aWhite Eagle
Fra : Thomas Eilifsson

Dato : 29-01-05 20:29

Ønsker kontakt med mennesker fra Midt/Nordjylland, som interesserer sig for
Grace Cooke's skrifter om White Eagle.

Thomas Eilifsson

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-01-05 23:04

I news:41fbe32e$1$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
Thomas Eilifsson følgende:

> Ønsker kontakt med mennesker fra Midt/Nordjylland, som interesserer
> sig for Grace Cooke's skrifter om White Eagle.

Har det noget med kristendom at gøre??

http://bibeltro.dk/ - *Om Bibelen og bibeloversættelser*
http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - http://ravsted.net/

Fra : Lyrik

Dato : 29-01-05 23:34

Andreas Falck wrote:
> I news:41fbe32e$1$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
> Thomas Eilifsson følgende:

> Har det noget med kristendom at gøre??
+++++++++++++++++
Nej

jens

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-01-05 00:16

I news:cth30b$tk8$1@news.cybercity.dk skrev
Lyrik følgende:

> +++++++++++++++++
> Nej

Det havde jeg en fornemmelse af, men jeg kender ikke noget til Grace
Cooks skrifter om White Eagle, så derfor spurgte jeg

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 30-01-05 02:45

Andreas Falck wrote:
> I news:cth30b$tk8$1@news.cybercity.dk skrev
> Lyrik følgende:

> Det havde jeg en fornemmelse af, men jeg kender ikke noget til Grace
> Cooks skrifter om White Eagle, så derfor spurgte jeg

Ifølge det såkaldte "Dialogcenter" (man kan til tider forundres over
navnet?) er der tale om en spiritualistisk bevægelse opkaldt efter en
indianerhøvding, som en engelsk kvinde hævder at have været "i åndelig
kontakt med".

http://www.dci.dk/?artikel=1220

Så jeg er stærkt tilbøjelig til at give Jens Erik ret.

Anders Peter Johnsen

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-01-05 09:05

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message

> [...]
> kontakt med".
>
> http://www.dci.dk/?artikel=1220
>
> Så jeg er stærkt tilbøjelig til at give Jens Erik ret.

Men hun hævder at White Eagle også er Jesus, så den er god nok.

Er der nogen som vil være med til at skrive en bog om "Yellow Falcon", som
vi hævder vi har set i drømme, og som siger den er Jesus. Der er vel 250.000
kroner til hver i ideen? Der er en uudtømmelige kilde til indkomst i den nye
interesse for åndelige emner, det er bare med at komme i gang.

Fra : Thomas Eilifsson

Dato : 30-01-05 10:06

Svarene på mit indlæg bærer tydeligt præg af manglende kendskab til
indholdet i Grace Cooke's skrifter. Ja, jeg havde gelemt, det indrømmer jeg,
at reinkarnation blev slettet af de gejstlige på kirkemødet i
Konstantinopel, fordi de stakkels fattige sjæle ikke skulle tro de fik en
chance mere for at udvikle sig. Reinkarnationen er imidlertid en del af de
kristne mystikeres tro (Jesus tilhørte efter sigende denne gruppe)..
Men, men jeg ønsker ikke at gå i nogen dialog angående disse synspunkter.
jeg trækker følehornene til mig og forsøger som foreslået hos new age
folket. Synd, at der er så lavt til loftet blandt visse kristne grupper.
Mvh
Thomas E.

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-01-05 10:37

"Thomas Eilifsson" <tomeilif@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> jeg trækker følehornene til mig og forsøger som foreslået hos new age
> folket. Synd, at der er så lavt til loftet blandt visse kristne grupper.

Skal man forstå det sådan at du ikke er med på en "Yellow Falcon" bog om
Jesus og falkonererne? Man kan ellers sagtens finde nogle gode metaforer:
Ørnen, dvs Sjælen, vender tilbage til ham, der har trænet den, - og fx ørnen
får kun fugls føde, hvis den hører efter ejerens fløjt og opgiver sin egen
natur, osv osv. Der er mange gode pointer at hente her, - de kan sagtens
bære en bog, og der vil med garanti være mindst 20.000 købere til den. Måske
kunne den oversættes til engelsk og sælges i 5 millioner eksemplarer. Hvem
er med? Det er trods alt Jesus som gør folk til millionærer, - har jeg lært
i USA.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 30-01-05 11:34

Knud Larsen skrev Søndag den 30. januar 2005 10:37 i beskeden
<cti9sr$2269$1@news.cybercity.dk> i gruppen dk.livssyn.kristendom:
> [...]
> den. Måske kunne den oversættes til engelsk og sælges i 5 millioner
> eksemplarer. Hvem er med? Det er trods alt Jesus som gør folk til

Rent oversættelsesmæssigt, kan du bare komme med et manuskript og et samlet
sidetal, så skal jeg gerne udarbejde et samlet tilbud på en oversættelse
til engelsk -- evt. et grundbeløb + provision.

Vi kan forhandle videre pr. privat mail.

Henrik, Slagelse
»Hvad er der mere at sige! Er Gud for os, hvem kan da være imod os?« (Rom.
8:31) **** Linux - Det bedste OS, især til pengene!

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 03-02-05 17:20

Jeg skrev Søndag den 30. januar 2005 11:33 i beskeden
<41fcb83d$0$171$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> [...]
> oversættelse til engelsk -- evt. et grundbeløb + provision.
> Vi kan forhandle videre pr. privat mail.

Jeg har noteret mig, at der - åbenbart - ikke var den store interesse
alligevel for at få fast tilbud på en evt. oversættelse... :´-(

Held og lykke med projektet!

Fra : Britt Malka

Dato : 30-01-05 13:03

On Sun, 30 Jan 2005 10:37:05 +0100, "Knud Larsen"
<larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> [...]
>er med? Det er trods alt Jesus som gør folk til millionærer, - har jeg lært

Jeg tror, at der er flere penge i at starte sin helt egen religion,
sådan som fx L. Ron Hubbard har gjort.

Fordelen er nemlig, at her kan du være sikker på, at folk køber bogen,
og du kan endda udgive en efterfølger, hvor du gentager nogle af
afsnittene, hvis alle ikke skulle have læst den første bog. Det er
meget tidsbesparende.

Husk at søge om optagelse som trossamfund, så du kan spare skatten af
al den lækre indkomst, dine bøger vil skabe.

Men okay, du har ret. Der er vist også penge i Jesus. I USA er der
mange vækkelsesprædikanter, der har stor succes, eget fly og sådan.
Nogle går ganske vist fallit, men hvis man har ordet i sin hånd, så

Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?
http://www.tips-og-tricks.com/ebogvalider.html

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-01-05 14:23

"Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message

> [...]
> mange vækkelsesprædikanter, der har stor succes, eget fly og sådan.
> Nogle går ganske vist fallit, men hvis man har ordet i sin hånd, så

Jeg gad vide hvordan det er gået firmaet "Mirakeldalen" som jeg læste om i
det kendte år 1968 i USA, De havde kæmpe ferieafdelinger over hele landet,
og lederne fløj rundt med heli(g)kopter og jetfly over alt og alle vegne -
og især til varme lande, hvor folk havde et stort behov for at høre om
sektens ideer.

Lederen havde iøvrigt set lyset fordi han en dag kun havde 17,73 dollars
tilbage at leve for, - så bad han til Jesus og fik et job og næste uge havde
han 177,3 dollars. Et helt tydeligt tegn på kristelig indgriben.

Ja, Gud er stor og god til hovedregning.

Fra : Britt Malka

Dato : 30-01-05 18:15

On Sun, 30 Jan 2005 14:23:07 +0100, "Knud Larsen"

Helt tydeligt

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-01-05 18:56

I news:rf5qv0lb6og067gk3nv7qopf9ne09ql4pl@4ax.com skrev
Britt Malka følgende:

> Helt tydeligt

Nåh ja, og da du ikke blev mangemilliadær blev du så skuffet at du
skippede kristendommen og valgte jødedommen i stedet for??

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 30-01-05 13:48

Hejsa Thomas

"Thomas Eilifsson" <tomeilif@tdcadsl.dk> mælte sligt:
>Svarene på mit indlæg bærer tydeligt præg af manglende kendskab til
>indholdet i Grace Cooke's skrifter.

Well ... havde du ventet andet? Hvor mange promille af den danske
befolkning tror du kender til dem?

>Ja, jeg havde gelemt, det indrømmer jeg, at reinkarnation blev slettet
>af de gejstlige på kirkemødet i Konstantinopel, fordi de stakkels
>fattige sjæle ikke skulle tro de fik en chance mere for at udvikle sig.

Den påstand dukker op med jævne mellemrum (som regel er det dog
kirkemødet i Nikæa, der er synderen), hyppigst fra newage-kredse. Den er
imidlertid helt hen i vejret, hvad enhver der er bekendt med den
bibelske teksts historie vil vide. Vi har faktisk bevarede
bibelmanuskripter, der går tilbage til *før* Konstantinopel.

>Reinkarnationen er imidlertid en del af de
>kristne mystikeres tro (Jesus tilhørte efter sigende denne gruppe)..

Jesus tilhørte en gruppe af mystikere ... som var opkaldt efter ham
selv?

>Men, men jeg ønsker ikke at gå i nogen dialog angående disse synspunkter.
>jeg trækker følehornene til mig og forsøger som foreslået hos new age
>folket. Synd, at der er så lavt til loftet blandt visse kristne grupper.

Vi kan begge blive enige om, at intolerance er en kedelig ting, mellem
intolerance og så at man ikke må være skeptisk og bare skal godtage alt
er det måske muligt at finde nogen gråzoner?

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"We know that we are living in a state of falsity,
that all our social and religious form is dead, a crystallised lie."

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-01-05 13:26

I news:cti4gi$1sro$1@news.cybercity.dk skrev
Knud Larsen følgende:

> Men hun hævder at White Eagle også er Jesus, så den er god nok.

Det har da stadig intet med *kristendom* at gøre. newage er ikke
kristendom.

> [...]
> Jesus. Der er vel 250.000 kroner til hver i ideen? Der er en
> uudtømmelige kilde til indkomst i den nye interesse for åndelige

Det der har da heller ikke noget med kristendom at gøre!

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 30-01-05 02:38

Thomas Eilifsson wrote:
> Ønsker kontakt med mennesker fra Midt/Nordjylland, som interesserer sig for
> Grace Cooke's skrifter om White Eagle.
>
> Thomas Eilifsson

Denne gruppes emne er Kristendom.

Hvis du har forespørgsler om new-agerelaterede emner - som man
umiddelbart nok mål betegne Grace Cook's påståede "spritualisme" som -
vil jeg derfor anbefale at du henvender dig i dk.livssyn.newage, der vil
være mere relevant til dit formål.

Anders Peter Johnsen