Kristen pornofilm? Ikke kulturkristen, kun~
Fra : Bo Warming

Dato : 11-01-05 04:38

Mange debatører drives af hævnlyst og vil helst se alle problemer som noget
der løses, ved at en ond person straffes via politi

Jeg så lige (denne nat) en pornofilm på Private Blue med følgende rystende
story-line
- smuk fransk sag.
En ung mand lister sig ind i en skøn piges soveværelse, hvor hun ligger
nøgen og har et blåt øje
Hun fortæller ungersvenden at hendes far har slået hende, og efter petting
kører den unge mand sin motorcykel efter faderens bil, indtil han kan skyde
faderen dødeligt i ansigtet ind ad bilvinduet.

Nogle mangler at læse "Hinsides godt og ondt" af Nietzsche og propaganda om
at pædofilofre er altid sandfærdige lægger op til at muslimer er ofre og
alle der kritiserer dem skal hævnstraffes - se tråde med Mikkel Foldmann
ctr. BW de seneste dage, hvor han hylder hævn-dødsstraf, hvis der er
mistanke om grim nok krigsforbrydelse, og han hyldes af talrige debatører,
for det er jo til at forstå......

Jeg ved ikke om jeg bifalder Morten Bjergstrøms ide om at udbydere bør
udelukke visse debatører, der mudderkaster uetisk fascistoidt og
misinformerende.
Men da TV er statskontrolleret trods formel (fup)privatisering, og da man
blander sig i meget såsom tobakligegyldigheder, så kunne man da godt
henstille, at der ikke vises pornofilm, der direkte opfordrer til
selvtægtsmord og lover kvindeskønhed som gevinst

Fra : Vidal

Dato : 11-01-05 21:45

Bo Warming wrote:

> [...]
> henstille, at der ikke vises pornofilm, der direkte opfordrer til
> selvtægtsmord og lover kvindeskønhed som gevinst

Jeg erindrer, du før har skrevet, at din pornokanal
kommer via TDC. Synes du regeringen skal gå ind og
blande sig i, hvad en privat udbyder (TDC) skal
tilbyde kunderne (dig?) Du kunne jo evt. lade være
med at se på det.

Det ligner ikke et af dine sædvanlige synspunkter,
men det er jo for udenforstående ikke altid nemt at
finde logikken i dine indlæg. Det kan jeg godt copy
og paste beviser for, men reelt er du jo ligeglad
med hvad andre skriver, eller såmænd også hvad du
selv har givet udtryk for før.

Du kan evt. slå op på Matt. 5:27-28-29 (og måske i
særdeleshed 5:30 ) for nu at få en kristen vinkel
på det.

--
Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 12-01-05 01:27

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> [...]
> blande sig i, hvad en privat udbyder (TDC) skal
> tilbyde kunderne (dig?) Du kunne jo evt. lade være

Hvis der var kunstnerisk sigte eller politisk propaganda sigte med
mordopfordringer, så ville pressens kritiske søgelys rettes mod dem, og de
ville ikke kunne gøre megetn skade
Men da porno er noget man ikke snakker om, og TCD kan let pålægge
kanal-producenten at undgå de få voldsopfordrende film, så ville dette måske
være en god ide.
Det er ihvertfald vigtigere end forbud mod tobak og alkohol-reklame- DET ER
MIN POINTE

> [...]
> og paste beviser for, men reelt er du jo ligeglad
> med hvad andre skriver, eller såmænd også hvad du

Mit bold-ej-mand synspunkt betyder at ethvert budskab med væsentlig ny
information kan gøre gavn i debatte.

Hvis jeg på lige datoer mente det stik modsatte af hvad jeg mente på ulige
datoer, ville det være helt OK.

Jeg er ikke på valg, og en skuespils-forfatter lader jo sine persojer sige
modsat rettede budskaber.

> Du kan evt. slå op på Matt. 5:27-28-29 (og måske i
> særdeleshed 5:30 ) for nu at få en kristen vinkel
> på det.

Kritiserer Jesus selvmodsigelse og dobbeltmal nogetsteds? Gør GT?

Selv hvis biblen på hver siden gik stærkt imod splittede signaler, ville jeg
være en lige så god kristen , hvis jeg forlystede publikken med en ny
selvmodsigende stil.
Det er anti-kristen gerningsretfærdighed at blande Gud id i debat som er
Kejserens domæne. Også på denne ng

Fra : Vidal

Dato : 12-01-05 10:40

Bo Warming wrote:
> [...]

dette måske
> være en god ide.
> Det er ihvertfald vigtigere end forbud mod tobak og alkohol-reklame-

Din pointe synes at være, at du mener, regeringen
skal gå ind og på et moralsk grundlag cencurere,
hvad der for mig synes at være et privat kunde/udbyder
forhold.

Du har købt en tjeneste hos din kabeludbyder, du får
en pornokanal, men du er ikke tilfreds med ydelsen,
så afbestil dog kanalen eller klag til TDC.

> Mit bold-ej-mand synspunkt betyder at ethvert budskab med væsentlig
ny
> information kan gøre gavn i debatte.

Altså, du finder det relevant at diskutere pornofilm
her i livssyn.kristendom? Hvad er det nye i dette
budskab?

> [...]
på ulige
> datoer, ville det være helt OK.
>
> Jeg er ikke på valg, og en skuespils-forfatter lader jo sine

Betyder det, du ikke har de synspunkter, du lufter?
Det har man jo en betegnelse for.

> Kritiserer Jesus selvmodsigelse og dobbeltmal nogetsteds? Gør GT?

Synes du nævnte skriftsteder giver udtryk for det?

Hvis du med 'dobbeltmal' mener dobbeltmoral, så
går Jesus stærkt imod det. Det var faktisk et af
hans stærkeste angrebspunkter mod farisæerne.

Det, Jesus siger det omtalte sted, er, hvis du forarges,
og det gør du jo åbenbart, skal du finde årsagen hos
dig selv. Han siger, man kan rive sit øje ud, jeg vil
foreslå det lidt mindre drastiske, at du holder op
med at abbonnere på din pornokanal.

> [...]
ville jeg
> være en lige så god kristen , hvis jeg forlystede publikken med en

Altså, du ser dig selv i en klovnerolle. Det er
der nok mange, der vil holde med dig i.

> Det er anti-kristen gerningsretfærdighed at blande Gud id i debat
som er
> Kejserens domæne. Også på denne ng

Så diskuter det i kejserens domæne, dk.politik.
FUT dk.politik
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 12-01-05 17:20

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> wrote in message
Din pointe synes at være, at du mener, regeringen
skal gå ind og på et moralsk grundlag cencurere,
hvad der for mig synes at være et privat kunde/udbyder
forhold.

BW;Nej, men hvis der overhovedet skal være censur, hvad der er vedr tobak og
sprut reklamer - og især vedr statens ætermonopol - så kunne man snarere
bede pornokanaler venligt om ikke at opfordre til mord-selvtægt.

Du har købt en tjeneste hos din kabeludbyder, du får
en pornokanal, men du er ikke tilfreds med ydelsen,
så afbestil dog kanalen eller klag til TDC.

BW: Jeg er ikke så utilfreds at det gør noget.
Men jeg afskyr statens dobbeltmoral med at forbyde tobaksreklamer og tillade
mordopfordringer

> [...]
> information kan gøre gavn i debatte.

Altså, du finder det relevant at diskutere pornofilm
her i livssyn.kristendom? Hvad er det nye i dette

BW; Sandelig er der al basis for at diskutere emnet på denne
gerningsretfærdige ng.
Hvis den levede op til mine idealer om kristendom - hvis Andreas Falck
forstod Jesus fx - så havde du ret.
Er man dømmesyg og anti-kulturkristendom har man sat sig uden for det gode
selskab - hvilket er OK - fundatsen er uklar.

> [...]
persojer sige
> modsat rettede budskaber.

Betyder det, du ikke har de synspunkter, du lufter?

BW: Nogle synspunkter er jeg lidt i tvivl om.
Men at sylte alt ind i forbehold er læserfjendsk.

> [...]

dig selv. Han siger, man kan rive sit øje ud, jeg vil
foreslå det lidt mindre drastiske, at du holder op

BW: Du må kalde mig hvad du vil, det er kun ord.
Jeg kender få der er totalt konsistente, Glistrup excl.
Jeg dyrker gerne PARADOKS=TILSYNELADENDE SELVMODSIGELSE
- det sætter tanker igang.

"Sig hvis du tænker idag med ord så hårde som kanonkugler og sig imorgen
hvad imorgen tænker med hårde ord igen, også selvom det modsiger hvad du
sagde idag". Ralph W Emerson, Amerikansk filosof 1803-1882

> [...]
ny
> selvmodsigende stil.

Altså, du ser dig selv i en klovnerolle. Det er

BW: Nietzsche skriver i "Ecce Homo",, hvor han runder sit livsværk af
"Jeg vil ikke kaldes helgen, så hellere klovn"
Simon Spies er mit ideal.

Fra : Vidal

Dato : 12-01-05 22:10

Bo Warming wrote:

> [...]

> BW: Jeg er ikke så utilfreds at det gør noget.
> Men jeg afskyr statens dobbeltmoral med at forbyde tobaksreklamer og

Synes du da, det er rimeligt, at staten lægger en
moralbaseret cencur ind?

Moral~censur - helt ærligt, det lyder slet ikke som
dig. Men det er måske dagens synspunkt, som måske er
det modsatte imorgen?

Hvorfor kæder du overhovedet tobak ind i denne sag,
tobaksrygning er en modbydelig sag.

En kunstnerisk ytring er noget andet. Det er længe
siden vi havde cencur, men den vil du gerne have
indført igen, pga af regeringens holdning til tobak?

Hvis ikke det var dig, der skrev det, ville det have
været forbavsende.

> [...]
> gerningsretfærdige ng.
> Hvis den levede op til mine idealer om kristendom - hvis Andreas Falck

AF er uenig med dig i mange af dine tilfældige
synspunkter, men vi har vel endnu ikke set en mening
fra dig, der ikke kunne ændres til det modsatte
næste dag, ja, måske næste minut.

Er det det, der kaldes attituderelativisme?

> Betyder det, du ikke har de synspunkter, du lufter?
> Det har man jo en betegnelse for.
>
> BW: Nogle synspunkter er jeg lidt i tvivl om.
> Men at sylte alt ind i forbehold er læserfjendsk.

Ah, det er noget plat, er det ikke forbeholdt
teenagere.

> [...]
> foreslå det lidt mindre drastiske, at du holder op
> med at abbonnere på din pornokanal.

> BW: Du må kalde mig hvad du vil, det er kun ord.

Kalder jeg dig noget?

Og _kun_ ord. *Her* er du kun det, du skriver.

> Jeg kender få der er totalt konsistente, Glistrup excl.
> Jeg dyrker gerne PARADOKS=TILSYNELADENDE SELVMODSIGELSE
> - det sætter tanker igang.

Såsom negre er dresserede aber. Hvilke tanker tror
du, det sætter igang?

> "Sig hvis du tænker idag med ord så hårde som kanonkugler og sig imorgen
> hvad imorgen tænker med hårde ord igen, også selvom det modsiger hvad du
> sagde idag". Ralph W Emerson, Amerikansk filosof 1803-1882

Tja, det er nok ikke det mest geniale, han
har sagt.

> ville jeg

> ny

Det ville være bedre, hvis du fandt ud af, hvem
du er, og brugte din energi på det. Så kunne du
yde noget i debatten istedet for at 'forlyste'.

> [...]
>
> BW: Nietzsche skriver i "Ecce Homo",, hvor han runder sit livsværk af
> "Jeg vil ikke kaldes helgen, så hellere klovn"

Jo, men han rodede jo ikke rundt med 87 forskellige
modstridende synspunkter dagligt.

Han var stringent, hvad man så end synes om manden,
det kan man ikke just beskylde dig for at være.

Du ændrer jo aldrig et komma i meningsudvekslingerne eller
i folks mening eller forståelse.

Det eneste faste hos dig er vel 'Glistrup er Gud'. Men
virkeligheden er han jo bare en snedig vinkelskriver,
der udbyttede det danske samfund for at berige sig selv,
og udnyttede naive, svage sjæle med sine løgne.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard