Forsikring uden bivirkninger
Fra : Steffen Eskildsen

Dato : 23-05-01 23:29

Hjææælp
Hvor kan man forsikre sin Suzuki-chopper til rimelige penge uden at skulle
flytte alle sine forsikringer??
Hilsen Steffen

Fra : Morten Christensen

Dato : 24-05-01 00:09

"Steffen Eskildsen" <steffen.eskildsen@mail.dk> wrote in message
> Hjææælp
> Hvor kan man forsikre sin Suzuki-chopper til rimelige penge uden at skulle
> flytte alle sine forsikringer??
> Hilsen Steffen

Prøv med:
*Ingen*

Jeg tror ikke, at der er et eneste selskab, som vil tegne en mc-forsikring,
uden at få mindst 1 forsikring mere med i hatten.

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Brian Lænø

Dato : 24-05-01 05:18

"Steffen Eskildsen" <steffen.eskildsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hjææælp
> Hvor kan man forsikre sin Suzuki-chopper til rimelige penge uden at skulle
> flytte alle sine forsikringer??
> Hilsen Steffen

Prøv Fair.
Den eneste forsikring jeg har hos Fair er min mc forsikring.
De plejer at være billige med mc'er der ikke har mange hk.
Det er ikke sikkert at de kan forsikre lige så billigt som TopDK, men de har
ikke 20% reglen !!!
Jeg kan få min billigere ved TopDK i dag, men jeg flytter ikke (på grund af
20% reglen).
Runa og forsikring igennem DMC kan ikke betale sig for mig, på grund af for
høj nypris.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : HCW

Dato : 24-05-01 10:38

Hej Steffen

Spørgsmålet er hvad "rimelige penge" er ?

Jeg kan give dig min "lidelseshistorie" så kan du se om du kan bruge den.

Jeg er 28 år, bor i KBH. NV, er lige ved at tage kørekort til Mc og har
ingen anciennitet jeg kan overføre. Alt i alt ikke særligt befordrende for
en lav præmie.

Jeg kontaktede mit nuværende forsikringsselskab (Codan) for at høre, hvad
det vil koste at forsikre en ny Marauder vz800. I gennem min fagforening kan
jeg få 25 % rabat, så jeg kan komme ned på 20.000 kr. for kasko og ansvar
pr. år, for kørsel hele året.

I TopDanmark koster det årligt 7.162 kr. for kasko og ansvar i 9 måneder om
året. Eneste betingelser er er, at jeg skal have haft kørekort (her gælder
alm. bilkort også) i en række år (jeg mener at det er 5 år) og så et
medlemskab af MC Touring Club. Med andre ord skal jeg ikke flytte nogen af
mine præmier.

En god slat penge, bevares, men stadigt lidt nemmere at leve med end det
første tilbud jeg fik.

Håber det kan bruges.

Hans Christian

Fra : Armand

Dato : 24-05-01 12:40

Steffen Eskildsen <steffen.eskildsen@mail.dk> skrev i en
> Hjææælp
> Hvor kan man forsikre sin Suzuki-chopper til rimelige penge uden at
> skulle flytte alle sine forsikringer??

Hvad er problemet?
Du er vel ikke bange for at skifte forsikring, eller for den sags skyld:
bank?
Hvis dit nuværende forsikringsselskab ikke gider give dig et attraktivt
bud, er det da heller ikke værd at spilde sine penge på?

Hvis du istedet gransker blandt de pakkeløsninger der bliver forelagt
dig, kan det jo være at én ligefrem er helt hæderlig.

Forøvrigt skulle en chopper ikke være blandt de dyreste at forsikre :-/

--
Armand.

Fra : Casper T. Eriksen

Dato : 24-05-01 16:40

Så tror jeg at jeg var heldig da jeg fik fat i mit forsikrings selskab...
Fik Kasko og Ansvar for 6100,- og jeg er første gangs MC´s ejer men Tryg
Baltica var MEGET medgørlige så det KAN altså lade sig gøre at få en
nogenlunde billig løsning.
Held og Lykke med din søgen for det tog mig en måneds tid.

Casper
Århus
Suzuki GSXR400

Fra : Armand

Dato : 24-05-01 22:53

Casper T. Eriksen <gaetenfisk@mail.dk> skrev i en
> Så tror jeg at jeg var heldig da jeg fik fat i mit forsikrings
selskab...
> Fik Kasko og Ansvar for 6100,- og jeg er første gangs MC´s ejer
> Casper, Suzuki GSXR400

Jup!

Med skadefri år siden '77, skulle Codan have 3.900 for 4½'eren

--
Armand.

Fra : jd

Dato : 24-05-01 20:36

Prøv at kontakte SCCD (SuzukiChopperClubDenmark) jeg ved at de uden
beregning kan fortælle dig hvad du skal give for din MC når de har
oplysningerne, du kan finde dem på www.suzuki-chopper.dk .
Under "Medlemsskab & information" kan du se telefonnummer, De kan også
fortælle dig om det er nødvendigt at flytte dine forsikringer.
På denne side http://www.suzuki-chopper.dk/dansk/opls.htm kan du sende din
forespørgsel online (der går nok et lille stykke tid med svaret, da jeg ved
at ham der besvare spørgsmål er på mc tur i polen)
SCCD er en landsdækkende klub for Suzuki chopper ejere, og de har bl.a.
noget kørende med et forsikringsselskab, men se dig lidt om på siderne, det
kan måske være af interesse for dig.
Du er velkommen til at sige at det er undertegnede der har henvist dig.
DOSser
Tidliger VS1400, nu Flh1200