/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Erfaringer med Aprilia RS 50
Fra : RpR


Dato : 24-05-01 00:21

Hvad er gruppens erfaring med RS 50'eren? Jeg tænker her på svage punkter
osv.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"Den dag lorten stiger i pris, bliver de fattige født uden røvhul"
--





 
 
Michael Vestergaard (24-05-2001)
Kommentar
Fra : Michael Vestergaard


Dato : 24-05-01 11:00

Jeg har kørt RS i 1½ år og har ingen problemer haft overhovedet. Den eneste
fejl der har været er utætte pakdåser i forgaflen.

Jeg kender en Aprilia-mekaniker som har fortalt, at de ingen problemer havde
med RS, men derimod en hel del med scootermodellerne.

Min eneste anke mod RS er, at plasten er farvet og ikke malet. Maling bliver
ikke så let ridset og kan poleres op. Joh... så kunne forlyset også godt
være kraftigere.

Det er min erfaring, at hvis den tunes kan det give problemer med at der
opstår frigear mellem de højere gear, specielt når der skiftes ved +10000
omdr. Det er dog let at afhjælpe ved at justere gearpedalen således at den
kommer længere ned mod "jorden". Dette letter og gør opskiftning meget mere
præcist og problemet forsvinder.

MVH Michael





John Joe (24-05-2001)
Kommentar
Fra : John Joe


Dato : 24-05-01 13:04

> Jeg har kørt RS i 1½ år og har ingen problemer haft overhovedet. Den
eneste
> fejl der har været er utætte pakdåser i forgaflen.
>
snip

Er den ellers kvik?
Er den "udholdelig" med neddroslingen?
Bliver man tit stoppet af panerne?



Morten Olsson (24-05-2001)
Kommentar
Fra : Morten Olsson


Dato : 24-05-01 14:15

Min ven havde en RS'er i et års tid. Så vidt jeg husker var det eneste der
var gjort, at udstødningen var afdroslet - og den
rendte vel omkring en 100 stykker. Han har ikke haft nogen mekaniske
problemer med den - og politiet her i Roskilde har
ikke skabt problemer - i hvert tilfælde ikke når man bare kører efter de
skiltede hastigheder...

Jeg synes dog stadig at det er >rigtig< mange penge at give for noget som i
sidste ende bare er en hurtig knallert...

Kunne forestille mig at den rykker godt med cylinder-kit

Morten

"John Joe" <noemailaddress@anydomain.fantasyland> skrev i en meddelelse
news:UM6P6.184$LZ5.2793@news.get2net.dk...
> > Jeg har kørt RS i 1½ år og har ingen problemer haft overhovedet. Den
> eneste
> > fejl der har været er utætte pakdåser i forgaflen.
> >
> snip
>
> Er den ellers kvik?
> Er den "udholdelig" med neddroslingen?
> Bliver man tit stoppet af panerne?
>
>



Seth-Enoch (25-05-2001)
Kommentar
Fra : Seth-Enoch


Dato : 25-05-01 01:42

>
> Er den ellers kvik?
En af mine kammerater har sådan en svend, og jeg har prøvet den, og der er
pænt meget ryk i, den skal dog over 5000omdrejninger mener jeg...

> Er den "udholdelig" med neddroslingen?
JA! og det er med stort J! Den er langsommere end en pensionist i kørestol
opad et bjerg. Den er såååå langsom, det er faktisk umuligt at køre den ud i
gearne. Han havde den oppe på 45km/t én gang, på en lige vej og det var
medvind. Men når begrænsningen bliver fjernet så er der sq gang i svinet :)

> Bliver man tit stoppet af panerne?
Han er vist aldrig blevet standset, og han køre rundt i Holstebro...

BTW den er til salg... Jeg kan ikke lige huske mandens E-Mail, men i kan da
skrive til mig, så skal jeg lige fixe mailen...

--
Seth-Enoch



Dennis Sørensen (25-05-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Sørensen


Dato : 25-05-01 10:38


> > Er den ellers kvik?
> En af mine kammerater har sådan en svend, og jeg har prøvet den, og der er
> pænt meget ryk i, den skal dog over 5000omdrejninger mener jeg...

Har Prøvet den samme maskine
Den er noget langsommer end de scooter jeg har prøvet i optræk
Men tophastigheder er tilgengælt god på grund af de 6g


DDS
GSX-R 250; FS1-DX; Giliera; Peugeot Zenith sport






Seth-Enoch (25-05-2001)
Kommentar
Fra : Seth-Enoch


Dato : 25-05-01 20:11

> Har Prøvet den samme maskine
yes yes...

> Den er noget langsommer end de scooter jeg har prøvet i optræk
Du er godt klar over at der skal skiftes gear ved +10k omdrejninger, og ikke
ved 3k, eller hvor du nu har gjordt det, for jeg synes sq der er ok ryk i
den? :)

> Men tophastigheder er tilgengælt god på grund af de 6g
6g?

--
Seth-Enoch



John Joe (25-05-2001)
Kommentar
Fra : John Joe


Dato : 25-05-01 11:37

"Seth-Enoch" <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
news:icqP6.112$rB3.9034@news010.worldonline.dk...
> > Har Prøvet den samme maskine
> yes yes...
>
> > Den er noget langsommer end de scooter jeg har prøvet i optræk
> Du er godt klar over at der skal skiftes gear ved +10k omdrejninger, og
ikke
> ved 3k, eller hvor du nu har gjordt det, for jeg synes sq der er ok ryk i
> den? :)
>

OK, lyder mere sandsynligt end at den skulle få baghjul af nogle små
scootere. Men selvfølgelig er det der klart at fx en 125cc scooter kan give
konkurrence.

> > Men tophastigheder er tilgengælt god på grund af de 6g
> 6g?
>

Formodentlig 6 gear. Hvis den kunne give et tryk på 6 G ved acceleration
ville det da være ok...



Dennis Sørensen (26-05-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Sørensen


Dato : 26-05-01 05:33

>Du er godt klar over at der skal skiftes gear ved +10k omdrejninger, og
ikke
>ved 3k, eller hvor du nu har gjordt det, for jeg synes sq der er ok ryk i
>den? :)

Jeg køre til daglig på en maskine der skal køres mellem 9k-17k før at der
sker noget, så jeg ved når der skal skiftes gear. Og
Du syntes der er ok ryk i den- tjaa du tøffer jo oxo rundt på en puch

>OK, lyder mere sandsynligt end at den skulle få baghjul af nogle små
>scootere. Men selvfølgelig er det der klart at fx en 125cc scooter kan give
>konkurrence.

De fleste scooter er meget hurtig i optrækket på grund af deres variomatic
halløjsa.
Jeg har selv svært ved at følge med dem på min GSX-R 250, når vi letter fra
land i et lyskryds.

> Formodentlig 6 gear. Hvis den kunne give et tryk på 6 G ved acceleration
> ville det da være ok...

lol






Seth-Enoch (26-05-2001)
Kommentar
Fra : Seth-Enoch


Dato : 26-05-01 05:42

> Jeg køre til daglig på en maskine der skal køres mellem 9k-17k før at der
> sker noget, så jeg ved når der skal skiftes gear. Og
> Du syntes der er ok ryk i den- tjaa du tøffer jo oxo rundt på en puch

Den jeg sammenligner den med er din Scooter, og på hans er der mere ryk
i....

--
Seth-Enoch



John Joe (25-05-2001)
Kommentar
Fra : John Joe


Dato : 25-05-01 11:11

KLIP
> Har Prøvet den samme maskine
> Den er noget langsommer end de scooter jeg har prøvet i optræk

Var det med eller uden kunstig motor begrænsning?

> Men tophastigheder er tilgengælt god på grund af de 6g

Burde de ikke også have positiv indflydelse på optrækket i forhold til
automatisk? Men med begrænsning kommer den vel heller ikke ordentligt op i
omdrejninger.

>
>
KLIP



John Joe (25-05-2001)
Kommentar
Fra : John Joe


Dato : 25-05-01 13:07

> ikke så let ridset og kan poleres op. Joh... så kunne forlyset også godt
> være kraftigere.
>

Så er din model fra 98 eller før ikke? Lyset skulle vist været forbedret fra
1999.



Ukendt (24-05-2001)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-05-01 23:37

> Hvad er gruppens erfaring med RS 50'eren? Jeg tænker her på svage punkter
> osv.
Vil du have dig sådan en??





RpR (25-05-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 25-05-01 05:49

>Vil du have dig sådan en??

Det tror jeg.
Jeg er træt at af skulle bruge en masse tid og penge på Politiet fordi jeg
har tunet min 30'er.
og efter manges udsagn lader de 45'erne være i fred sålænge de overholder
den skiltede hastighed.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"Den dag lorten stiger i pris, bliver de fattige født uden røvhul"
--



Anders Houmark (25-05-2001)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 25-05-01 16:55


RpR skrev i meddelelsen <9eko8n$g95$1@news.inet.tele.dk>...
>>Vil du have dig sådan en??
>
>Det tror jeg.
>Jeg er træt at af skulle bruge en masse tid og penge på Politiet fordi jeg
>har tunet min 30'er.
>og efter manges udsagn lader de 45'erne være i fred sålænge de overholder
>den skiltede hastighed.

Okay lad os sige du tager bilkørekort ( ved ikke om du har gjort? ) det
siger vi så koster 10000kroner. Så er der knallerten som også lige koster
25000 / 20000 eller hvordan er det nu med prisen på den? Jeg er ikke helt
sikker men mener det er deropad.
Så kører du stadig for hurtigt, du kan risikere at blive stoppet og blive
indkaldt til syn fordi du kører for stærkt..
Det er alligevel en god sjat penge.

Du kunne jo købe MC kort, købe en brugt gsx250-r for omkring de 20000 og så
være godt kørene, hvor du lovligt kører 60 / 80 eller 90 eller hvordan
fartgrænserne lige er dernede i Nordborg ( ja i har nogle M0F0 store veje jo
:)

--
Mvh Anders Houmark
"It's an insane world, but I'm proud of being part of it"
Bill Hick



John Joe (25-05-2001)
Kommentar
Fra : John Joe


Dato : 25-05-01 17:47

KLIP
> Okay lad os sige du tager bilkørekort ( ved ikke om du har gjort? ) det
> siger vi så koster 10000kroner. Så er der knallerten som også lige koster
> 25000 / 20000 eller hvordan er det nu med prisen på den? Jeg er ikke helt
> sikker men mener det er deropad.
> Så kører du stadig for hurtigt, du kan risikere at blive stoppet og blive
> indkaldt til syn fordi du kører for stærkt..
> Det er alligevel en god sjat penge.
>
> Du kunne jo købe MC kort, købe en brugt gsx250-r for omkring de 20000 og

> være godt kørene, hvor du lovligt kører 60 / 80 eller 90 eller hvordan
> fartgrænserne lige er dernede i Nordborg ( ja i har nogle M0F0 store veje
jo
> :)
>

Bilkørekort er generelt mere praktisk at have end MCkørekort. Især hvis man
fx bor hos sine forældrene med bil. De fleste vil vel gerne have
bilkørekort. Så lad os sige at man alligevel gerne vil have kat. B kort
eller har det i forvejen.

En brugt RS50 koster ca. 15000 kr. Den påkrævede ansvarsforsikring er på
under 1000 kr./året. Så er der benzin og reperation og det er det.

Jeg har tænkt over en RS125 eller 250, men de koster simpelthen alt for
meget. En brugt 125 koster vel 40000. Og så kørekort til 10000. Og så dyrere
registreringsafgift og forsikring. Hvis der ikke var afgifter på lavkubik
cyklerne, ville jeg nok overveje en RS125 mere seriøst. Og så ville jeg også
have et MC kørekort hvor jeg ville lære nogle sikkerhedsting osv. - blive
mere sikker trafikkant. Men det forslag som var oppe for et par dage siden,
forkastede de dumme socialister.



RpR (25-05-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 25-05-01 21:17

>Bilkørekort er generelt mere praktisk at have end MCkørekort. Især hvis man
>fx bor hos sine forældrene med bil. De fleste vil vel gerne have
>bilkørekort. Så lad os sige at man alligevel gerne vil have kat. B kort
>eller har det i forvejen.
>
>En brugt RS50 koster ca. 15000 kr. Den påkrævede ansvarsforsikring er på
>under 1000 kr./året. Så er der benzin og reperation og det er det.

Nemlig, også det jeg tænkte på.
Og til Anders med bøderne: Jeg kender kun 2 der er blevet stoppet på deres
45'ere, og det var fordi de ikke overholdt den skiltede hastighedsgrænse.
Desuden kigger de færreste betjente efter MC lignende apparater der bare
glider med traffikken...

Kiggede også lidt på en Derbi GPR 50 R, der er magen til den Cagiva Mito 80
RR jeg havde (bortset fra at den ikke har nær så mange hypper, heh..). Den
kørte godt, og så har den det plus at tanken er et enormt bagagerum =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"Den dag lorten stiger i pris, bliver de fattige født uden røvhul"
--



John Joe (25-05-2001)
Kommentar
Fra : John Joe


Dato : 25-05-01 23:36

KLIP
> Kiggede også lidt på en Derbi GPR 50 R, der er magen til den Cagiva Mito
80
> RR jeg havde (bortset fra at den ikke har nær så mange hypper, heh..). Den
> kørte godt, og så har den det plus at tanken er et enormt bagagerum =)
>
Har set den på Nettet. Den ser bare ikke ligeså lækker ud som Aprilia'en. Og
det at Apriliaen er lidt mere udbredt gør den nok lidt nemmere at have med
at gøre (køb/salg/reperation/dele etc.). Men det ser ud til at den ellers
har fint udstyr, fx skivebremser på begge hjul og den bagageplads du
omtaler. Hvor er benzinen?



RpR (26-05-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 26-05-01 12:12

>Har set den på Nettet. Den ser bare ikke ligeså lækker ud som Aprilia'en.
Og
>det at Apriliaen er lidt mere udbredt gør den nok lidt nemmere at have med
>at gøre (køb/salg/reperation/dele etc.). Men det ser ud til at den ellers
>har fint udstyr, fx skivebremser på begge hjul og den bagageplads du
>omtaler. Hvor er benzinen?

Enig med henhold til udseendet, Prillen ser noget mere fuldført ud!
Benzintanken er under sædet =)
Man flipper passager sædet op og fylder på =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"Den dag lorten stiger i pris, bliver de fattige født uden røvhul"
--



Anders Houmark (26-05-2001)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 26-05-01 18:12


RpR skrev i meddelelsen <9emekt$92$1@news.inet.tele.dk>...
>>Bilkørekort er generelt mere praktisk at have end MCkørekort. Især hvis
man
>>fx bor hos sine forældrene med bil. De fleste vil vel gerne have
>>bilkørekort. Så lad os sige at man alligevel gerne vil have kat. B kort
>>eller har det i forvejen.
>>
>>En brugt RS50 koster ca. 15000 kr. Den påkrævede ansvarsforsikring er på
>>under 1000 kr./året. Så er der benzin og reperation og det er det.
>
>Nemlig, også det jeg tænkte på.

Ja ok, jeg bor også hjemme, og nu har mine forældre ikke bil ( har ikke haft
imens jeg har levet ), og jeg har ingen familie her på øen som kan låne mig
en bil..

>Og til Anders med bøderne: Jeg kender kun 2 der er blevet stoppet på deres
>45'ere, og det var fordi de ikke overholdt den skiltede hastighedsgrænse.
>Desuden kigger de færreste betjente efter MC lignende apparater der bare
>glider med traffikken...

Tjah det kan du have ret i. Jeg er nu aldrig blevet stoppet på min 30'er
knallert ( for at køre for stærkt )

>Kiggede også lidt på en Derbi GPR 50 R, der er magen til den Cagiva Mito 80
>RR jeg havde (bortset fra at den ikke har nær så mange hypper, heh..). Den
>kørte godt, og så har den det plus at tanken er et enormt bagagerum =)

den kan jo køre stærkt hehe...

--
Mvh Anders Houmark
"It's an insane world, but I'm proud of being part of it"
Bill Hick



RpR (26-05-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 26-05-01 20:34

>den kan jo køre stærkt hehe...

Ja, men bare fordi den gik 140+km/t så er det jo slet ikke ensbetydende med
at jeg kørte så stærkt!
Kørte det faktisk kun én gang i løbet af de 14 dage jeg havde den, og det
var kun for at finde ud af hvad den kunne.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"Den dag lorten stiger i pris, bliver de fattige født uden røvhul"
--



gizmo_dk (25-03-2003)
Kommentar
Fra : gizmo_dk


Dato : 25-03-03 01:17

ved du hvordan man fjerner begrænsningen på Aprilia rs50 og skal man
vente til den er kørt til??
håber på svar snarest muligt

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Bo Hermannsen (25-03-2003)
Kommentar
Fra : Bo Hermannsen


Dato : 25-03-03 01:42

det er altid en god ide at køre den til, ellers kan du nemt stå med smadret
stempel og cylinder


"gizmo_dk" <gizmo_dk.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3e7fa063$0$130$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> ved du hvordan man fjerner begrænsningen på Aprilia rs50 og skal man
> vente til den er kørt til??
> håber på svar snarest muligt
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>



Kim Larsen (25-03-2003)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 25-03-03 09:28


"Bo Hermannsen" <bo@dataaccess1.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
news:b5o8l4$mm9$1@news.cybercity.dk...
> det er altid en god ide at køre den til, ellers kan du nemt stå med
smadret
> stempel og cylinder
>
>
> "gizmo_dk" <gizmo_dk.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e7fa063$0$130$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > ved du hvordan man fjerner begrænsningen på Aprilia rs50 og skal man
> > vente til den er kørt til??
> > håber på svar snarest muligt
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>
>

Du behøver ikke at vente med at fjerne det til den er kørt til, for den er
skabt uden begrænsninger, men derfor er det en god ting at køre den til, med
eller uden begrænsninger.

Kim Larsen



Aragorn100% (31-03-2003)
Kommentar
Fra : Aragorn100%


Dato : 31-03-03 18:01

jeg fik fjernet min med det samme, den har kørt omkring 90-110 kmt i to år
uden bævl nu!!!

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3e80131c$0$31967$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Bo Hermannsen" <bo@dataaccess1.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> news:b5o8l4$mm9$1@news.cybercity.dk...
> > det er altid en god ide at køre den til, ellers kan du nemt stå med
> smadret
> > stempel og cylinder
> >
> >
> > "gizmo_dk" <gizmo_dk.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3e7fa063$0$130$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > > ved du hvordan man fjerner begrænsningen på Aprilia rs50 og skal man
> > > vente til den er kørt til??
> > > håber på svar snarest muligt
> > >
> > > --
> > > Leveret af:
> > > http://www.kandu.dk/
> > > "Vejen til en hurtig løsning"
> > >
> >
> >
>
> Du behøver ikke at vente med at fjerne det til den er kørt til, for den er
> skabt uden begrænsninger, men derfor er det en god ting at køre den til,
med
> eller uden begrænsninger.
>
> Kim Larsen
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408934
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste