Hvad fik I idag til aftensmad?
Fra : Elscorpio

Dato : 13-02-05 19:19

Jeg fik tacos med
græskkrydret oksefars, græsk yoghurtdressing, mild tacosauce, salat,
agurk og peberfrugt

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-02-05 19:32

Små forlorne harer med kartofler, brun sovs og
æble/selleri/valnøddesalat.

Mvh Trine

--
Fra 1. april tilbyder vi overnatning i seperat lejlighed med plads til
4 mennesker. Tæt på Blokhus, Aalborg, Fårup Sommerland og mange andre

Fra : Kim Jensen

Dato : 13-02-05 19:53

Hjemmelavede Oksekødsuppe med flutes. Uhhh det er godt sådan som vejret er
nu.

Fra : Mia Coordt

Dato : 13-02-05 20:53

Lækker ørred (som manden fangede) med masser af go'e grøntsager samt
selvfølgelige god hvidvin til.

Fra : Peter Westh

Dato : 13-02-05 19:42

"Elscorpio" <15andersen@telia.com> skrev i en meddelelse
> Jeg fik tacos med
> græskkrydret oksefars, græsk yoghurtdressing, mild tacosauce, salat,
> agurk og peberfrugt

Paneret fiskefilet, dertil ærtepure med skalotteløg, macadamianødder og
koldpresset rapsolie.

/P

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 13-02-05 19:43

13 Feb 2005 10:19:27 -0800, skrev 15andersen@telia.com (Elscorpio) i
dk.kultur.mad+drikke:

>Jeg fik tacos med
>græskkrydret oksefars, græsk yoghurtdressing, mild tacosauce, salat,
>agurk og peberfrugt

Jeg er alene hjemme, så det blev bare til en dåse Jensen Krebsesuppe
(indkøbt i Netto engang i sidste uge) med ristet toastbrød til.

--
mvh Gitte Sørensen
Gitte's Rodebutik: http://gydda.dk

Fra : ASKF

Dato : 14-02-05 03:23

Gitte Sørensen ytrede sig i <hs7v01hgjjut13gajnfad0csbbgvu19p8k@4ax.com>
med dette:

> [...]
>
>Jeg er alene hjemme, så det blev bare til en dåse Jensen Krebsesuppe
>(indkøbt i Netto engang i sidste uge) med ristet toastbrød til.

At være alene hjemme er da ingen undskyldning for at spise dårlig
præfabrikeret mad!

Jeg har selv spist alene hele weekenden:
Fredag: Aspargessuppe, med flutes (kogte 3-4 l fond på nogle okseben og
grøntsager for nogle uger siden, netop til sovs og supper).

Lørdag: Bøf (udskåret af okseinderlår - køber gerne en steg og skærer
den ud i bøffer) med græske kartofler, grønne bønner og en opbagt
flødesovs.

Søndag: Bøf (igen) med smørstegte kartofler, gullerødder og en hvidvins
flødesovs jævnet med mozzerella.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Aksel.pe

Dato : 14-02-05 11:59

ASKF wrote:

> [...]
> flødesovs.
>
> Søndag: Bøf (igen) med smørstegte kartofler, gullerødder og en hvidvins

Bøf af inderlår!!!!!!
Selvom vi har særdeles gode tænder, synes vi, at en bøf skal være meget
mør, ja næsten så den "smelter" på tungen. Det kan man da ikke få med
inderlårskød. Der kan måske være en chance, hvis det er kød fra "Dansk
Supermarked" - men alligevel.

En oksefilet er straks bedre, men der kan man bestemt også let blive
skuffet, f.eks. hvis den er fra en gammel udsætterko, og det kan
slagteren, der køber en hel kasse ad gangen, ikke vide noget sikkert om.

Det bedste er oksemørbrad - helst af kvalitetskød fra "Dansk
Supermarked". Så går man sjældent galt i byen.

Aksel (- der ikke har aktier i Dansk Supermarked)

Fra : Jette

Dato : 13-02-05 21:06

Elscorpio <15andersen@telia.com> wrote:
> Jeg fik tacos med
> græskkrydret oksefars, græsk yoghurtdressing, mild tacosauce, salat,
> agurk og peberfrugt

Kalvelever stegt i olivenolie med løg, rød peberfrugt, hvidløg, chili og
citronsaft. Dertil mos af jordskokker og kartofler samt resten af rødvinen
fra i aftes.

Mvh
Jette

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 13-02-05 21:36

Elscorpio (15andersen@telia.com) skrev følgende:

> Jeg fik tacos med
> græskkrydret oksefars, græsk yoghurtdressing, mild tacosauce, salat,
> agurk og peberfrugt

Stegt berberiandelår, kartofler, rødvinssauce og honningstegte
gulerødder med timian.

Henriette Døssing

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 13-02-05 22:24

Pasta og pølser med ketchup

VH Pernille

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 13-02-05 22:38

15andersen@telia.com (Elscorpio) skrev:
>Jeg fik tacos med
>græskkrydret oksefars, græsk yoghurtdressing, mild tacosauce,
salat,
>agurk og peberfrugt

Ikke for at være negativ, men har denne tråd et formål?

Vh. JIB

Fra : Peter Westh

Dato : 13-02-05 23:30

"Jørn Ibsen (slet 48TWE)" <j-ibsen@48TWEget2net.dk> skrev i en meddelelse
> 15andersen@telia.com (Elscorpio) skrev:
> Ikke for at være negativ, men har denne tråd et formål?

Inspiration og oplysning.

/P

Fra : Helle

Dato : 13-02-05 23:53

Vi fik hakkebøf med bløde løg, ovnkartofler, bearnaise sovs, revet
gulerod/æble og flutes.

Mvh Helle

Fra : Gainsbourg

Dato : 14-02-05 02:12

En variation over "Beauf Stroganoff" med vilde ris til.

Fra : Nille

Dato : 14-02-05 07:59

"Elscorpio" <15andersen@telia.com> wrote in message
> Jeg fik tacos med
> græskkrydret oksefars, græsk yoghurtdressing, mild tacosauce, salat,
> agurk og peberfrugt

Skipperlabskovs med masser af purløg. Groft rugbrød og rødbeder til.

Nille

Fra : Ole Christiansen

Dato : 14-02-05 09:59

"Elscorpio" <15andersen@telia.com> skrev i en meddelelse
> Jeg fik tacos med
> græskkrydret oksefars, græsk yoghurtdressing, mild tacosauce, salat,
> agurk og peberfrugt

Hønsekødssuppe samt høns i peberrodssauce.

/Ole

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-02-05 10:35

En indisk curry med krydrede kødboller af lammekød

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-02-05 10:53

"Elscorpio" <15andersen@telia.com> skrev i en meddelelse

- Tom Kha Gai (kokossuppe med kylling), serveret samtidig med
- And i rød karry med sød basilikum, lychee-frugter, blå druer og
cherry-tomater
- Nudler som tilbehør, da jeg først kl. 19:30 fandt ud af, at vi var løbet
tør for Jasminris
- Græsk yoghurt med blendede sharon-frugter, vanille og sukker
- Leffe Blond
--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 02/09/05)

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 14-02-05 11:06

Elscorpio wrote:
> Jeg fik tacos med
> græskkrydret oksefars, græsk yoghurtdressing, mild tacosauce,
salat,
> agurk og peberfrugt

Go'e gammeldags kåldolmere - s'mænd.

Ebbe

Fra : Nette

Dato : 14-02-05 21:01

"Elscorpio" skrev

> Jeg fik tacos med
> græskkrydret oksefars, græsk yoghurtdressing, mild tacosauce, salat,
> agurk og peberfrugt

I går:
Ovnpasta i tomat og med ost. Dertil flutes og salat.

I dag:
Indbagt laks ( købt færdig og frosset i Netto til 39,-) dertil kartofler,
citron/æblesovs og blomkålsblanding.

Nette

Fra : Spirrevip

Dato : 14-02-05 22:00

I går kyllingeleverpate med hvidløgskrydrede flødekartofler.
Idag medisterpølse med krydrede kartofler
I lørdags stegeben med kartoffelmos og sovs
hilsen
Spirrevip

Fra : Lisa Andersen

Dato : 16-02-05 02:09

Frikadeller m. kartofler og smørsovs til resten af familien, kinesisk pasta
vendt i en blanding af æg og mælk...
Mvh Lisa

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 16-02-05 11:48

I aftes:
hvidvinsmarineret berberiandebryst, stegt med lidt sæd chilli og wokkede
grøntsager bestående af bland andet skukkerærter, cashew nødder,
bambusskud, løg, vandkastanier og minimajs. Dertil safranris og et glas
kølig hvidvin.

Bagefter: godt tilbage i sofaen, en kop luksuskaffe, et lille stykke mørk
chokolade og en Fransac cognac i glasset, Mozart på cd'en direkte udsigt
til fruens glade smil. Livet er dejligt!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-02-05 12:45

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> I aftes:
> hvidvinsmarineret berberiandebryst, stegt med lidt sæd chilli

Billede, gå væk!

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 16-02-05 12:47

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> writes:
>Billede, gå væk!

Ja for pokker - ret forstyrrende slåfejl ))))))))

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 16-02-05 15:45

[Elscorpio | 13 Feb 2005 10:19:27 -0800]

Den 13...

Forrekt:
Skulle have været kalvepaté på krydderurter vendt i dressing - men jeg havde
glemt at købe urterne :)

Hovedret:
Langtidsstegt nakkekam fra svin, stegt med soya og karry. Dertil lynstegte
grøntsager m/ svampe og soyastegte peanuts - og gæsterne fik også ris til.

Dessert:
Mokka/Chokolademousse (sukkerfri) - serveret med vanilleflødeskum.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk