Er væddemål ugudelige? På usenet?
Fra : Bo Warming

Dato : 04-01-05 22:30

Falck har jeg tilbudt væddemål om hvorvidt han havde taget syndflod over
alle bjerge BOGSTAVELIGT

Ved visse spørgsmål syns jeg at sådant er sej og god debat

Tør nogen et væddemål, hvis det står påstand mod påstand men afgørelse er
lidt besværlig?. Jeg gider ikke lede efter ordret citat fra folk, hvis ikke
de tør væddemål. Tør man ikke, har man næsten givet mig ret
Penge og andet på højkant er helt på sin plads. Ring gerne 35861000 hvis du
tør udvide usenets ofte fattige ånd med ædel kappestrid der jo altid har
været god videnskab - hvis ikke man hedder Ned Flanders i "Simpson Family" -
han anser væddemål for "gambling" dvs ugudeligt.
Der er god germansk tradition bag væddemål, når ting går i hårdknude -
desværre brød jøderne aftalen da germanske filistre sendte Goliat i
væddemåls duel. Men Vermunds søn Uffe hin Spage med sværdet Skræp er godt
eksempel. Popes jernbyrd var. Dueller var. Jeg er dog mest til symbolske
eller dyre pengevæddemål.

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-01-05 22:45

I news:GVDCd.21$Xu4.7@fe63.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

[ om væddemål ]
> Tør man ikke, har man næsten givet mig ret

Sikke dog noget sludder. At man ikke gider dit spil-pjat er da ikke
det samme som næsten at give dig ret. Og da slet ikke i betragtning af
at du jo stort set er faktaresistent.

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*
http://ravsted.net/ - *Lokalhistoriske sider*

Fra : Bo Warming

Dato : 05-01-05 12:25

"Andreas Falck" <fake@skrift.invalid> wrote in message
> [...]
> Bo Warming følgende:
>
> [ om væddemål ]
>
> Sikke dog noget sludder. At man ikke gider dit spil-pjat er da ikke det

Jeg behøver ikke dig til at give mig ret i min udlægning af GT vedr Noah&Gud
som at
GT ER HER extrem-gerningsretværdig, dvs anti-Jesus

dine links og biblen giver mig totalt ret

Men jeg vil gerne høre hvordan stakler der ikke har nået kulturkristne
højder i kristendom bærer sig ad med at forklare at GT siger det stik
modsatte af NT?

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-01-05 12:43

I news:98QCd.7095$Xu4.5444@fe63.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

[ ... ]
> dine links og biblen giver mig totalt ret

Du *er* altså faktaresistent!

Fra : Bo Warming

Dato : 05-01-05 14:33

>I news:98QCd.7095$Xu4.5444@fe63.usenetserver.com skrev
> Bo Warming følgende:
> Du *er* altså faktaresistent!

Jamen så copypast de dele af dit link, der ikke giver mig ret.

HER lidt uddybning

Jesus frontalangriber Noahs gud, som straffer de der ikke adlyder ham.(med
en holocaustende syndflod mod den tids vantro)
Jesus siger loven er til for menneskenes skyld og det betyder man skal give
nødhjælp til Sumatra, hvis man tror på at den gavner fællesskabet

Kierkegaard arvede et hus sammen med sin bror og fik det solgt så han fik
broderparten, for hans indre stemme sagde at broderen havde penge nok og
ikke gad anlægge retssag om svindelen.

Måske et afgørende nummer af "Øjeblikket" pga filosof-pengemangel ikke
havde kunne trykkes, hvis ikke Kierkegaard havde fuldt sine instikter, der
ikke var lutter egoistiske, men han så at hans bror der havde en sindsyg søn
og selv blev sindsyg, var ikke værd at hælde en retfærdig halvdel af
arvepengene i.Kierkegaard gjorde sit liv til et kunstværk , og det krævede
penge. Broderen havde nok - blev bisp..

Indien og Thailand, hvis landsfadere vil gavne deres medborgere , afviser
almisser fra hjælp-.liderlige Vesten - det er sundere at landets egne
infrastrukturer opbygges og man hjælpes af fætre inde i landet, end at man
oversvømmes af nævenyttige, fremmede, uforstandige godgørere.

Op med Jesus-moral-kommer indefra
Ned med Noahs-straffende-øje-for-øje Gud -
- ham er tiden løbet fra. Måske han var OK på Abrahams tid, ligesom
sharia-straf nok var fremskridt på Muhameds tid i et ørken- og
junglelovs-samfund.
Men vi er idag til Kierkegaard og Nietzsche i vort land - spontan
hjælpsomhed er bæredygtig hjælpsomhed, så privatiser Røde Kors og lad dem
betale for TV-spots og ikke få Jørgen Poulsen gratis i medierne hele tiden.