Medlemsflugt fra kirkelige organisationer
Fra : Niels Ulrik

Dato : 17-12-04 10:26

ja, så går det den rigtige vej. jappadappadoooo
----

gud er ikke død for gud har aldrig været.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=221612

Medlemsflugt fra kirkelige organisationer

Medlemstallet i Danmarks kirkelige organisationer og frikirker rasler
ned.

På blot fem år er mere end hver femte forsvundet fra
medlemskartotekerne, og fortsætter denne glidebane, har organisationerne
ingen medlemmer om 15 år, skriver Kristeligt Dagblad.

Fra 1998 til 2002 er det samlede medlemstal svundet ind fra 171.200
til 141.500. Næsten alle større kirkelige organisationer er med i
opgørelsen.

Tim Jensen, mag.art. fra Syddansk Universitet, siger, at tallene
viser, at den megen tale om fornyet åndelighed er overdrevet i forhold til
det store flertal i befolkningen.

begin 666 clearpixel.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``/___P```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : jørgen

Dato : 17-12-04 12:34

"Niels Ulrik" <nielsulrik81zerospam@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=221612
>
> Medlemsflugt fra kirkelige organisationer

Hej Niels.

Det er jo en meget markant nedgang i antallet af medlemmer. Men man må huske
at det tal ikke alene viser hvor mange der er engageret i kirkelige
aktiviteter. Der er jo mange såkaldt kirkefremmede der kommer på diverse
møder og også giver kollekt. Et eksempel kan være Berntsens møder hvor jeg
vil påstå at flertallet af de fremmødte ikke er medlem af nogen frikirke.
Jeg har for mit eget vedkommende kommet i flere menigheder i kortere eller
længere tid uden at være medlem af disse menigheder og jeg har oplevet af
mange af mine venner/bekendte også var kirkeaktive uden dog at være medlem.
Men når det er sagt er det da en interessant undersøgelse og man må tage det
op i de enkelte menigheder hvorfor færre vælger at bliver medlem. Jeg tror
at det bla. har noget at gøre med den tid vi lever i at mange vil gerne
"shoppe rundt" og tage lidt fra det ene og det andet bord uden at skulle
være bundet af et medlemsskab.

mvh jørgen.

Fra : Niels Ulrik

Dato : 22-12-04 00:06

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> mange vil gerne "shoppe rundt" og tage lidt fra det ene og det andet bord
> uden at skulle være bundet af et medlemsskab.

Ja. Uden medlemmer ryger statstilskudet vist og det er fint.

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-12-04 01:20

I news:y%1yd.2532$Cb4.388@news.get2net.dk skrev
Niels Ulrik følgende:

[ ... ]
> Ja. Uden medlemmer ryger statstilskudet vist og det er fint.

Du ævler videre uden kendskab til hvad du snakker om, ikke sandt!

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*
http://ravsted.net/ - *Lokalhistoriske sider*

Fra : Niels Ulrik

Dato : 22-12-04 02:13

"Andreas Falck" <fake@skrift.invalid> wrote in message
>I news:y%1yd.2532$Cb4.388@news.get2net.dk skrev
> Niels Ulrik følgende:
>
> [ ... ]
>
> Du ævler videre uden kendskab til hvad du snakker om, ikke sandt!

nej

Fra : Niels Ulrik

Dato : 22-12-04 02:13

> [...]
> Niels Ulrik følgende:
>
> [ ... ]
>
> Du ævler videre uden kendskab til hvad du snakker om, ikke sandt!

check før du spørger

Fra : Niels Ulrik

Dato : 22-12-04 02:33

> [...]
> Niels Ulrik følgende:
>
> [ ... ]
>
> Du ævler videre uden kendskab til hvad du snakker om, ikke sandt!

Andreas Falck,
læs så....
http://www.km.dk/publikationer/20020912_retningslinier.pdf

Fra : Niels Ulrik

Dato : 22-12-04 02:35

Fra : Niels Ulrik

Dato : 22-12-04 02:20

> [...]
> Niels Ulrik følgende:
>
> [ ... ]
>
> Du ævler videre uden kendskab til hvad du snakker om, ikke sandt!

http://www.km.dk/officielt/trossamfund.htm

gaver til disse facistsamfund kan betales med optil kr. 5000,- af staten via
skatten.

come fly with me...

Fra : Niels Ulrik

Dato : 22-12-04 02:37

> [...]
>>
> http://www.km.dk/officielt/trossamfund.htm
>
> gaver til disse facistsamfund kan betales med optil kr. 5000,- af staten

og tipsmidler.... hvis medlemstallet er tilstede....

Fra : Niels Ulrik

Dato : 17-12-04 13:41

"Niels Ulrik" <nielsulrik81zerospam@msn.com> wrote in message
> ja, så går det den rigtige vej. jappadappadoooo
> ----

pastorene lyver så de er grønne i hovedet.

Fra : Niels Ulrik

Dato : 17-12-04 17:06

> "Niels Ulrik" <nielsulrik81zerospam@msn.com> wrote in message
>>

> pastorene lyver så de er grønne i hovedet.

eller man kunne sige; pastorerne taler sandt for vækkelsen er her: fårene er
vækkede til at forlade kirkernes magtmisbrug og uduelige og evindelige
spedalske og cognitive fordrejninger og løgne.

Hjernevask er blevet til: hjernedød - AMEN.