at være fri af en bestemt forståelse
Fra : Ole

Dato : 21-12-04 22:57

Det forekommer mig at være en krig som kun Gud kan vinde, hvis han da ellers
får lov til at komme til, vi kan alle have gode fortsæt om at være føjelige
og bøjelige, men vores fremgang i debatter viser virkelig hvad vi virkelig
er ude på, om vi virkelig vil være frie.

Vi må give Gud den tid det tager med os, for det er jo hos os problemet er,
vi må være bløde og føjelige, og det tager lang tid, så ser vi at dette er
målet må vi væbne os med tålmodighed og ikke give op, mange fejl vil laves
af os, men så har Gud jo rigeligt at rette på.

At være som dem fra berøa er et vidunderligt mål som vi alle burde have som
bøn for det nye år også selvom at det måske ikke nåes inden for kort tid.

Ole

Fra : Ole

Dato : 21-12-04 23:07

"Ole" <o-madsen@tele2adsl.INVALID> skrev i en meddelelse
> [...]
> føjelige og bøjelige, men vores fremgang i debatter viser virkelig hvad vi
> virkelig er ude på, om vi virkelig vil være frie.

....... og være som dem fra Berøa.... (filføjelse)

> [...]
>
> At være som dem fra berøa er et vidunderligt mål som vi alle burde have
> som bøn for det nye år også selvom at det måske ikke nåes inden for kort

Men når tilføjelsen er lavet, så kan jeg godt se at jeg faktisk mangler en
del før den er færdig

Ole

Fra : Ole

Dato : 21-12-04 23:11

> ...... og være som dem fra Berøa.... (filføjelse)

, vi må også give Gud lov til at komme til i andres liv, vi må ikke presse
på for at få ret, men i åbenhed fremstille vores synspunkt og give Gud lov
til at gøre noget, det kunne jo også være os der tog fejl. Når vi prøver at
overbevise andre om at vi har ret og de ikke, kan Gud ikke komme til, vi må
opgive ambitionen at hjælpe Gud

Ole

Fra : Ole

Dato : 21-12-04 23:16

> "Ole" <o-madsen@tele2adsl.INVALID> skrev i en meddelelse

Titlen er ændret til At være fordomsfri overfor en bestemt forståelse

Fra : Ole

Dato : 21-12-04 23:40

"Ole" <o-madsen@tele2adsl.INVALID> skrev i en meddelelse

> "Ole" <o-madsen@tele2adsl.INVALID> skrev i en meddelelse
>
> ...... og være som dem fra Berøa.... (filføjelse)

Men der er også det element at børn ikke kan forlange at blive hørt på eller
taget alvorligt, samme indstilling må vi have til det at dele Guds Ord med
andre, vi må give Gud plads til at overbevise dem om det er fra ham eller
ikke.

Fra : Harald Mossige

Dato : 22-12-04 00:40

"Ole" <o-madsen@tele2adsl.INVALID> wrote in message

> "Ole" <o-madsen@tele2adsl.INVALID> skrev i en meddelelse

> Men der er også det element at børn ikke kan forlange at blive hørt på
eller
> taget alvorligt,

Det elementære nå til dags, er at barn skal alltid tas alvorlig, og vi skal
alltid lytte til hva barn har å si. Det er en del av dagens barneopplæring.
En annen ting at barn ikke skal vente å få alle kravene sine tilfredsstillt.
Du oppfører deg som om du var fødd for 100 år siden.

HM

Fra : Ole

Dato : 22-12-04 03:09

"Harald Mossige" <haraldmnospam@hkabel.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilfredsstillt.
> Du oppfører deg som om du var fødd for 100 år siden.

og du som om du ikke fatter pointen

Gud velsigne dig

Ole

Fra : Ole

Dato : 22-12-04 05:28

> "Harald Mossige" <haraldmnospam@hkabel.no> skrev i en meddelelse

> og du som om du ikke fatter pointen

tag dig ikke af min flabethed, så frækt var det heller ikke ment

Ole

Fra : Ole

Dato : 22-12-04 05:24

> [...]
> tilfredsstillt.
> Du oppfører deg som om du var fødd for 100 år siden.

tillad mig at forklare, jeg mener at teksten i NT taler om spædbørn og ikke
børn der kan løbe og gå selv, hvad angår det med at blive hørt, så kan
spædbørn jo ikke tale så mn kan forstå, de kan ikke holde en tale og
forståes, her skal du ikke være så bogstavelig da jeg bruger et billede hvor
jeg sammenligner barnets stadie med en voksens

Ole

Fra : Harald Mossige

Dato : 22-12-04 13:28

> [...]
ikke
> børn der kan løbe og gå selv, hvad angår det med at blive hørt, så kan

Joda, spebarn har sitt språk, barnegråt av mange slag, og gode foreldre
lytter til barnegråten.

Metaforen er gal, uansett om du finner den i bibelen. Det er best å å være
kritisk ved bibellesingen, og bruke meget omtanke før den blir refferert.

HM

Fra : Ole

Dato : 21-12-04 23:45

"Ole" <o-madsen@tele2adsl.INVALID> skrev i en meddelelse

Jeg har ændret titlen til

At være fordomsfri overfor en bestemt forståelse

Jeg havde sendt en tråd til den med samme tekst, men fordi jeg ændrede
header ville den ikke komme op på skærmen, så hvis den kommer alligevel må i
undskylde mig

Ole

Fra : Ole

Dato : 23-12-04 11:09

At være fordomsfri overfor en bestemt forståelse
Af Ole Madsen

Det forekommer mig at være en krig som kun Gud kan vinde, hvis han da ellers
får lov til at komme til, vi kan alle have gode fortsæt om at være føjelige
og bøjelige, men hvis vores fremgang i debatter viser noget andet så er vi
det jo ikke. Vi må give Gud lov til at komme til i andres liv, vi må ikke
presse på for at få ret, men i åbenhed fremstille vores synspunkt og give
Gud lov til at gøre noget, det kunne jo også være os der tog fejl. Hvis vi
prøver at overbevise andre for hårdt om at vi har ret og de ikke, kan Gud
ikke komme til, vi må opgive ambitionen at hjælpe til.

Vi må give Gud den tid det tager med os, for det er jo hos os problemet er,
vi må være bløde og føjelige, og det kan tage lang tid, så ser vi at dette
er målet må vi væbne os med tålmodighed og ikke give op, mange fejl vil
laves af os men så vil Gud jo rigeligt at rette på det.

At være som dem fra berøa er et vidunderligt mål som vi alle burde have som
bøn for det nye år også selvom at det måske ikke nåes inden for kort tid.

John 3:27 27 Johannes svarede og sagde: "Et Menneske kan slet intet tage,
uden det er ham givet fra Himmelen.

Man kan slet inget uden at Gud giver ham det, er det fællesskab, bøn,
bibellæsning, studie, alt andet som har med livet at gøre, jo siger du, det
kan jeg da selv gøre! Ja, men så går du også glip af at Gud ønsker at være
med i alle de ting.

Matthew 18:2-5 2 Og han kaldte et lille Barn til sig og stillede det midt
iblandt dem
3 og sagde: "Sandelig, siger jeg eder, uden I omvende eder og blive som
Børn, komme I ingenlunde ind i Himmeriges Rige.
4 Derfor, den, som fornedrer sig selv som dette Barn, han er den største i
Himmeriges Rige.
5 Og den, som modtager et eneste sådant Barn for mit Navns Skyld, modtager
mig.

Hvis vi ikke omvender os og bliver afhængige af Gud kommer vi ingenlunde i
himmeriget fordi at vi står ivejen for at blive frelste, børn kan nemlig
ikke selv, de må lade deres forældre komme fuldt og helt til for at de kan
klare det. De bliver alt givet.

[...]
ikke og ikke som før sagt gå i vejen for Gud når/hvis han vil gøre noget i
andres liv.

John 6:44 44 Ingen kan komme til mig, uden Faderen, som sendte mig, drager
ham; og jeg skal oprejse ham på den yderste Dag.

Du kan selv fuldføre listen af hvad der hører fællesskabet og bøn til, og
Gud vil være med i det hvis du giver ham lov. Vi kan intet tage af os selv,
slet ikke den rette indstilling, eller bøn, men som små børn kan vi modtage
det fra Gud