

Søg hjælp.

Per V.

Fra : Bo Warming

Dato : 28-01-05 06:11

> "Hobert Idiart" <in@your.dreams> wrote in message

> Søg hjælp.

Søg især hjælp fra din indre domstol, din intuition, din bondefornuft. De
der kysser meget er ultra-sunde. Selvtillid er vigtigere end mikrober

Fra : ThomasB

Dato : 28-01-05 12:05

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse
> [...]

Gu' er det da ej, derfor du ikke har kysset. Det er fordi ingen har gidet
kysse dig.

Fra : Hobert Idiart

Dato : 28-01-05 22:30

ThomasB wrote:
> "Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse

> Gu' er det da ej, derfor du ikke har kysset. Det er fordi ingen har gidet
> kysse dig.

Hvorfor skulle nogen også ønske at kysse mig, når de ikke ved, at jeg
eksisterer?
Jeg forlader jo sjældent mit hjem.

Fra : ThomasB

Dato : 29-01-05 12:49

> Hvorfor skulle nogen også ønske at kysse mig, når de ikke ved, at jeg
> eksisterer?
> Jeg forlader jo sjældent mit hjem.

Så lad være med at sige "der har jeg aldrig kysset", skriv "jeg har aldrig
kysset fordi ingen kender mig"..

Fra : Hobert Idiart

Dato : 30-01-05 01:34

ThomasB wrote:

> Så lad være med at sige "der har jeg aldrig kysset", skriv "jeg har aldrig
> kysset fordi ingen kender mig"..

Hvis der var en, som kendte mig og ville kysse, ville jeg selvfølgelig
nægte, netop pga at det er uhygiejnisk og ulækkert.

Fra : Per Vadmand

Dato : 30-01-05 10:40

> Hvis der var en, som kendte mig og ville kysse, ville jeg selvfølgelig
> nægte, netop pga at det er uhygiejnisk og ulækkert.

Endnu en gang: Søg hjælp!

Per V.

Fra : Hobert Idiart

Dato : 30-01-05 17:08

Per Vadmand wrote:
> "Hobert Idiart" <in@your.dreams> wrote in message

> Endnu en gang: Søg hjælp!

Hvorfor?
Det er da mere folk som tungekysser, som burde søge hjælp!
Hvorfor kan folk ikke nøjes med et kys på kinden eller panden?

Fra : Bo Warming

Dato : 30-01-05 17:26

> Hvorfor?
> Det er da mere folk som tungekysser, som burde søge hjælp!
> Hvorfor kan folk ikke nøjes med et kys på kinden eller panden?

Jeg kan bedre lide engelske gentlemen der hilser med et nik end russere der
omfavner

Men for mig er det lækkert fordi det er opreklameret

"Kys er, hvad der er blevet tilbage af paradisets sprog.
Joseph Conrad

"Kysset er den mest oprigtige form for smiger. Anonym

" En kvinder ønsker ikke så meget selve kysset, som bevidstheden
om, at hun indgyder ham lyst til at kysse hende.
Elizabeth Hyatt-Woolf

"Et kys er en forespørgsel på anden etage om der er ledigt på
første.AgatheChristie og Art Garfield

"Man bør undgå sex med kvinder. Det fører til kysseri - og inden man ved af
det skal man også snakke med dem. Steve Martin

Fra : nusle nuslesen

Dato : 30-01-05 18:31

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse

Hej,

> Hvorfor kan folk ikke nøjes med et kys på kinden eller panden?

Det ville du vide, hvis du havde prøvet det andet.

mange hilsner

Fra : Nana Sørensen

Dato : 01-02-05 01:04

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse

> Hvorfor?
> Det er da mere folk som tungekysser, som burde søge hjælp!
> Hvorfor kan folk ikke nøjes med et kys på kinden eller panden?

Fordi det er dejligt at tungekysse. og fordi man gerne vil være tæt på den
man kysser.

Fra : Hobert Idiart

Dato : 01-02-05 01:09

Nana Sørensen wrote:

> Fordi det er dejligt at tungekysse. og fordi man gerne vil være tæt på den
> man kysser.

Det forstår jeg ikke.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 02-02-05 19:16

> Det forstår jeg ikke.

Har du prøvet det?

Fra : Bo Warming

Dato : 03-02-05 02:08

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in message

> "Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet det?
For den meget ensomme mand opleves det i starten som "væk fra
fremmedgørelsen"

Senere opdages det, at intet er så let som at lyve falske kærlighedsfølelser
via kys og orgasmestøn, og kvinder er beregnennde sataner, der bedyrer "jeg
elsker dig" natten før de lukker bankkonto og indleder skilsmisse uden
samkvemsret med de fælles børn.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 01-02-05 01:03

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse

> Hvis der var en, som kendte mig og ville kysse, ville jeg selvfølgelig
> nægte, netop pga at det er uhygiejnisk og ulækkert.

Hmm... ja, det er det. Og det er fedt. Det er rart og dejligt at kysse.
Sex er også dybt uhygiejnisk, men superlækkert. Hvis man gerne vil have en
normal kontakt til andre mennesker, og det vil de fleste gerne, så bliver
det nødvendigvis uhygiejnisk. Selv et håndtryk kan overføre div snask.

Fra : Hobert Idiart

Dato : 01-02-05 01:26

Nana Sørensen wrote:

> [...]
> normal kontakt til andre mennesker, og det vil de fleste gerne, så bliver
> det nødvendigvis uhygiejnisk. Selv et håndtryk kan overføre div snask.

Ja, derfor er jeg ikke meget for håndtryk. Under alle omstændigheder
skal jeg vaske hænder ret hurtigt bagefter.
Fysisk kontakt med andre mennesker nyder jeg aldrig og jeg føler heller
ikke behov for den kontakt. Derfor holder jeg mig herhjemme alene, hvor
jeg kan slappe af i fred og ro.
At jeg ikke arbejder mere, er derfor også en stor lettelse, da jeg
slipper for at finde på undskyldninger, om hvorfor jeg ikke spiser nede
i kantinen sammen med alle de andre og hvorfor jeg ikke er med til
firmafesterne. Jeg kan huske, at min chef tit blev sur over min
manglende deltagelse ved de sociale arrangementer.
Min store frygt er, at kommunen på trods af mine helbredsproblemer
finder på, at tvangsaktivere mig et sted, hvor der er mange mennesker.
Hver gang jeg modtager et brev fra kommunen, galopere mit hjerte af
angst. Ligesom når min telefon ringer, eller det ringer/banker på min
hoveddør.
Jeg vil bare være i fred.

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-02-05 10:01

> Hver gang jeg modtager et brev fra kommunen, galopere mit hjerte af angst.
> Ligesom når min telefon ringer, eller det ringer/banker på min hoveddør.
> Jeg vil bare være i fred.

Helt seriøst: Du behøver ikke at have det sådan. Der er hjælp at få, så du
kan få et bedre liv, hvor du ikke behøver at være bange hele tiden.

Per V.

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 01-02-05 17:11

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse

> Hver gang jeg modtager et brev fra kommunen, galopere mit hjerte af angst.

Pas på Hobart, hende sagsbehandleren har rørt ved brevet, og hun har sikkert
også slikket på det da hun skulle klistre det til.

Dernæst har rådhusbetjenten rørt ved det da han har bragt det til posthuset.

Og postbudet har også røre ved det.

Det er fyldt med bakterier, så det er sikkert bedst at brænde det uden at
åbne det.

Lars

Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-05 22:00

"Lars Wagner Hansen" <l-hansen@REMOVEpost4.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Og postbudet har også røre ved det.
>
> Det er fyldt med bakterier, så det er sikkert bedst at brænde det uden at

Titusinder af danskere har hvert år lange perioder med fobi og det lyder i
den retning når man er angst for overtrædelse af hygiejne-regulativerne.

Jeg så igår premirefilmen The Aviator om et geni med succes, der fik
drivkraft til opfindelser og investeringer ud af den "indre dæmon" som det
var han hans mors pålæg om konstant håndvask drev ham til vanvid.
Man kan - i dette reelle tilfælde - have frivilligt harem af jordens
smukkeste filmstjerner selvom man har fobi mod bakterier og i Howard Hughes
tilfældet tisser i glasflasker for ikke at skulle ud på det svinske toilet.
Piger bærer over med alt - når man er milliardær.

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 01-02-05 22:18

> Titusinder af danskere har hvert år lange perioder med fobi og det lyder i
> den retning når man er angst for overtrædelse af hygiejne-regulativerne.

Ja men Hobart lyder nu mest af alt som en Troll. Det er nu altså også
påfaldende at der i følge Danmarks Statistik kun er 0-2 personer der hedder
Hobart, og 0-2 personer der hedder Idiart i Danmark på 1/1-2005.

Selvfølgelig kan Hobart Idiart bare være Hobarts internetnavn, men det er nu
påfaldende.

Lars

Fra : Bo Warming

Dato : 02-02-05 06:34

> [...]
> hedder Hobart, og 0-2 personer der hedder Idiart i Danmark på 1/1-2005.
>
> Selvfølgelig kan Hobart Idiart bare være Hobarts internetnavn, men det er

Måske halvdelen af de der har pigenavn på nettet er mænd. Lad os gå ind på
spøgen og skabe sjov, ballade, debat og oplysning som om tingene er som
facaden.
Hobart udstiller en fobi imod snavs.
Mit råd er at han ignorerer den - al fobi forsvinder når man har travlt

Fra : Anita

Dato : 01-02-05 18:13

Hobert Idiart wrote:
> [...]
> Hver gang jeg modtager et brev fra kommunen, galopere mit hjerte af
> angst. Ligesom når min telefon ringer, eller det ringer/banker på min

Nu har flere andre tidligere kommenteret dine indlæg med noget så
intelligent som "Søg hjælp". Her mener jeg dog man kan tale om en reel årsag
til det. Hvis man har så vanskeligt ved at indgå i samfundet, som du her
beskriver, burde man tilbydes hjælp til at håndtere angst m.v.

Du skriver så meget om at man ikke må udnytte systemet osv. Men hvorfor
søger du så ikke behandling for disse psykiske problemer, så du igen kan
blive arbejdsdygtig og dermed selvforsørgende?

Det er ikke sikkert, det kan lade sig gøre at nå så langt, men man kan da i
det mindste forsøge. Alternativet er at leve resten af dine dage som du gør
nu. Vil det være lykken?

Venligst Anita

Fra : Hobert Idiart

Dato : 01-02-05 21:26

Anita wrote:

> Du skriver så meget om at man ikke må udnytte systemet osv. Men hvorfor
> søger du så ikke behandling for disse psykiske problemer, så du igen kan
> blive arbejdsdygtig og dermed selvforsørgende?

Det der primært gør, at jeg ikke kan arbejde, er fysiske problemer, ikke
psykiske. De psykiske unormaliteter har jeg altid lidt af i mere eller
mindre grad, altså også i de mange år på arbejdsmarkedet. Disse er så
desværre blevet voldsommere med årene.

> [...]
> det mindste forsøge. Alternativet er at leve resten af dine dage som du gør

Jeg mener, at man kan blive tilfreds med sit liv her på Jorden, men
aldrig lykkelig.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 01-02-05 21:43

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse

Hej,

> Jeg mener, at man kan blive tilfreds med sit liv her på Jorden, men
> aldrig lykkelig.

De fleste mennesker er så lykkelige, som de har besluttet sig til at være.

Så du har ret - du kan blive tilfreds, men aldrig lykkelig. Det har du jo
besluttet.

Jeg derimod, jeg er indimellem lykkelig, og det bliver jeg igen (idag har
jeg _igen_ arbejdet for meget, så jeg er heeelt smadret - derfor er jeg
"kun" tilfreds).

mange hilsner

Fra : Anita

Dato : 01-02-05 22:08

Hobert Idiart wrote:

> [...]
> eller mindre grad, altså også i de mange år på arbejdsmarkedet. Disse
> er så desværre blevet voldsommere med årene.

Ikke desto mindre grund til at søge hjælp og få bearbejdet frygten for
livet.

> Jeg mener, at man kan blive tilfreds med sit liv her på Jorden, men
> aldrig lykkelig.

Jeg ville aldrig være tilfreds med bare at være "tilfreds" resten af mit
liv. Om du kan det, må være op til dig. Jeg tror desværre du en dag vil
opdage, at du er gået glip af meget.

Venligst Anita

Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-05 22:08

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> wrote in message

> Jeg mener, at man kan blive tilfreds med sit liv her på Jorden, men aldrig
> lykkelig.

"De ved ej, at de blot søger jagten og ingenlunde byttet(lykken er at være
på vej) Pascal (og Strindberg, Goethe, Lars Lilholdt m.fl.)

'Den der vil lære at juble i vilden sky må også være forberedt på
at blive bedrøvet til døden.'Nietzsche

" Hvad er lykke? Den følelses, at magten tiltager - at modstanden
overvindes Nietzsche

Lykken er at være sig selv nok. Aristotles

Når man er lykkelig, er det ikke nødvendigt, at man er glad.
Hjalmar Bergman

Så tumler jeg fra begær til nydelse, og længes efter min nydelse
efter begæret. Goethe

Tag altid lykken på forskud, ellers kommer den aldrig. Aksel
Sandemose

You will never be happy if you continue to search for what
happiness consists of. You will never live if you are looking for the
meaning of life. Albert Camus

LYKKE = At åbne et vindue og slippe en bi ud.
Kinesisk ordsprog

Nu skal jeg fortælle en historie om LYKKEN KAN LIGGE I EN PIND"Vi kender
alle sammen lykken.nogle ser den år ud, år ind. andre kun i visse åringer,
på en enkelt dag, ja der gives de mennesker, som kun een eneste gang i deres
liv er den, men se den gør vi alle. HC Andersen

Fra : Nette

Dato : 01-02-05 21:25

"Anita" skrev

> Nu har flere andre tidligere kommenteret dine indlæg med noget så
> intelligent som "Søg hjælp".

Hejsa.

Jeg har ikke fulgt gruppen i et par måneder, da der har været meget andet på
tapetet.
Jeg har derfor ikke hilst på dig før, Hobert Idiart.

Som jeg kan forstå på Anita her, har flere opfordret dig til at søge hjælp.
Det vil jeg også gøre. Mine alarmklokker ringede, da jeg læste de ord, du
har skrevet herover. Du er NØD til at søge noget prof. hjælp. Både for din
egen og for dine omgivelsers skyld.
Sådan som du fortæller, du har det, er mere almindeligt end du tror og
rigtig mange kan via prof. hjælp komme rigtig langt og rigtig mange kan
lægge det bag sig.

Så for alt i verdenen,- kom ud af busken og gå til din læge. - En tur i
skoven en forårsdag er så livsbekræftende, det slet ikke kan beskrives.

Nette

Fra : Nana Sørensen

Dato : 02-02-05 19:18

> [...]
> Ligesom når min telefon ringer, eller det ringer/banker på min hoveddør.

Det du beskriver lyder mere som en angstneurose, end et frit valg.

Hvorfor vaske hænder efter et håndtryk, da det langt de fleste gange (99,9)
ikke medfører nogen gener?

Fra : Bo Warming

Dato : 03-02-05 02:11

> [...]
>
> Det du beskriver lyder mere som en angstneurose, end et frit valg.
>
> Hvorfor vaske hænder efter et håndtryk, da det langt de fleste gange

Hvorfor ikke adlyde sin indre stemme - se "The Aviator" om et
samfujndsgavnligt supergeni med hygiejne-fobisk neurose, der bidrager til
hans lykke

Det er ikke nødvendigvis dumt af en chef kun at ansætte folk, der skaber
julefrokost-harmoni (og dermed aldrig muslimer)

Angstneuroser glider man umærkeligt ud af ved at ignorere dem - terapeuter
kan aldrig gavne.

Fra : PerX ...

Dato : 29-01-05 00:59

In article <35qt19F4qk9iaU1@individual.net>, in@your.dreams says...

Bemærk, man *udveksler* parasitter. Så 40000 af dine pakker sydfrugterne
og smutter og til snuskebassen mens hendes vader den anden vej. Noget
for noget. Eller er det mere ideen med indvandre du er imod? :)

Fra : Hobert Idiart

Dato : 29-01-05 01:26

PerX ... wrote:
> [...]
> og smutter og til snuskebassen mens hendes vader den anden vej. Noget
> for noget. Eller er det mere ideen med indvandre du er imod? :)

I den her sammenhæng, ja.
Ellers ikke.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 01-02-05 01:06

> I den her sammenhæng, ja. Ellers ikke.

Inhaler et kondom imprægneret i bakteriedræbende middel. Og SSSSHHHH!!!!

Fra : Nana Sørensen

Dato : 01-02-05 01:06

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og smutter og til snuskebassen mens hendes vader den anden vej. Noget
> for noget. Eller er det mere ideen med indvandre du er imod? :)

Ja, måske udligner det endda hinanden? Man kan jo ikke vide om
kyssepartneres baktusser er BEDRE end ens egne. *værsgod, du får mine gustne
bakterier, lækre bakterier i exchange, takker*

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 01-02-05 14:49

Nana Sørensen wrote:

-snip-

> Ja, måske udligner det endda hinanden? Man kan jo ikke vide om
> kyssepartneres baktusser er BEDRE end ens egne. *værsgod, du får mine gustne
> bakterier, lækre bakterier i exchange, takker*

Folk i par-forhold lever vist længere end singler... Er der ikke noget
om det?

Så det betyder faktisk at selvom der er mange bakterier, så styrker det
faktisk folk i par-forhold, er min konklusion.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Bo Warming

Dato : 02-02-05 06:43

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> wrote in message
> [...]
>
> Så det betyder faktisk at selvom der er mange bakterier, så styrker det
> faktisk folk i par-forhold, er min konklusion.

Folk der kysser er nok så selvtillids-høje at selv den værste mikrobe ikke
kan slå rod. Vi har en læge iblandt os igen om det par dage Rene Ernst
Nielsen, lad os se om han kan bifalde den forklaring på at kys er
uskadeligt.

EKSEMPLER PÅ RoS MELLEM ELSKENDE, som går usårlig for mikrober

Grunden til at elskende aldrig keder sig, når de er sammen,
er den at de altid taler om sig selv.Rochefoucauld

Hør nu, søde Malle, sig mig Din Mening ganske oprigtigt! Er det ikke en
frivillig Sag om han vil gi'e de 250 eller ikke: jeg tvinger ham jo ikke
dertil?Du tvinger vist Ingen til at gi'e Dig Noget, kjere Johan, dertil er
Du altfor ædel og uegennytting.Og Skavanken, den behøver jeg da ikke at tale
om?Du veed jo slet ikke om Hesten feiler noget, Du troer det jo kun.Ja, ikke
sandt? Jeg kan jo ikke se Dyret indvendigt! Godnat, Du er en sød Kone,
Godnat!Frits Jurgensen