murbier
Fra : Steen Jeberg

Dato : 24-05-01 07:42

Jeg har fået nye indflyttere, en sværm af bier der har slået sig
ned i murværket. Har du et godt råd til hvordan jeg slipper af
med dem.

MVH Steen Jeberg
steen@jeberg.nu

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 24-05-01 08:11

"
> Jeg har fået nye indflyttere, en sværm af bier der har slået sig
> ned i murværket. Har du et godt råd til hvordan jeg slipper af
> med dem.
Hej.
Der er noget der ikke stemmer, er du sikker på det er murbier? For i så fald
kommer de ikke som en sværm, men som enkelte bier der er udklækket i din mur
hvor der er lagt æg i efteråret. De lever enkelt vis i nogle huller langt
ind i fugerne, de graver selv hullerne og lægger et æg i hver og næste
generation kommer ud til efteråret, så kan du se pus på soklen. Brug en
fluesmækker et på timer de dage sole skinner og de er aktive. Ellers bestil
en murer til at fuge huset om. Men de er flerårrige.
M.V.H. Gunnar

Fra : jso

Dato : 24-05-01 08:10

brug Trinol 810