Flodbøljen=Ny syndflod ?
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 02-01-05 14:10

Eller hvad er Guds hensigt?

Jesper

Fra : Ole

Dato : 02-01-05 14:21

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:41d7f2b1$0$66131$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Eller hvad er Guds hensigt?

Jeg tror ikke på den der med at det er Guds dom, for så går det jo ud over
uskyldige mennesker, så den tror jeg ikke på, jeg tror mere på at det er en
del af endetidens tegn som bare sker pga jeg ved ikke hvad, jeg tror ikke at
Gud er ude på at dømme de mennesker, Jesus siger selv om det tårn der faldt
ned over nogle mennesker at det ikke var noget at gøre med at de havde
syndet
Luke 13:4 4 Eller hine atten, som Tårnet i Siloam faldt ned over og
ihjelslog, mene I, at de vare skyldige fremfor alle Mennesker, som bo i
Jerusalem?

Ole

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 02-01-05 14:45

Jesper Nielsen wrote:
> Eller hvad er Guds hensigt?
>
> Jesper

Du glemmer Regnbuepagten, som Gud stiftede med Noah. (1 Moseebog 9, 8-17)

Jo, der er sket en naturkatastrofe, men jeg finder det temmelig
afmægtigt at ville tilskrive den Vorherre. Også selv om det er svært at
kombinere Jesu udsagn om at Gudfader ikke lader en spurv falde til
jorden med en sådan uhyggelig katastrofe.

Anders Peter Johnsen

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 02-01-05 16:23

Anders Peter Johnsen wrote:

> [...]
> at kombinere Jesu udsagn om at Gudfader ikke lader en spurv falde til
> jorden med en sådan uhyggelig katastrofe.

Hvor står der, at Gud ikke lader en spurv falde til jorden? Pointen er jo
netop, at det *gør* han, men han er altid med i det.

Så meget mere har han omsorg for de menneskebørn, der i den forfærdelige
katastrofe har mødt deres ende.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 02-01-05 22:39

Kevin Edelvang wrote:

> Hvor står der, at Gud ikke lader en spurv falde til jorden? Pointen er jo
> netop, at det *gør* han, men han er altid med i det.

Hvis vi endelig SKAL kløve hårstrå, så var det sådan set også dèt, jeg
mente.

Men spørgsmålet er jo det gamle - om end noget naive - Theodice-problem:
Hvordan kan en Almægtig og Algod Gud tillade den slags?

(Jeg mener selv at Kristendommen ikke som sådan er en automatisk
"forsikring" mod sorg og lidelse, men Troen giver derimod een styrke og
støtte til at stå sorg og lidelse igennem, fordi den giver håb i
bevidstheden om at man -uanset hvad - aldrig er alene.)

> Så meget mere har han omsorg for de menneskebørn, der i den forfærdelige
> katastrofe har mødt deres ende.

Ja, det må vi så sandelig da tro og håbe at Han har.

Anders Peter Johnsen

Fra : Lyrik

Dato : 03-01-05 00:06

Anders Peter Johnsen wrote:

> [...]
> bevidstheden om at man -uanset hvad - aldrig er alene.)

> Ja, det må vi så sandelig da tro og håbe at Han har.
+++++++++++++++++++++++++++++
Jeg traf en gammel mand på 93 som sagde at han mistede troen da et læs hø
faldt ned og kvalte 16 uskyldige børn.
"Så er der ingen Gud"! -sagde han. "Og intet overnaturligt". -tilføjede han.

Men inden han døde, løb han rundt på gaden i sin pyjamas for at finde
ophavsmanden til den sang han hørte stærkere og stærkere.
En mandsrøst som sang en legende-sang om hele hans liv!
Ja han sendte mig ind i naboopgangen for at finde manden!

Hilsen
Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 03-01-05 08:32

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> wrote in message
> Eller hvad er Guds hensigt?

At vi ikke skal kede os?

Nogle presser andre til skyld og penge-indsamling, nogle spilder resourcer
på tigger-BØN - her lidt om bøn, hvor især det første er relevant

Hvis man nogen sinde kom ud for en gud, som altid helbredte os for en
forkølelse lige i det rette øjeblik og fik os ind i vognen lige i det minut,
tung regn begyndte at falde, ville han forekomme os så absurd en gud, at det
ville være nødvendigt at afskaffe ham, selv om han eksisterede.Friedrich
Nietzsche

Det bedste middel til at begynde enhver dag godt er:når man vågner at tænke
på, om man ikke i det mindste kunne gøre et enkelt menneske en glæde på
denne dag.Hvis dette fik lov at gælde som en erstatning for den religiøse
vane at bede, ville ens medmennesker havde fordel af denne forandring.
Nietzsche

bøndå Bøn er åndelig onani. Soya

bønhsh Menneskene har udelukket det seksuelle samvær af deres himmel.
Og erstattet det med bønnen. Mark Twain

bønrg*overtro The happy do not believe in miracles Goethe

bønRGre Vi sender bønner op til Gud, blot fordi vi har formet ham i vort
eget billede. Vi behandler ham som en pasha eller en sultan, som er i stand
til at blive forbitret eller formildet. Voltaire

bønSia If you talk to God, you are praying; if God talks to
you, you have schizophrenia Thomas Szasz

bønSp Alt hvad I beder og bønfalder om - tro at I har fået det, så
skal I få det. Markus 11,24

ssexBØntmk Man lærer ikke at kende folk I kirke og bøn, men I handel
og vandel. "Hvis det ikke var at lægge for tunge
byrder på min menighed, ville jeg have befalet dem at bruge tandbørste før
hver bøn" Muhammed

bønufscDd Trouble and perplexity drive me to prayer, and prayer drives away
perplexity and trouble. Melanchton (1497-1560)German Scholar
and Humanist