Intelligent design - DNA-kode varianter
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 23-01-05 13:22

Øh ... der har været en debat på nyhedsgruppen dk.videnskab vedr.
intelligent design. Se evt. ...

Date: 21. januar 2005 CET 20:44
Subject: Genetiske kode varianter
3584 news:gZcId.84522$Vf.3754830@news000.worldonline.dk

Min personlige deltagelse i dette har udelukkende drejet sig DNA-koden; idet
jeg hidentil (gennem lærebøger) har lært, at der kun findes én. Dette har
jeg set som et *bevis* på, at evolutionsteorien var/er forkert; idet vi -
matematisk set - ville have forventet et hav af varianter, dersom livets
opståen og udvikling blot var/er et spørgsmål om tilfældigheder og
udvælgelse.

Nu viser det sig imidlertid, at der faktisk findes nogle varianter. Disse er
følgende:

=== citat start ===

Table 21-4

Comparison of the Universal Nuclear DNA Code
with Several Mitochondrial Codes
for Five Triplets in Which They Differ

Triplet code
________________________
TGA ATA AGA AGG AAA
Nuclear Stop Ile Arg Arg Lys
Mitochondrial
Mammalia Trp Met Stop Stop Lys
Aves Trp Met Stop Stop Lys
Amphibia Trp Met Stop Stop Lys
Echinoderms Trp Ile Ser Ser Asn
Insecta Trp Met Ser Stop Lys
Nematodes Trp Met Ser Ser Lys
Platyhelminth Trp Met Ser Ser Asn
Cnidaria Trp Ile Arg Arg Lys

=== citat slut ====

Kilde:
Introduction to genetic analysis, 8. Edition
Anthony Griffiths, Susan Wessler,Richard Lewontin, William Gelbart, Suzuki,
Miller.
W. H. Freeman and Company, New York (2005)
Chapter 21, Evolutionary Genetics, 21.6 Origin of new genes, side 693
ISBN 0-7167-4939-4
EAN 9780716749394
www.whfreeman.com

se evt. indscanningsbillede på ...

Date: 23. januar 2005 CET 13:20
Subject: Re: Genkode-varianter
Newsgroup: dk.binaer
3588 news:aFMId.84789$Vf.3759091@news000.worldonline.dk

samt ...

3583 news:dYcId.84521$Vf.3754826@news000.worldonline.dk

(google-format:)

Triplet code
___________________________
[...]

-

Og nu vil jeg så gerne høre Jer: Hvad har I at sige til dette ?

Har vi at gøre med et *bevis* på evolution, eller er varianternes
DNA-kode-ændringer for små ?

Noget taler til fordel for evolutionsteorien, nemlig at der faktisk
eksisterer DNA-kode-varianter, men samtidig finder vi IKKE de forventede
store mængder (varianterne er nært *beslægtede*).

Er vi havnet midt-imellem i en art "ingen-mands-land" ?

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 3500 Danish Kr. (around 600 US $), jump ...
3493 news:UIMxd.76610$Vf.3624746@news000.worldonline.dk