Gerningsretfærdighed, ja tak!
Fra : Jakob Munck

Dato : 24-12-04 08:31

I de lutherske lande hører man ofte trofrelseforvirrede mennesker (Søren
Krarup, Bo Warming, A. Falch, Pinse etc.), som udtaler sig mod det de kalder
for "gerningsretfærdighed". Det gør de naturligvis, fordi de har dårlig
samvittighed og gerne vil dække over det. Det er meget menneskeligt. Men
desværre er det også helt forkert, hvis vi taler kristen tro. For Jesus,
Paulus og for den kristne kirke forholder det sig nemlig lige modsat, og
derfor beder vi kristne (= katolikker) da også - som Jesus bad os om - "ske
din vilje på jorden, som den sker i himmelen..."

En lille artikel imod den lutherske lære om trosfrelse, ses her:

www.ansgar.dk/printervenlig.asp?tekst_id=100

jm

Fra : Peter

Dato : 24-12-04 11:29

"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> din vilje på jorden, som den sker i himmelen..."
>
> En lille artikel imod den lutherske lære om trosfrelse, ses her:

Jamen jeg troede at du var blevet ekskommunikeret fra fra din kirke.
Gerningsretfærdighed nej tak.
Som Luther sagde "det er vantro der fører til fortabelse, men er kun rettro
der fører til frelse".

Fra : Bo Warming

Dato : 25-12-04 00:32

"Peter" <peter@lan.com> wrote in message

> "Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> kalder
> "ske

Ja - lad guds vilje om tillid og ikke-vold ske FORDI DET BETALER SIG

Fordi minimlstat lægger op til god moral der kommer indefra.

Øjeforøje straf dur ikke til at opretholde bæredygtig god moral - den skal
komme indefra ved gradvis nedtrapning af negativ social arv og ved
arbejde/aktivitet for alle, der før os for travle til at synde.