diætgrill hvor?
Fra : Ove Kristensen

Dato : 31-01-05 23:07

Hej allesammen !

Er der en der ved hvor at man kan købe en diætgrill ligesom dem de lige har
haft i Aldi (altså IKKE en elektrisk wook)?

Med venlig hilsen og fortsat god aften/nat
fra
Ove.
ovek@adslhome.dk
Denne mail er kontrolleret
med Norton Antivirus 2005.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 31-01-05 23:58

"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Er der en der ved hvor at man kan købe en diætgrill

Hvad er en diætgrill?

Mvh. Lisbeth

Fra : Ove Kristensen

Dato : 01-02-05 05:56

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en
meddelelse news:41feb9e2$1$22721$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Hvad er en diætgrill?

Jaahh, det er en grill hvor man kan tørstege bøffer, frikadeller, koteletter
samt meget andet uden fedtstof og på begge sider på en gang - Aldi kaldte
den de solgte for diætgrill.

En mand og kone jeg kender, har tabt henholdsvis 10 og 8 kilo på 1½ måned
bare ved at tørstege og lade være med at lave opbagte sovse

Med venlig hilsen og fortsat god dag
fra
Ove.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 01-02-05 09:12

> Jaahh, det er en grill hvor man kan tørstege bøffer, frikadeller,
koteletter
> samt meget andet uden fedtstof og på begge sider på en gang

Det får du ikke ret meget ud af.... andet end en mere kedelig smag, end når
bøfferne er stegt i gode fedtstoffer.

> En mand og kone jeg kender, har tabt henholdsvis 10 og 8 kilo på 1½ måned
> bare ved at tørstege og lade være med at lave opbagte sovse

Hvis det er sandt, har det været sovsen, det har handlet om! Man skal nemlig
lade være med at lave sovs af stegefedtet.

Men man kan fint stege kødet i fedt. Seriøse test af stegning i fedt har
afdækket, at det er meget begrænset, hvor meget fedt kød optager under
stegning. Det drejer sig om få gram og få kalorier - uanset det er hakket
kød eller hele kødstykker. Du sparer med andre ord så få kalorier på at
tørstege, at det ikke er noget, der på nogen måde kan føre til vægttab.

Så spar du pengene til diætgrillen og købe nogle gode bøffer i stedet

Her har du et link, der fører til fødevarestyrelsens artikel om at stege i
fedt.
http://makeashorterlink.com/?I22D35F5A

Der kan du blandt andet læse:

"Det har generelt kun ringe ernæringsmæssig betydning, om kød steges i
fedtstof eller ej. Typisk får man kun ½- 2 g fedt ekstra pr. 100 g kød ved
at stege koteletter, hakkebøffer, frikadeller eller lignende i fedtstof frem
for at tørstege. Det batter langt mere i fedtregnskabet at vælge magert kød
eller skære fedtkanterne væk. Det er vigtigt at kassere det fedt, der er på
panden i stedet for fx at komme det i sovsen."

Siden indeholder link til uddybning af emnet.

Mvh. Lisbeth

Fra : Rasmus Berntsen

Dato : 01-02-05 08:21

Hej!

Aldi Allerød har vist nogle stående endnu.
Men jeg har da set tilsvarende rundt omkring i de forskellige isenkram
forretninger. Men de er nok lidt dyrere.

Fra : Tuesen v/København

Dato : 01-02-05 11:21

Ove Kristensen skrev følgende

Den her virker perfekt http://www.obh.dk/Products/Product.asp?ProductNo=6974

Fra : Ove Kristensen

Dato : 01-02-05 15:34

"Tuesen v/København" <maxpost@gmail.comNOTVALID> skrev i en meddelelse

> Den her virker perfekt
> http://www.obh.dk/Products/Product.asp?ProductNo=6974

Hej !

Jeg tror at jeg prøver at købe sådan en fyr - i skal have tak alle sammen
for hjælpen, det var pænt af jer.

Med venlig hilsen
fra
Ove med "grillerne"

Fra : Q

Dato : 01-02-05 19:23

> [...]
har
> haft i Aldi (altså IKKE en elektrisk wook)?

Aldi ved Forbindelsesvejen i Nørresundby har nogen stykker stående.... (
ihvertfald da jeg var forbi for 30 minutter siden )

/peter

Fra : Ove Kristensen

Dato : 02-02-05 00:06

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse

> Aldi ved Forbindelsesvejen i Nørresundby har nogen stykker stående.... (
> ihvertfald da jeg var forbi for 30 minutter siden )

Ja, men der er dælme langt fra Ringsted til Nørresundby

Med venlig hilsen
fra
Ove.

Fra : Q

Dato : 02-02-05 00:09

"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> "Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse

> Ja, men der er dælme langt fra Ringsted til Nørresundby

Tag cyklen !.... Det skulle være så sundt

/peter

Fra : Søren Mors

Dato : 02-02-05 19:08

Q wrote:
> "Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Tag cyklen !.... Det skulle være så sundt
>
> /peter

Men man må altså ikke cykle over storebæltsbroen

Søren Mors

Fra : Ove Kristensen

Dato : 02-02-05 20:10

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse

> Tag cyklen !.... Det skulle være så sundt

Ja, men jeg kan fortælle, at jeg lige har hentet en grill i Ølstykke, der
var 4 tilbage

Med venlig hilsen og en stor tak til aller
fra
Ove.