Andet multimedie
bentjuul 3670
mpg > jpg
Fra : bo rattenborg

Dato : 24-05-01 01:21

Findes der et program der kan omsætte et mpg klip til enkelt billeder ?
f.eks. hver 5 billede eller lign.

Bo

Fra : Niels Andersen

Dato : 24-05-01 11:43

"bo rattenborg" <bo.rattenborg@[no spam]mail.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der et program der kan omsætte et mpg klip til enkelt billeder ?

Det kan fx. TMPGEnc, som er freeware.

> f.eks. hver 5 billede eller lign.

Hmm... Du kan nedsætte antallet af billeder pr. sekund med VirtualDub, så
vidt jeg husker.
VirtualDub er også gratis, det er vist enda frit...

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jan Langholm

Dato : 24-05-01 14:34

"bo rattenborg" <bo.rattenborg@[no spam]mail.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der et program der kan omsætte et mpg klip til enkelt billeder ?
> f.eks. hver 5 billede eller lign.
>
> Bo

Her er linksene til de af programmer Niels har foreslået:
TMPGEnc..:
http://www.tmpgenc.com/e_main.html

VirtualDub...:

Gå ind her.:
http://www.all4you.dk/freeware/ENGELSKEGrafikHylde_4.html

og scroll ned til VirtualDub

Jan Langholm
www.all4you.dk (dansk og engelsk freeware)
"De bedste ting i livet, er gratis"

Fra : Niels Andersen

Dato : 24-05-01 17:12

"Jan Langholm" <langholm@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> VirtualDub...:

http://www.google.com/search?q=virtualdub
Første link er:
http://www186.pair.com/vdub/
Som er den officielle hjemmeside.

Måske er det en dårlig vane, men når google giver den rigtige side som
nummer 1, ser jeg ingen grund til at slå det op for folk. :)
Jeg har desuden en "GoogleBar" eller hvad den nu hedder... Dvs. jeg skriver
bare fx. "virtualdub" og klikker på firkløveren (I feel lucky), og så er jeg
på VirtualDub's hjemmeside.

Mvh.

Niels Andersen