champignonsuppe
Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 07-02-05 13:22

Hejsa,

Jeg har to bakker champignon i køleren ... nogen der har en god opskrift på
suppe?
Kan man mon smide sådan en hel bakke i fryseren til en anden god gang ...?

ras

Rasmus Carlsen
www.carlsenskontor.dk

Fra : Inger Pedersen

Dato : 07-02-05 13:44

"Rasmus Carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har to bakker champignon i køleren ... nogen der har en god opskrift
> på suppe?

Sakset fra Karolines Køkken (jeg mener ikke, citronsaften er et "evt.", men
et must)::

Tilberedningstid: 30min.
Årstid: Efterår, Vinter
Antal: 4-5 personer

500 g friske champignoner
1 chalotteløg (ca. 25 g)
30 g smør
5 spsk hvedemel
1 liter hønsebouillon
2 dl piskefløde
½ tsk groft salt
friskkværnet hvid peber

Tilbehør
200 g flutes eller kuvertbrød

Tilbehør: 200 g flutes eller kuvertbrød.

Skær champignonerne i skiver. Hak løget fint. Smelt smørret og svits
løgstykkerne heri, til de er klare. Drys mel over og bag det sammen. Tilsæt
bouillon lidt efter lidt under piskning. Kom champignonskiverne i og lad dem
koge ca. 5 min. Tilsæt fløde og varm suppen op til kogepunktet. Smag til med
salt og peber.

Tip: Suppen kan evt. tilsættes lidt friskpresset citronsaft.

> Kan man mon smide sådan en hel bakke i fryseren til en anden god gang ...?

Det ville jeg ikke gøre.
Hellere bruge den ene bakke flødestuvet (stort set samme opskrift som
suppen, bare ikke med suppe) på et stykke ristet franskbrød.

Hilsen Inger

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 07-02-05 13:54

"Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sakset fra Karolines Køkken (jeg mener ikke, citronsaften er et "evt.",
> men et must)::

- den kender jeg ... jeg vil hellere prøve et alternativ. Så vist nok en af
tv-kokkene blende suppen til en lidt grødagtig / gule-ærte-agtig konsistens
.... anyone?

> Det ville jeg ikke gøre.

- nej de har nok bedre af at ryte i skraldespanden ... og de var p tilbud
til 5 kroner for ½ kilo ...

> Hellere bruge den ene bakke flødestuvet (stort set samme opskrift som
> suppen, bare ikke med suppe) på et stykke ristet franskbrød.

- jeg plejer at hæld lidt citron og hvidvin i og så smide det på grillede
auberginer. Enten bløde og lune eller grillet sprøde (så er de nemmere at
spise som kanapeer)

ras

Fra : Inger Pedersen

Dato : 07-02-05 14:16

> [...]

> - den kender jeg ... jeg vil hellere prøve et alternativ. Så vist nok en
> af tv-kokkene blende suppen til en lidt grødagtig / gule-ærte-agtig

Jamen det ku' du jo bare ha sagt

Hilsen Inger