Kritik, godt eller?
Fra : Ole

Dato : 12-01-05 02:41

Kritik, godt eller?

Matthew 7:1-2 D31 Matthew 7:1 Dømmer ikke, for at I ikke skulle dømmes; thi
med hvad Dom I dømme, skulle I dømmes,
2 og med hvad Mål I måle, skal der tilmåles eder.

Mange røster siger idag at vi ikke må kritisere, fordi at det er af
djævelen, men er det virkelig det? Jeg er klar over at der er en kritik der
kun ødelægger og som ikke er ude på at vinde eller beskytte andre, og den
skal vi passe på.

Mange ynder at være Guds røst i andres liv, og jeg må sige at jeg godt kan
forfærdes lidt over hvad folk kan finde på at sige, de binder folk med både
det ene og det andet, Jesus sætter fri.

Vi må selv være oplærte af Gud så vi hører hans røst og lærer at skelne
imellem hvad der er sandhed og hvad der er løgn.

Jeremiah 31:34 34 Ven skal ikke mere lære sin Ven eller Broder sin Broder og
sige: "Kend HERREN!" Thi de skal alle kende mig fra den mindste til den
største, lyder det fra HERREN; thi jeg tilgiver deres Brøde og kommer ikke
mer deres Synd i Hu.

Isaiah 54:13 13 Alle dine Børn bliver oplært af HERREN, og stor bliver
Børnenes Fred;

Vi kan godt som børn have brug for at spørge andre hvad de mener fordi at
man ikke selv ved det, men vi må ikke forblive børn hele livet, vi må selv
blive oplærte af Gud så vi skønner hvad der er af ham og hvad der ikke er af
ham. Men det betyder ikke at vi ikke må gå til andre efter at vi selv er ved
at blive oplærte, vi kan faktisk blive meget inspireret af at høre hvad
andre siger, både godt og skidt, alt sammen er med til at forme vores
forståelse af en given situation ved at vi også dér skønner hvad der er ret,
for det derved at blive til vores egen åbenbaring, det bliver vort og ikke
noget vi bare har hørt.

Vi må ikke begrænse hinnanden men være med til at inspirere andre til selv
at blive oplærte af Gud, til at høre Guds røst og ikke lade sig nøjes med
menneskers meninger.

Revelation 2:7 7 Den, som har Øre, høre, hvad Ånden siger til Menighederne!
Den, som sejrer, ham vil jeg give at æde af Livets Træ, som er i Guds
Paradis.

Når Jesus siger "den der har øre, høre hvad Ånden siger til menigehederne",
så må der også være nogle som ikke har øre. Bibelen siger at få er de der
finder livet og mange er de der fortabes. Vi kan jo se i menighederne at
mange er gået vild og tror på et andet evangelie end det der frelser, altså
er der noget vi må vide, vi må simpelthen lade Gud oplærer os til kamp imod
det som vil lukke vores øjne for sandheden. Vi er ikke fri for at kunne gå
vild, derfor må vi være bevæbnede med årvågenhed. Men det sker ikke hvis vi
ikke vil kritisere. Kærlighed til Ordet og sandheden går hånd i hånd med det
at kritisere fordi der netop er noget der ikke er sandhed. Man siger at en
løgn er 98% sand, derfor må vi være ekstreme i vores hengivenhed til Gud i
at vogte vores sjæle og lade ham gøre os duelige til at vurdere hvad der er
godt og hvad ikke.

At kristisere

Men hvad siger skriften? Kan det virkelig være rigtigt at vi må til at gå i
rette med Jesus, Johannes døber, Paulus, Johannes og alle de andre apostle
som helt sikkert også gjorde det? Er vi mere åndelige end de? "Uha nej, men
vi skal jo elske hinnanden", kærlighed er ikke blind, den ser uretten og gør
noget ved den hvis det er muligt, indtil der ikke er nogen anden udvej end
det at advare for at beskytte andre. Jesus advarede imod farisærnes surdej
for at disciplene ikke skulle lade sig fange af dem, Paulus advarede imod
brødre som var gået vild for at menighederne ikke skulle gå samme ved som
de.

Eksempler på kritik:

Matthew 3:7 7 Men da han så mange af Farisæerne og Saddukæerne komme til
hans Dåb, sagde han til dem: "I Øgleunger! hvem har lært eder at fly fra den
kommende Vrede?

Matthew 23:27 27 Ve eder, I skriftkloge og Farisæere, I Hyklere! thi I ere
ligesom kalkede Grave, der jo synes dejlige udvendigt, men indvendigt ere
fulde af døde Ben og al Urenhed.

3 John 1:9-10 9 Jeg har skrevet noget til Menigheden; men Diotrefes, som
gerne vil være den ypperste iblandt dem, anerkender os ikke. 10 Derfor vil
jeg, når jeg kommer erindre om de Gerninger, han gør, idet han bagvasker os
med onde Ord; og ikke tilfreds dermed, tager han både selv ikke Brødrene for
gode, og dem, som ville det, forhindrer han deri og udstøder dem af
Menigheden.

1 Tim 5 v24 Nogle menneskers synder er åbenlyse og går forud til dom; hos
andre følger de bagefter. v25 På samme måde er også de gerninger, som er
gode, synlige, og de, der ikke er det, kan ikke skjules.

Jud 1 v3 Mine kære, mens jeg nu er ivrigt optaget af at skrive til jer om
vor fælles frelse, har jeg anset det for nødvendigt at skrive til jer og
formane jer til at kæmpe for den tro, som én gang for alle er overdraget de
hellige.
v4 For der har sneget sig nogle mennesker ind, som der allerede for længe
siden var skrevet om, at de skulle rammes af denne dom; de er ugudelige, de
misbruger vor Guds nåde til tøjlesløshed og fornægter vor eneste hersker og
herre, Jesus Kristus.

Mange flere

Hvordan forholde sig?

Galatians 6:1 D31 Galatians 6:1 Brødre! om også et Menneske bliver
overrasket af nogen Forsyndelse, da hjælper en sådan til Rette, I åndelige!
med Sagtmodigheds Ånd, og se til dig selv, at ikke også du bliver fristet!

På den ene side skal man være sagtmodig og kærlig, søgende at vinde sin
næste, på den anden side må vi også være beredt på at der vil være nogen som
ikke vil høre, som vender sig bort og river i os. Det vil blive åbenbart
hvem de tilhører

1 Timothy 4:1-2 D31 1 Timothy 4:1 Men Ånden siger klarlig, at i kommende
Tider ville nogle falde fra Troen, idet de agte på forførende Ånder og på
Dæmoners* Lærdomme,
2 ved Løgnlæreres Hykleri, som ere brændemærkede i deres egen Samvittighed,

Brændemærke betyder ejerskab og `medfører dermed at man mister følsomheden
overfor at høre Guds røst fordi at man ved forhærdelsen skærer nervetrådene
over. Det bliver tydeligt for alle hvem de tilhører, på dyr er det tydeligt,
det samme på mennesker fordi at Gud ønsker at beskytte os imod dem.

Jude 1:23 23 v22 Der er nogle, som I skal være barmhjertige imod, nemlig
dem, der tvivler; v23 nogle skal I frelse ved at rive dem ud af ilden;
andre igen skal I være barmhjertige imod, men med frygt, så I endog skyr den
kjortel, der er plettet af deres syndige krop.

Nogle skal vi virkelig beskytte os selv imod at vi ikke påvirkes af deres
livførsel, Jesus elsker synderen men hader synden, på samme måde må også vi
se på mennesker der er fanget i en synd. Hvordan vi forholder os er bevis på
om vi har set Jesus eller ikke, hvordan reagere vi? Jeg ved godt at der er
forskellige situationer hvor andre reaktioner kræves, men også der vil det
blive tydeligt hvorvidt man har gjort ret eller ikke.

Fremtidens menighed

2 Timothy 4:3 3 Thi den Tid skal komme, da de ikke skulle fordrage den sunde
Lære, men efter deres egne Begæringer tage sig selv Lærere i Hobetal, efter
hvad der kildrer deres Øren,

2 Tim 4.3 taler om en tid da man ikke kan fordrage sund lære men istedet vil
tage lærere i hobetal selvom det ikke er frelsens vej de forkynder. Den tid
lever vi i idag, det er tydeligt at det sker idag, vi ser jo overalt at folk
går på kompromi istedet for at komme til Gud for at afsløres. Men dette er
dels fordi at tjenerne i menighederne er lejesvende, de vogter ikke
menigheden mere, de køber ind til menigheden efter deres egne luner fordi at
de har givet slip på oplæringen fra Gud i at vogte dem selv, men også
menigheden.

John 10:12 12 Men Lejesvenden, som ikke er Hyrde, hvem Fårene ikke høre til
ser Ulven komme og forlader Fårene og flyr, og Ulven røver dem og adspreder
dem,

Konklusion

Matthew 7:1-2 1 Dømmer ikke, for at I ikke skulle dømmes; thi med hvad Dom I
dømme, skulle I dømmes,
2 og med hvad Mål I måle, skal der tilmåles eder.

Vi må først og fremmest sige at alt hvad vi gør i os selv er ved siden af
målet, vi når ikke tilnærmelsesvis målet på den måde, vi må lade os
forvandle og bede Gud om at hans Ord må være liv for os, så vores dom og mål
ikke må være af os selv, men som Gud selv lader os forholde os til enhver
sag i lyset af hans Ord. Det er umuligt ikke at dømme, men spørgsmålet er
bare, er det i lyset af Guds Ord eller ikke.

Gud gør os medansvarlige på vores frelse ved om vi lader os oplære eller
ikke hvad angår at våge overfor hvad vi hører.

Ole

Fra : Harald Mossige

Dato : 12-01-05 04:25

"Ole" <o-madsen@tele2adsl.INVALID> wrote in message
> [...]
> 2 og med hvad Mål I måle, skal der tilmåles eder.
>
> Mange røster siger idag at vi ikke må kritisere, fordi at det er af

Hvis ikke kristne kritiserer kristne, da er det av djævelen, men når kristne
kritiserer ikke kristne, da er det misjon?

> Jeg er klar over at der er en kritik der
> kun ødelægger og som ikke er ude på at vinde eller beskytte andre, og den
> skal vi passe på.
>

> Mange ynder at være Guds røst i andres liv,

Er det slike mennesker som populært kalles "misjonærer"?

> og jeg må sige at jeg godt kan
> forfærdes lidt over hvad folk kan finde på at sige, de binder folk med
både
> det ene og det andet, Jesus sætter fri.

Kjenner du en psykiatisk benevnelse på slike mennesker?

> Vi må selv være oplærte af Gud så vi hører hans røst og lærer at skelne
> imellem hvad der er sandhed og hvad der er løgn.

Ta inn over deg at der finnes tusenvis av kristne varianter. Hvær enkelt
påstår at de forfekter "den rette lære". Troværdighet, det må du selv bygge
opp blant medmenneskene dine. Ingen får utdelt troverdighet på et
vekkelsesmøte, - sller på et teologisk universitet.

> [...]
> blive oplærte af Gud så vi skønner hvad der er af ham og hvad der ikke er

Problemet er at du aldri kan vite når det er gud som taler. Husk at Luther
trodde det var guds befaling å drepe hekser.

HM

Fra : Cyril Malka

Dato : 12-01-05 08:35

Den 12 Jan 2005 04:24:35 +0100
skrev "Harald Mossige" <haraldmnospam@hkabel.no> :

> Hvis ikke kristne kritiserer kristne, da er det av djævelen, men når
> kristne kritiserer ikke kristne, da er det misjon?

Men hov: Hvis kristne kritiserer kristne, så er det fordi disse er også
af djævelen. Og når nogle har nødvendigvis sandheden og andre ikke har,
så dem der ikke har sandheden udspreder falsk lære, og dem, der
udspreder falsk lære er af djævelen.

Og alt det, der er af djævelen er åbenbart ikke bare "fjender" der skal
elskes, men "djævelske", og så er det okay at udrydde dem, tale ondt om
dem, lyve om dem og alting

Så ender man med ting som "tagryggen", hvor en menighed består af stort
set en mand ... som naturligvis har Sandheden... og andre...

Vi har flere stykker af den slags her på listen

(så starter vi forfra).

--
Venligst,

Cyril

Det Ny Testamente... Fortæller man alt?: http://www.nytestamente.org/

Fra : Cyril Malka

Dato : 13-01-05 19:06

Den 13 Jan 2005 11:11:18 +0100
skrev "Harald Mossige" <haraldmnospam@hkabel.no> :

> Et skoleeksempel som bekrefter innlehhet.

Hehehehe

Antikrist? Mig?

Waow!

Fra : Ole

Dato : 13-01-05 18:42

"Ole" <o-madsen@tele2adsl.INVALID> skrev i en meddelelse
> Kritik, godt eller?

Treasury of Scripture Knowledge

Mat 3:7 - But when he saw many of the Pharisees and Sadducees come to his
baptism, he said unto them, O generation of vipers, who hath warned you to
flee from the wrath to come?

Phrase of Scripture Correlating Passages

the Pharisees: Mat 5:20; Mat 12:24; Mat 15:12; Mat 16:6,11,12; Mat
22:15,23,34; Mat 23:13; etc.; Mar 7:3-5; Mar 8:15; Mar 12:13,18; Luk 7:30;
Luk 11:39-44; Luk 16:14; Luk 18:11; Jhn 1:24; Jhn 7:45-49; Jhn 9:40; Act
4:1,2; Act 5:17; Act 15:5; Act 23:6-9; Act 26:5
O generation: Mat 12:34; Mat 23:33; Gen 3:15; Psa 58:3-6; Isa 57:3,4; Isa
59:5; Luk 3:7-9; Jhn 8:44; 1Jo 3:10; Rev 12:9,10
who: Jer 6:10; Jer 51:6; Eze 3:18-21; Eze 33:3-7; Act 20:31; Rom 1:18; Hbr
11:7
flee: Rom 5:9; 1Th 1:10; 2Th 1:9,10; Hbr 6:18; Rev 6:16,17

Correlating Passages: the Pharisees

Mat 5:20 For I say unto you, That except your righteousness shall exceed
[the righteousness] of the scribes and Pharisees, ye shall in no case enter
into the kingdom of heaven.

Mat 12:24 But when the Pharisees heard [it], they said, This [fellow] doth
not cast out devils, but by Beelzebub the prince of the devils.

Mat 15:12 Then came his disciples, and said unto him, Knowest thou that the
Pharisees were offended, after they heard this saying?

Mat 16:6 Then Jesus said unto them, Take heed and beware of the leaven of
the Pharisees and of the Sadducees.

Mat 16:11 How is it that ye do not understand that I spake [it] not to you
concerning bread, that ye should beware of the leaven of the Pharisees and
of the Sadducees?
Mat 16:12 Then understood they how that he bade [them] not beware of the
leaven of bread, but of the doctrine of the Pharisees and of the Sadducees.

Mat 22:15 Then went the Pharisees, and took counsel how they might entangle
him in [his] talk.
Mat 22:23 The same day came to him the Sadducees, which say that there is no
resurrection, and asked him,
Mat 22:34 But when the Pharisees had heard that he had put the Sadducees to
silence, they were gathered together.

Mat 23:13 But woe unto you, scribes and Pharisees, hypocrites! for ye shut
up the kingdom of heaven against men: for ye neither go in [yourselves],
neither suffer ye them that are entering to go in.

Mar 7:3 For the Pharisees, and all the Jews, except they wash [their] hands
oft, eat not, holding the tradition of the elders.
Mar 7:4 And [when they come] from the market, except they wash, they eat
not. And many other things there be, which they have received to hold, [as]
the washing of cups, and pots, brasen vessels, and of tables.
Mar 7:5 Then the Pharisees and scribes asked him, Why walk not thy disciples
according to the tradition of the elders, but eat bread with unwashen hands?

Mar 8:15 And he charged them, saying, Take heed, beware of the leaven of the
Pharisees, and [of] the leaven of Herod.

Mar 12:13 And they send unto him certain of the Pharisees and of the
Herodians, to catch him in [his] words.

Mar 12:18 Then come unto him the Sadducees, which say there is no
resurrection; and they asked him, saying,

Luk 7:30 But the Pharisees and lawyers rejected the counsel of God against
themselves, being not baptized of him.

Luk 11:39 And the Lord said unto him, Now do ye Pharisees make clean the
outside of the cup and the platter; but your inward part is full of ravening
and wickedness.
Luk 11:40 [Ye] fools, did not he that made that which is without make that
which is within also?
Luk 11:41 But rather give alms of such things as ye have; and, behold, all
things are clean unto you.
Luk 11:42 But woe unto you, Pharisees! for ye tithe mint and rue and all
manner of herbs, and pass over judgment and the love of God: these ought ye
to have done, and not to leave the other undone.
Luk 11:43 Woe unto you, Pharisees! for ye love the uppermost seats in the
synagogues, and greetings in the markets.
Luk 11:44 Woe unto you, scribes and Pharisees, hypocrites! for ye are as
graves which appear not, and the men that walk over [them] are not aware [of
them].

Luk 16:14 And the Pharisees also, who were covetous, heard all these things:
and they derided him.

Luk 18:11 The Pharisee stood and prayed thus with himself, God, I thank
thee, that I am not as other men [are], extortioners, unjust, adulterers, or
even as this publican.

Jhn 1:24 And they which were sent were of the Pharisees.

Jhn 7:45 Then came the officers to the chief priests and Pharisees; and they
said unto them, Why have ye not brought him?
Jhn 7:46 The officers answered, Never man spake like this man.
Jhn 7:47 Then answered them the Pharisees, Are ye also deceived?
Jhn 7:48 Have any of the rulers or of the Pharisees believed on him?
Jhn 7:49 But this people who knoweth not the law are cursed.

Jhn 9:40 And [some] of the Pharisees which were with him heard these words,
and said unto him, Are we blind also?

Act 4:1 And as they spake unto the people, the priests, and the captain of
the temple, and the Sadducees, came upon them,
Act 4:2 Being grieved that they taught the people, and preached through
Jesus the resurrection from the dead.

Act 5:17 Then the high priest rose up, and all they that were with him,
(which is the sect of the Sadducees,) and were filled with indignation,

Act 15:5 But there rose up certain of the sect of the Pharisees which
believed, saying, That it was needful to circumcise them, and to command
[them] to keep the law of Moses.

Act 23:6 But when Paul perceived that the one part were Sadducees, and the
other Pharisees, he cried out in the council, Men [and] brethren, I am a
Pharisee, the son of a Pharisee: of the hope and resurrection of the dead I
am called in question.
Act 23:7 And when he had so said, there arose a dissension between the
Pharisees and the Sadducees: and the multitude was divided.
Act 23:8 For the Sadducees say that there is no resurrection, neither angel,
nor spirit: but the Pharisees confess both.
Act 23:9 And there arose a great cry: and the scribes [that were] of the
Pharisees' part arose, and strove, saying, We find no evil in this man: but
if a spirit or an angel hath spoken to him, let us not fight against God.

Act 26:5 Which knew me from the beginning, if they would testify, that after
the most straitest sect of our religion I lived a Pharisee.

Correlating Passages: O generation

Mat 12:34 O generation of vipers, how can ye, being evil, speak good things?
for out of the abundance of the heart the mouth speaketh.

Mat 23:33 [Ye] serpents, [ye] generation of vipers, how can ye escape the
damnation of hell?

Gen 3:15 And I will put enmity between thee and the woman, and between thy
seed and her seed; it shall bruise thy head, and thou shalt bruise his heel.

Psa 58:3 The wicked are estranged from the womb: they go astray as soon as
they be born, speaking lies.
Psa 58:4 Their poison [is] like the poison of a serpent: [they are] like the
deaf adder [that] stoppeth her ear;
Psa 58:5 Which will not hearken to the voice of charmers, charming never so
wisely.
Psa 58:6 Break their teeth, O God, in their mouth: break out the great teeth
of the young lions, O LORD.

Isa 57:3 But draw near hither, ye sons of the sorceress, the seed of the
adulterer and the whore.
Isa 57:4 Against whom do ye sport yourselves? against whom make ye a wide
mouth, [and] draw out the tongue? [are] ye not children of transgression, a
seed of falsehood,

Isa 59:5 They hatch cockatrice' eggs, and weave the spider's web: he that
eateth of their eggs dieth, and that which is crushed breaketh out into a
viper.

Luk 3:7 Then said he to the multitude that came forth to be baptized of him,
O generation of vipers, who hath warned you to flee from the wrath to come?
Luk 3:8 Bring forth therefore fruits worthy of repentance, and begin not to
say within yourselves, We have Abraham to [our] father: for I say unto you,
That God is able of these stones to raise up children unto Abraham.
Luk 3:9 And now also the axe is laid unto the root of the trees: every tree
therefore which bringeth not forth good fruit is hewn down, and cast into
the fire.

Jhn 8:44 Ye are of [your] father the devil, and the lusts of your father ye
will do. He was a murderer from the beginning, and abode not in the truth,
because there is no truth in him. When he speaketh a lie, he speaketh of his
own: for he is a liar, and the father of it.

1Jo 3:10 In this the children of God are manifest, and the children of the
devil: whosoever doeth not righteousness is not of God, neither he that
loveth not his brother.

Rev 12:9 And the great dragon was cast out, that old serpent, called the
Devil, and Satan, which deceiveth the whole world: he was cast out into the
earth, and his angels were cast out with him.
Rev 12:10 And I heard a loud voice saying in heaven, Now is come salvation,
and strength, and the kingdom of our God, and the power of his Christ: for
the accuser of our brethren is cast down, which accused them before our God
day and night.

Correlating Passages: who

Jer 6:10 To whom shall I speak, and give warning, that they may hear?
behold, their ear [is] uncircumcised, and they cannot hearken: behold, the
word of the LORD is unto them a reproach; they have no delight in it.

Jer 51:6 Flee out of the midst of Babylon, and deliver every man his soul:
be not cut off in her iniquity; for this [is] the time of the LORD'S
vengeance; he will render unto her a recompence.

Eze 3:18 When I say unto the wicked, Thou shalt surely die; and thou givest
him not warning, nor speakest to warn the wicked from his wicked way, to
save his life; the same wicked [man] shall die in his iniquity; but his
blood will I require at thine hand.
Eze 3:19 Yet if thou warn the wicked, and he turn not from his wickedness,
nor from his wicked way, he shall die in his iniquity; but thou hast
delivered thy soul.
Eze 3:20 Again, When a righteous [man] doth turn from his righteousness, and
commit iniquity, and I lay a stumblingblock before him, he shall die:
because thou hast not given him warning, he shall die in his sin, and his
righteousness which he hath done shall not be remembered; but his blood will
I require at thine hand.
Eze 3:21 Nevertheless if thou warn the righteous [man], that the righteous
sin not, and he doth not sin, he shall surely live, because he is warned;
also thou hast delivered thy soul.

Eze 33:3 If when he seeth the sword come upon the land, he blow the trumpet,
and warn the people;
Eze 33:4 Then whosoever heareth the sound of the trumpet, and taketh not
warning; if the sword come, and take him away, his blood shall be upon his
own head.
Eze 33:5 He heard the sound of the trumpet, and took not warning; his blood
shall be upon him. But he that taketh warning shall deliver his soul.
Eze 33:6 But if the watchman see the sword come, and blow not the trumpet,
and the people be not warned; if the sword come, and take [any] person from
among them, he is taken away in his iniquity; but his blood will I require
at the watchman's hand.
Eze 33:7 So thou, O son of man, I have set thee a watchman unto the house of
Israel; therefore thou shalt hear the word at my mouth, and warn them from
me.

Act 20:31 Therefore watch, and remember, that by the space of three years I
ceased not to warn every one night and day with tears.

Rom 1:18 For the wrath of God is revealed from heaven against all
ungodliness and unrighteousness of men, who hold the truth in
unrighteousness;

Hbr 11:7 By faith Noah, being warned of God of things not seen as yet, moved
with fear, prepared an ark to the saving of his house; by the which he
condemned the world, and became heir of the righteousness which is by faith.

Correlating Passages: flee

Rom 5:9 Much more then, being now justified by his blood, we shall be saved
from wrath through him.

1Th 1:10 And to wait for his Son from heaven, whom he raised from the dead,
[even] Jesus, which delivered us from the wrath to come.

2Th 1:9 Who shall be punished with everlasting destruction from the presence
of the Lord, and from the glory of his power;
2Th 1:10 When he shall come to be glorified in his saints, and to be admired
in all them that believe (because our testimony among you was believed) in
that day.

Hbr 6:18 That by two immutable things, in which [it was] impossible for God
to lie, we might have a strong consolation, who have fled for refuge to lay
hold upon the hope set before us:

Rev 6:16 And said to the mountains and rocks, Fall on us, and hide us from
the face of him that sitteth on the throne, and from the wrath of the Lamb:
Rev 6:17 For the great day of his wrath is come; and who shall be able to
stand?

1 Tessalonikerne 5:21 prøver alt, beholder det gode!

Fra : Cyril Malka

Dato : 13-01-05 19:08

Den Thu, 13 Jan 2005 13:24:14 +0100
skrev "Ole" <o-madsen@tele2adsl.INVALID> :

> jeg syntes du skal se indad i din vurdering og spørge dig selv de
> spørgsmål når du bliver kritiseret

Jeg taler ikke om PERSONKRITIK, men om kristne-kristne...

det var det, dit spørgsmål gik ud på?

Det er ikke mig, der hykler om at man skal "elske sine fjender", vel?

Og her igen, så er det dig, som bliver personligt...

See? ;->

Fra : Cyril Malka

Dato : 17-01-05 18:59

Den Thu, 13 Jan 2005 21:20:29 +0100

> der er vel ikke noget forkert i at opfordre folk til at passe på hvad
> de fylder sig med? er du ikke enig i det?

Joda, det er jeg... Det er bare ikek det, du skrev

> nej det gør jeg ikke

Nej, det gør du ikke... nok derfor

--
Venligst,