Er religion politik?
Fra : Parzival

Dato : 07-02-05 09:04

Der ting Gud tager sig af, og der ting som mennesket selv må klare. Hvor vi
sætter kryds når vi i morgen skal vælge et nyt såre jordisk styre, det er
afgjort vores eget menneskelige valg og handling, lige i den forbindelse
nytter det ikke at tro.

Man kan selvfølgelig, og bør som troende, sikre sig at det parti man stemmer
på også respektere det livssyn man står for.

mkh
Parzival

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 07-02-05 11:49

"Parzival" skrev

> [...]
>
> Man kan selvfølgelig, og bør som troende, sikre sig at det parti man
> stemmer på også respektere det livssyn man står for.

Politik burde ikke have noget med religion at gøre, og derfor SKAL
politikerne holde nallerne væk fra Folkekirken mht. forfalskning af Guds
evangelium.

1'ste hentydning blev givet, da Slots-*kirken* ved en "tilfældighed"
nedbrændte. ANNULLEREDE Gud grundlovens paragraf 4 (som lyder: Den
evangelisk-lutherske kirke er den danske folkekirke og understøttes som
sådan af staten) ?

1'ste ADVARSEL blev givet da et kvarter i Kolding nedbrændte i efteråret
2004, se ...

Date: 4. november 2004 CET 11:21
Subject: Re: Hvorfor Mogens Kall er væk
3162 news:fqnid.62319$Vf.3049977@news000.worldonline.dk
(benyt http://www.google.dk/grphp idet dette indlæg er forældet på
nyhedsgruppen)

Men danskerne kan åbenbart IKKE forstå dansk !

Hvad bliver mon det næste (spørger jeg) ?

Skal *hele* landet lægges øde, førend du fatter, Danmark, at Gud IKKE i al
evighed lader Sig spotte ?

Tag ved lære af Moab (Jer.48,42).

Mit råd til Danmark er:

Fingrene væk fra Guds Hus !!!

-

Og til de af jer, som bedriver hor, har jeg følgende budskab:

Skal det gå dig ligesom Ivar Hansen ?

Med venlig hilsen (se indlæg 3067),
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 3500 Danish Kr. (around 600 US $), jump ...
3493 news:UIMxd.76610$Vf.3624746@news000.worldonline.dk

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 07-02-05 11:57

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]
> Skal *hele* landet lægges øde, førend du fatter, Danmark, at Gud IKKE i al
> evighed lader Sig spotte ?
>
> Tag ved lære af Moab (Jer.48,42).
>

> Mit råd til Danmark er:
>
> Fingrene væk fra Guds Hus !!!

Og jeg hørte en røst sige ...

(2005-02-07, CET 11:54)
- "Herre, forbarm Dig."

[...]
File-number: 3611

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 07-02-05 12:00

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]
> Og jeg hørte en røst sige ...
>
> (2005-02-07, CET 11:54)
> - "Herre, forbarm Dig."

DADDY-Break:
(2005-02-07, CET 11:57)
- "Jeg vil ... for jeres fædres skyld, forbarme Mig."

The God-of-mercy ...

Tak Jesus ...

File-number: 3612

Fra : Lyrik

Dato : 09-02-05 01:08

Parzival wrote:
> [...]
>
> Man kan selvfølgelig, og bør som troende, sikre sig at det parti man
> stemmer på også respektere det livssyn man står for.

++++++++++++++++++++++++++++
Jeg er uenig i din udlægning.
Ser du kristendom er ikke alene noget man tror på, kristen er noget man ér!

Det er ikke nok at sige at man elsker sin næste, man skal gøre det! Det er
ikke nok at man siger at der er mere glæde ved at give end ved at modtage.
Man skal føle glæden.
Det er ikke nok at sige at man elsker sine fjender. Man skal vise det ved at
gøre godt imod dem.

Kristendom er altså det man både tror og gør! Det man gør, er ens optræden i
samfundet.
Politik er ens optræden i samfundet og det man gør i samfundet.
Altså er kristendom i høj grad afspejlet i politik og samfund.

Politik er implementering af kristne gerninger i samfundet.
Når du stemmer stemmer du på at implementere visse omgangsformer.
Egoisme eller medmenneskelighed. Kristendom er for uselviskhed og
medmenneskelighed.
Kristendom er at søge at fremme Kristi Rige på jorden.

Hilsen
Jens

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-02-05 08:41

I news:cubk8s$1is3$1@news.cybercity.dk skrev
Lyrik følgende:

[ ... ]
> Kristendom er altså det man både tror og gør!

Nu må du altså snart finde ud af hvad du egentlig mener! Du prædiker
da ellers stolpe op og ned om at gerninger intet har med kristendom at
gøre og at der slet ikke er nogen lov eller krav til kristne - du
siger jo at alle Guds love er ophævet, annulleret og sat ud af kraft!
Hvordan kan du så samtidig sige at kristendom er noget man *gør* ?

http://bibeltro.dk/ - *Om Bibelen og bibeloversættelser*
http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - http://ravsted.net/

Fra : Lyrik

Dato : 09-02-05 13:46

Andreas Falck wrote:
> [...]
> siger jo at alle Guds love er ophævet, annulleret og sat ud af kraft!
> Hvordan kan du så samtidig sige at kristendom er noget man *gør* ?
Ja det er der mange som ikke forstår!
du er ikke den eneste! Det er nærmest normen at man ikke forstår det!
For du finder jo det samme i skriften. Der tales om troen alene som frelser
og så taler Jakob om gerninger!?
Selv Luther gik helt i baglås her!
jakobs brev var et "stråbrev"!?

Men det er jo meget, meget enkelt i virkeligheden.
En mand siger han er blikkenslager! men når han så står over for en
vandhane, viser det sig at han i virkeligheden er bager!
Han river vandhanen af og kommer den op i en skål hvor han forsøger at lave
dej til brød af den!

Sådan er det med kristendommen og med tro og gerninger!
En mand siger at han er kristen. Han tror på det! men når han så står over
for en fattig mand, så giver han ham et spark i røven!

Man må formode at hvis man har en overbevisning om at være kristen, så søger
man kristne løsningsmodeller på problemerne!
På den måde arbejder tro og gerninger sammen!

Så enkelt var det hr. Luther! Og så megen dumhed fik du strikket ud af det!

Hilsen
Jens

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-02-05 14:45

I news:cud0m3$2ph5$1@news.cybercity.dk skrev
Lyrik følgende:

> Ja det er der mange som ikke forstår!

Jeg har en bog med den meget sigende titel: "Hvorfor er det så svært
når det er så let". Og så er der nogle der lever efter valgsproget:
"Hvorfor gøre det let, når det er så let at gøre det besværligt"!

[ ... ]
> [...]
> så søger man kristne løsningsmodeller på problemerne!
> På den måde arbejder tro og gerninger sammen!

Det var da en herlig konstatering, at vi netop på dette felt faktisk
er helt utrolig enig. Og det her er jo netop i fuld overensstemmelse
med hvad både apostlen Paulus, apostlen Jakob, de øvrige
bibelskribenter og endda hvad Jesus selv lærer!

Og det er lige netop dette også Jeremias gjorde opmærksom på
adskillige hundrede år før Paulus' tid, nemlig at Guds lov skal
skrives i vore hjerter, at vore hårde stenhjerter skal tages ud og
erstattes af kødhjerter. Du har nemlig helt ret i at kristendom
egentlig ikke så meget handler om at tro, men at man *er* kristen,
nemlig at troen bliver en del af en selv så man *lever* kristendommen
som en helt naturlig ting.

Paulus udtrykker det på denne måde: "Så er det ikke længere mig der
lever, men Kristus der lever i mig". Og et andet sted: "Krsiti
kærlighed tvinger os". Også Johannes (kærlighedens trosapostel) gør
rigtig meget ud af at fortælle os om hvad Guds kærlig og troen i os
udvirker i vort liv.