Milkshake
Fra : Angina

Dato : 01-02-05 19:59

G`aften i gruppen!

Har dags dato købt en blender og frosne jordbær med den hensigt at lave en
fortryllende milkshake...
men men, den blev ikke heelt god.

Der kom mælk i, jordbær og sukker.
Dette blev revideret med lidt vanillieis og vanilliesukker.
Som igen blev revideret med isterninger.

Men den var stadig ikke god, og så tænkte jeg at jeg måske kunne lukrere
lidt på andres erfaringer, gerne med anden frugt end jordbær?

På forhånd tak.

Fra : Mus

Dato : 01-02-05 21:17

Mener jeg på et tidspunkt lavede milkshake med halvfrosne hindbær, sukker og
mælk eller græsk yoghurt - kan ikke helt huske det. Har også prøvet med
frosne jordbær og de smagte ikke af nok de jordbær, så hindbær synes jeg er
bedre.

Men må den være fedende, ja så var lidt fløde måske en ide.

LN

Angina <Junk1234@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41ffd22f$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Sofie Kurland

Dato : 01-02-05 23:11

Hej!

Jeg synes at frosne jordbær el. hindbær, evt. et mix af disse to, blendet
med almindelig yoghurt naturel, lidt mælk og sukker + vanille giver en
rigtig lækker "jordbæris"/milkshake. Evt. lidt piskefløde i for at runde af,
men det er ikke nødvendigt. Smager også godt at presse en appelsin ned i.
Frosne blåbær kan med fordel blandes med andre røde bær, men alene bliver
smagen lidt fad, synes jeg.

V.h.

Sofie

Fra : Gainsbourg

Dato : 02-02-05 04:03

Vi plejer bare at lade jordbærrene tø en smule og så blende dem (med en
blenderstav) tilsat lidt sukker, lys flydende sirup eller ahornsirup. Hvis
den så skal være mere tyndtflydende kan en smule mælk tilsættes. Saften fra
en appelsin smager også dejligt i.

Man kan også bruge hindbær eller skovbærblanding (omend det sidste bliver
lidt underligt i farven).

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 02-02-05 22:24

> [...]
>
> Men den var stadig ikke god, og så tænkte jeg at jeg måske kunne lukrere
> lidt på andres erfaringer, gerne med anden frugt end jordbær?

Frosne bær, mælk og lidt sukker blendet sammen, kaldes smoothies, og er især
lækre om sommeren, når det er rigtigt varmt.

En god milkshake er halvt flødeis og halvt let- eller sødmælk, blendet
sammen. Så får den rette konsistens. For at få smag i, kan man så bruge is
med smag eller evt. tilsætte et par dråber af de smagsessenser, som sælges i
mange supermarkedskæder.

VH Pernille

Fra : ASKF

Dato : 03-02-05 04:45

Pernille Lauridsen ytrede sig i
<420144fd$0$299$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> med dette:

> [...]
>med smag eller evt. tilsætte et par dråber af de smagsessenser, som sælges i

Jeg foretrækker nu at benytte rigtige bær til at give smagen, ligesom
mange af de andre som har svaret. Desuden tilsætter jeg aldrig sukker,
men kan fint finde på at tilsætte lidt liqueur til lige at sætte prikken
over i'et. Hvis du er kaffedrikker, vil du nok også kunne lide lidt
Khalua i den...

Den anden dag i Aldi bemærkede jeg de havde en Toffee liqueur og jeg
overvejede at købe den netop til milkshakes, evt. også til brug i stedet
for en karamelsovs oven på is. Er der nogen som har erfaringer med den?
Allan Stig Kiilerich Frederiksen