Farvede popcorn
Fra : Fatter Brik

Dato : 13-02-05 19:56

Ja, jeg ved at det ikke er særligt økologisk.....men da jeg var barn kunne
man få farvede popcorn og det savner jeg, er der nogen der ved hvor de kan
købes? Jeg tænker på popcorn af "Pop selv" typen.

eller er der måske nogen der ved hvordan man laver den selv?

:)

Fra : Smiley

Dato : 13-02-05 20:33

On Sun, 13 Feb 2005 19:55:56 +0100, "Fatter Brik" <fatter@br.ik> wrote in
dk.kultur.mad+drikke:

>Ja, jeg ved at det ikke er særligt økologisk.....men da jeg var barn kunne
>man få farvede popcorn og det savner jeg, er der nogen der ved hvor de kan
>købes? Jeg tænker på popcorn af "Pop selv" typen.

Det er vel en rød/grøn/andre farver i essensform man blander i olien der bruges
til popningen.

Fra : Smiley

Dato : 13-02-05 20:47

> [...]

>købes? Jeg tænker på popcorn af "Pop selv" typen.
>
>eller er der måske nogen der ved hvordan man laver den selv?

Fandt lige den her i et forum.

"Det fås skam i USA. Popcorn overtrukket med en farvet (rød, grøn, blå etc.)
sukkerskal og de smager forfærdeligt "

Men det er rigtigt at de kunne fås i dk i gamle dage, før sukker i maden blev
banlyst.

Crazy Color Popcorn 1 bag microwave plain popcorn powdered food colorings of
your choice** **Liquid food coloring will make your popcorn soggy. You can
purchase powdered food colorings in cake decorating shops. Prepare the popcorn
as directed on the bag. Remove popcorn from bag, separating into plastic bags.
Make sure that all kernals are removed. Spray the popcorn with butter flavor
nonstick spray. Add a small amount of food coloring to each bag of popcorn.
Close the bag and seal well. Shake the bag until all popcorn is evenly covered
with color. Empty each bag of popcorn into a large bowl, and voila!! You have
crazy color popcorn. To add some flavor to your popcorn, you may want to add
shredded cheese of your choice

Fra : Fatter Brik

Dato : 13-02-05 21:03

"Smiley" <sus@postMANDVÆKkasse.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> dk.kultur.mad+drikke:

> Fandt lige den her i et forum.
>
> "Det fås skam i USA. Popcorn overtrukket med en farvet (rød, grøn, blå

Dem jeg husker var ikke sukkerovertrukne, blot farvede. Farvningen er
sandsynligvis sket inden tørring. Mine forsøg med at lægge kornene i
frugtfarve har i hvert fald ikke båret frugt.

:)

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-05 21:25

"Fatter Brik" <fatter@br.ik> skrev i en meddelelse

> Dem jeg husker var ikke sukkerovertrukne, blot farvede. Farvningen er
> sandsynligvis sket inden tørring. Mine forsøg med at lægge kornene i
> frugtfarve har i hvert fald ikke båret frugt.

Prøv med bolchefarve i stedet for frugtfarven fra supermakedet. Bolchefarve
kan bl.a. købes hos Panduro, og ganske få dråber farver _ret_ meget, så der
skal ikke meget til.

Bolchefarve findes også i mange flere farver end frugtfarve.

Tina

Fra : Spangkuk

Dato : 13-02-05 22:46

"Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> skrev

> [...]
> der
> skal ikke meget til.
>
> Bolchefarve findes også i mange flere farver end frugtfarve.

Det du'r ikke. Popcorn er majskorn der er helt lukkede. I
kornet ligger en lille vanddråbe som udvider sig og får kornet
til at "eksplodere" til popcorn.

Hvis det kan lade sig gøre at farve kornet udefra, er det "utæt",
og derfor uegnet til popcorn.

Farvningen må altså foregå efter popningen.

Enig ?

Spang

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-02-05 21:05

Smiley <sus@postMANDVÆKkasse.org> writes:

> "Det fås skam i USA. Popcorn overtrukket med en farvet (rød, grøn, blå etc.)
> sukkerskal og de smager forfærdeligt "

Åh ja, gid man kunne få sukkerpopcorn i Danmark. Hvor ville det dog
være dejligt.

Mvh Trine

--
Fra 1. april tilbyder vi overnatning i seperat lejlighed med plads til
4 mennesker. Tæt på Blokhus, Aalborg, Fårup Sommerland og mange andre

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 13-02-05 22:24

Fatter Brik wrote:
> [...]
> hvor de kan købes? Jeg tænker på popcorn af "Pop selv" typen.
>
> eller er der måske nogen der ved hvordan man laver den selv?

Næ, men prøv at ringe til dem her og spørg om de kan hjælpe dig
http://www.blomberg-co.com/default.asp

M.v.h
Niels

Fra : Ove Kristensen

Dato : 13-02-05 23:41

> Ja, jeg ved at det ikke er særligt økologisk.....men da jeg var barn kunne
> man få farvede popcorn og det savner jeg, er der nogen der ved hvor de kan
> købes? Jeg tænker på popcorn af "Pop selv" typen.

På dette link kan du købe det salt der skal bruges for at få dem farvede:

http://www.citysound.dk/SALG,%20popcorn.htm

Med venlig hilsen
fra
Ove.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 16-02-05 15:57

[Fatter Brik | Sun, 13 Feb 2005 19:55:56 +0100]

>eller er der måske nogen der ved hvordan man laver den selv?

Hvis du kender en flink konditor eller måske en avanceret bager, burde du
kunne få noget pulverfarve af dem. Det er dybt koncentreret, så måske kan
det tilsættes under popningen - hvor den vand som popcornene afgiver kunne
opløse farven og derved farve selve de poppede popcorn?

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk