Desmond Tutu
Fra : Erik Andersen

Dato : 20-01-05 23:24

Desmond Tutu udtaler i DR2 at Moses spørger Gud, hvorfor Han ikke fester
efter overgangen over Det Røde Hav. Gud siger, at det gør han ikke, fordi
Egypterne er også hans børn!
Hvor står det i Bibelen?
Jeg tror han er inde på en vildfarelse!

Mvh Erik

Fra : Lyrik

Dato : 21-01-05 15:16

Erik Andersen wrote:
> [...]
> fester efter overgangen over Det Røde Hav. Gud siger, at det gør han
> ikke, fordi Egypterne er også hans børn!

++++++++++++++++++++++++++++++
Det beror på multikulturel pladderromantik! Dette pladder bliver doseret fra
FN og fra alle verdens ledere som "fremtiden" Her er festsangen
2. Mosebog:
Sejrssangen
v1 Da sang Moses og israelitterne denne sang for Herren:
Jeg vil synge for Herren,
for han er højt ophøjet,
heste og ryttere
styrtede han i havet.

v2 Herren er min styrke og lovsang,
han blev min frelse.
Han er min Gud, ham vil jeg prise,
min faders Gud, ham vil jeg hylde.
v3 Herren er kriger,
Jahve er hans navn.
v4 Faraos vogne og hær kastede han i havet,
hans bedste vognkæmpere druknede i Sivhavet;
v5 det store dyb lukkede sig over dem,
de sank i havets dyb som sten.
v6 Herre, din højre hånd er mægtig i styrke,
Herre, din højre hånd knuser fjenden;
v7 i din vældige storhed slår du
dine modstandere ned,
du slipper din harme løs, den fortærer dem som strå.
v8 For din fnysende vrede tårnede vandet sig op,
strømmene stod som en vold,
vandmasserne stivnede midt i havet.
v9 Fjenden sagde:
Jeg forfølger og indhenter dem,
jeg fordeler byttet
og stiller min hunger på dem;
jeg trækker mit sværd,
min hånd tilintetgør dem.
v10 Du pustede med din ånde,
havet lukkede sig over dem,
de sank som bly
i de mægtige vande.
v11 Hvem er som du
blandt guder, Herre?
Hvem er så mægtig og hellig,
frygtindgydende og glorværdig,
hvem gør undere som du?
v12 Du løftede din højre hånd,
og jorden slugte dem.

Ingen multikultur her hos Gud

Hilsen

Jens

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-01-05 16:32

I news:csr2j1$rh1$1@news.cybercity.dk skrev
Lyrik følgende:

[ ... ]
> Ingen multikultur her hos Gud

Jo da, masser af multikultur, men ingen religionssynkretisme. Der er
forskel!

"ingen religionssynkretisme" er ikke i konflikt med tros- og
religionsfrihed i landet. Der skal være fuld tros- og religionsfrihed
i landet. Alle skal have fuld frihed til at tro hvad man vil.

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*
http://ravsted.net/ - *Lokalhistoriske sider*