Jyderne kommer til storbyen
Fra : Q

Dato : 06-02-05 04:13

Jeg skal til koncert på Vega på næste søndag og efterlyser derfor en
anbefaling af et ikke alt for dyrt spisested i gå-afstand fra Vega..

Gerne i den etniske genre ( Indisk, Thai eller lign. )

Keep in mind at vi ikke snakker en menu til 400 kr/kuvert

på forhånd tak

/peter

Fra : Allan P

Dato : 06-02-05 11:37

On Sun, 6 Feb 2005 04:12:30 +0100, "Q" <Q@Q.Q> wrote:

> [...]
>
>Gerne i den etniske genre ( Indisk, Thai eller lign. )
>
>Keep in mind at vi ikke snakker en menu til 400 kr/kuvert

Du vil sikkert kunne finde noget her :
http://aok.dk/section/restauranter/

I sektionen 'Byens Bedste 2004' er der f.eks. 'Det Indiske Spisehus',
som skulle kunne opfylde dine krav.

mvh allan

Fra : Henrik J. Nielsen

Dato : 06-02-05 14:33

Hej Peter,

Jeg vil anbefale Restaurant Klubben http://aok.dk/profile/8659.

Men det er ikke etnisk. Men jyder siger vel ikke nej til en skøn omgang
gammeldaws oksesteg til omkring kr. 100

I får alt det I kan spise for kr. 100 og det er i kort gåafstand fra Vega.

God koncert.

Mvh
Henrik J. Nielsen

Fra : Ole Stigaard

Dato : 06-02-05 15:13

On Sun, 6 Feb 2005 14:33:04 +0100, Henrik J. Nielsen <news@hjn.dk> wrote:

> [...]
> gammeldaws oksesteg til omkring kr. 100
>
> I får alt det I kan spise for kr. 100 og det er i kort gåafstand fra

Hvis du spiser på klubben, kan du ikke gå til Vega. Med de
portionsstørrelser de holder sig kan en taxa anbefales.
Maden er udemærket, kromad og en smørrebrødsseddel så lang som slagterens
arm. Et stykke dyrlægens vejer vel omkring de 250 gram, når det halve
stykke rugbrød er trukket fra...

Ole

--
My mailaccount is not read. Please use news'ad'stigaard'dot'net
Jeg læser ikke post til denne adresse. Brug istedet

Fra : martin

Dato : 06-02-05 15:57

"Q" <Q@Q.Q> wrote in message
> [...]
>
> Gerne i den etniske genre ( Indisk, Thai eller lign. )
>
> Keep in mind at vi ikke snakker en menu til 400 kr/kuvert

Der ligger en indisk på Fælledvej lige bag Vega. Jeg husker ikke lige
navnet, måske "det indiske spisehus"?
Martin

Fra : Gainsbourg

Dato : 06-02-05 15:59

Indre Vesterbro er fuld af gode restauranter - især etniske. Men I bør slet
ikke overveje, andre thai-restauranter end Thai Esan, som er et helt begreb
for vesterbro'ere. Husk at bestille bord. Thai Esan 1, Lille Istedgade 7,
Kbh.V. 3324985. http://www.aok.dk/profile/3612 De har også en afdeling på
Halmtorvet. I skal regne med ca. 120-200 kr pr. pers for 2-3 retter uden
drikkevarer.

Vesterbo er _også_ fuld af udemærkede café'er, men kaffen (og desserten) bør
I tage på Ricco's Kaffebar, Istedgade 119, 1650 Kbh.V. 33310440, som I
alligevel kommer forbi på vej fra Thai Esan til Vega. Ricco importerer selv
sin espresso, som bliver ristet hver anden dag og således både er friskmalet
og friskristet. Hvis I har plads bør I lade kaffen følges med et stykke af
en af hans italienske kager. Riccos lukker kl. 23.

Thai Esan ligger om hjørnet fra Istedgade næsten helt nede ved
Hovedbanegården (gå ud af Revenlowsgade udgangen) og Riccos ligger næsten
oppe for enden af Istedgade, lige før Enghave Plads og Vega ligger på
Enghavevej til højre efter Enghave Plads. I kan tage bus nr. 10 hvis I ikke
gider gå.

God koncert og bon appetit!

P.S. Hvis I ombestemmer jer og gerne vil ofre en 5 stjernet restaurant i
stedet, skal I vælge Le Basilic http://www.aok.dk/profile/6208 som er mad på
højt niveau (men også til en _helt_ anden pris) og hvis det skal være en
"once in a lifetime experience" er stedet nok Era Ora, som har en stjerne i
Michelin Guiden.

Fra : Ole Jensen

Dato : 06-02-05 21:25

Q <Q@Q.Q> wrote:

> [...]
>
> Gerne i den etniske genre ( Indisk, Thai eller lign. )
>
> Keep in mind at vi ikke snakker en menu til 400 kr/kuvert

Hvad med:
http://www.hercegovina.dk/DK/index.htm

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Kasper Heftholm Kris~

Dato : 07-02-05 10:42

> [...]

>Gerne i den etniske genre ( Indisk, Thai eller lign. )
>
>Keep in mind at vi ikke snakker en menu til 400 kr/kuvert

På Halmtorvet, ikke så frygtelig langt fra Vega og meget tæt på
Hovedbanegården, hvis i altså kommer derfra, ligger der to rigtig gode
og billige etniske.

Spisehuset Pak-Ka serverer noget af byens bedste dim sum (kinesiske
småretter) og næsten overfor ligger indiske Tandoori Masala som også
er både godt og meget billigt.

Kasper

Fra : Q

Dato : 07-02-05 14:06

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse
> Jeg skal til koncert på Vega på næste søndag og efterlyser derfor en
> anbefaling af et ikke alt for dyrt spisested i gå-afstand fra Vega..

Tak for de indkomne forslag, som nu er kompileret til en liste..

Der vil blive afholdt valg i bilen på vej derover

I får en anmeldelse på den anden side af søndag..

Jeg kan dog sige med det samme at det ikke bliver den 5-stjernede Le Basilic
vi besøger..

mvh

/peter