Smørrebrød i Århus
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 03-02-05 23:02

Hvor i Århus køber man det bedste luksussmørrebrød.. til at tage med hjem?

Mvh. Lisbeth

Fra : BHR

Dato : 04-02-05 08:02

Rådhuus Kaféen, Sønder Allé 3, 8612 3774

mvh
Benny

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en
meddelelse news:42029a94$0$29430$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 04-02-05 08:54

"BHR" <bentebenny@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Rådhuus Kaféen, Sønder Allé 3, 8612 3774

Jeg havde faktisk allerede kigget på deres webside - men kunne ikke se noget
sted, at de leverer ud af huset? Og det er som nævnt ud-af-huset-smørrebrød
jeg søger.

Mvh. Lisbeth

Fra : BHR

Dato : 04-02-05 09:27

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en
meddelelse news:42032bf9$0$23069$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> [...]
> noget
> sted, at de leverer ud af huset? Og det er som nævnt

Har flere gange hentet smørrebrød i rådhuus Kaféen, hvor jeg havde ringet i
forvejen og bestilt det.
mvh

Benny

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 05-02-05 10:16

"BHR" <bentebenny@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Har flere gange hentet smørrebrød i rådhuus Kaféen, hvor jeg havde ringet
> forvejen og bestilt det.

Har du betalt samme pris som når man sidder i restauranten?

Mvh. Lisbeth

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 04-02-05 10:35

"BHR" wrote

>Rådhuus Kaféen, Sønder Allé 3, 8612 3774

Her er alle stykkerne med "røget" kød - underforstået: Rådhus Kaffeen er
byens mindst røgfrie restaurant.

- Jensby

Fra : Jørgen Hess

Dato : 04-02-05 16:10

"Jan Bang Jensby" <jensbyFJERN@lite.dk> skrev i en meddelelse

> "BHR" wrote

> Her er alle stykkerne med "røget" kød - underforstået: Rådhus Kaffeen er byens
> mindst røgfrie restaurant.
>
> - Jensby

Herligt der findes nogen steder hvor rygning ikke er forbudt.
Har i øvrigt aldrig røget selv, så jeg har ikke samme aversioner som en
ex-ryger.
mvh
Jørgen

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 11-02-05 01:20

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en
meddelelse news:42029a94$0$29430$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...

> Hvor i Århus køber man det bedste luksussmørrebrød.. til at tage med hjem?

Vil lige følge op på mit spørgsmål med en sjov historie om smørrebrød og
dansk sprogbrug.

Det endte med, at jeg fulgte en kollegas anbefaling og ringede til slagter
Wilumsen. Indledte med at spørge, om de solgte smørrebrød... og har altså
således, vil jeg jo mene, tilkendegivet ret tydeligt, at jeg ved ZERO om
deres smørrebrødssalg.

Får bekræftet, at det gør de. Jeg bestiller derpå seks specificerede stykker
LUKSUSsmørrebrød.

Da jeg kommer ind i butikken og får mine seks stykker smørrebrød, undrer jeg
mig i mit stille sind over, at regningen kun er på 112 kroner. Det er sgu da
billigt for LUKSUSsmørrebrød, vil jeg mene. Næsten for billigt til at være
sandt. Jeg havde faktisk forventet at skulle af med næsten det dobbelte.
Pakkens vægt er nu heller ikke helt som ventet - fornemmer, at det er mere
light og mindre højtbelagt end forventet.

Men jeg har travlt. Skal hente nogen på sygehuset. Så jeg har ikke tid til
at spørge til mit smørrebrød endsige vente på at få lavet noget om, så jeg
går med pakken og tænker, at SÅ slemt kan det vel heller ikke være..... og
måske er det bare FOR længe siden jeg har fået smørrebrød.

På vej ud af butikken opdager jeg et skilt... de har "Smørrebrød",
"Luksus-smørrebrød" og "Luksus-luksus-smørrebrød". Hmmm...... og her går jeg
sandsynligvis med mellemvaren?!

Og det er lige hvad jeg kommer hjem med. Madpakkerstykker i luksuskvalitet.
Af den slags, der ikke kan spiser uden kniv og gaffel, men langt fra det,
jeg vil kalde højtbelagt luksussmørrebrød.

Der var sådan set intet voldsomt at udsætte på smørrebrødet. Men jeg skulle
nok have bestilt luksus-luksus for at få den luksus, jeg have forventet. *S*

Mvh. Lisbeth